Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-23, 05:44
  #1
Medlem
Alla kan väl vara överens om att Sverige inte är på väg åt rätt håll i framtiden.

- Skolan har stora problem.
- Vården har stora problem.
- Rättsväsendet har gigantiska problem.
- Tryggheten i samhället minskar.
- Grovt våld, mord, skjutningar och våldtäkter ökar.
- Politiker vill montera ner den svenska modellen.
- EU är på väg åt fel håll.
- Mer makt åt EU. Mindre makt åt folket.
- Inströmning av vapen och narkotika ökat kraftigt.

Jag listan kan säkert göras längre.

Det är ingen lätt skuta att vända. Det är många politiker som står bakom denna utveckling. Och röstar vi som vi alltid gör så blir det ingen ändring. Det är dags att kliva fram nu och ta ett ansvar.

Frågeställning:
Hur kommer du aktivt att försöka påverka denna utveckling så vi kan vända den. Vad är dina mål och tankar inför valet 2018?

Kommer du vara aktiv på nätet? På Facebook? På Twitter? Påverka vänner och arbetskollegor? Dela ut flygblad? Tala i megafon på torget?

Berätta.
Citera
2018-01-23, 05:49
  #2
Avstängd
finanshajen-s avatar
Alltså jag är typ en missbrukare när det kommer till politik. Det spelar ingen roll om jag debatterar med en främling på stan eller min älskade sambo, målet i båda fallen är att vinna oavsett medel. Jag vet helt enkelt inte när jag ska lugna mig och blir ständigt ovän med min omgivning. Därför ska jag inte valarbeta alls i år, förutom anonymt på internet då (ej finanshajen).
Citera
2018-01-23, 10:38
  #3
Medlem
Sigstens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av finanshajen-
Alltså jag är typ en missbrukare när det kommer till politik. Det spelar ingen roll om jag debatterar med en främling på stan eller min älskade sambo, målet i båda fallen är att vinna oavsett medel. Jag vet helt enkelt inte när jag ska lugna mig och blir ständigt ovän med min omgivning. Därför ska jag inte valarbeta alls i år, förutom anonymt på internet då (ej finanshajen).

Inte konstigt att folk blir trötta på dig när du kör med inställningen "jag ska vinna". Att övertyga är målet, inte att vinna över någon.
Citera
2018-01-23, 12:09
  #4
Avstängd
finanshajen-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sigsten
Inte konstigt att folk blir trötta på dig när du kör med inställningen "jag ska vinna". Att övertyga är målet, inte att vinna över någon.
Skillnaden är?

Om jag bevisligen har rätt och övertygar någon så borde ju motståndaren med fördel ändra åsikt eller ge upp, d.v.s. jag vinner.
Citera
2018-02-15, 06:15
  #5
Medlem
Pungsvings avatar
Jag påpekar att alla svenska partier är skit här på flashback. Att det saknas ett högerparti.
Citera
2018-02-15, 16:10
  #6
Medlem
EnGodForlorares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helofin
Alla kan väl vara överens om att Sverige inte är på väg åt rätt håll i framtiden.

Jag håller inte med. Våldet minskar i samhället, skolan blir bättre och lönerna ökar. Du kanske helt missat att det råder högkonjunktur i Sverige?

Citat:
Kommer du vara aktiv på nätet? På Facebook? På Twitter? Påverka vänner och arbetskollegor? Dela ut flygblad? Tala i megafon på torget?

Knappast. Men jag kommer kämpa för att folk ska tänka till. Inte bara läsa larmrubriker på oseriösa sajter som fulciterar ( (FB) Hur bekämpar vi felciteringar i alternativmedia?) politiker de hatar. Jag kommer driva min egen väldigt opretentiösa folkbildningskampanj så gott jag kan.
Citera
2018-02-15, 16:20
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodForlorare
Jag håller inte med. Våldet minskar i samhället, skolan blir bättre och lönerna ökar. Du kanske helt missat att det råder högkonjunktur i Sverige?

Utgår från att du trollar eftersom du har fel på varje punkt.

"Underskotten växer i välfärden

De som tar makten efter valet möter en tuff verklighet. Under mandatperioden saknas 62 miljarder till skola, vård och omsorg"

https://www.dagenssamhalle.se/nyhet/...alfarden-20720
Citera
2018-02-15, 16:20
  #8
Medlem
Dofternas avatar
Ska knacka dörr och berätta om Socialdemokraternas visioner för ett bättre Sverige.
Citera
2018-02-15, 23:30
  #9
Medlem
Schweinmunds avatar
Jag har samlat på mig en del besvärande info om en del kommunpolitiker för M och SD. Jag har tänkt kontakta media om detta några dagar innan valet, så får vi se hur det går.

Sedan: prata med alla människor jag känner om politik
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback