Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-22, 19:08
  #1
Medlem
Tjena allihop!

Jag driven en ecommerce business genom Ebay där jag säljer billiga produkter, som kommer i stora mangder. P.g.a. av det stora antalet produkter (samma objekt i olika farger / i olika storlekar dar proportionerna varierar) maste jag konstant fixa ett stort antal bilder till listningarna / annonserna.

Jag ar dock lite oklar i hur jag bast gar tillvaga for mina produktfoton.

Helst skulle jag ha nagon att gora renders. Detta p.g.a. att man latt kan variera t.ex. farg om man har 3D modellen. Vinklarna blir dessutom alltid perfekta, och det blir latt att satta samman bilder dar man varierar fargen pa en produkt t.e.x..

Dock har varje 3D designer jag har pratat med hittills, menat att 3D modellen + rendersen skulle ta ca. 4-5 timmar att gora fort varje produkt. Vilket blir mycket for dyrt, da marginalerna pa dessa billiga produkter ar valdigt laga.

Det andra alternativet ar att ta foton. Det funkar, och blir helt okej, men ar formodligen ingen langsiktig losning.

Jag har ocksa hort talats lite lost om 3D scanning. Dar tanker jag att jag kanske skulle kunna 3D scanna mina produkter och sen ha en 3D modellerare att gora renders av denna data. Det borde gar relativt fort. Vet dock ej hur resultaten av en 3D scanning blir, efter att ha kollat nagra youtube-videos ar det inte sarkilt imponerande. Men men...

Nagon som vill bidra med lite klok input till en amatör?
Citera
2018-01-23, 17:57
  #2
Medlem
Guffel2s avatar
Utan att veta vad det är du säljer är min spontana tanke att foto ändå är den enkla lösningen, och som köpare är jag tveksam till 3D modeller om de inte är väldigt välgjorda. Säljer du på ebay med en renderad/ lånad bild blir man misstänksam om du har varan, detsamma gäller om du återanvänder bilder för att sälja flera av samma produkt.
Citera
2018-04-06, 09:23
  #3
Medlem
Att framställa en produkt i ett 3D program med material, ljussättning och rendering är tidsödande och dyrt om du ska anlita någon att göra det. Foto är snabbast och bäst samt visar produkten som den är!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback