Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-01-22, 22:08
  #13
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarolusXII
Hej. Har ett litet problem jag tänkte att någon på detta ställe lär ha en lösning på. Jag har börjar köra LCHF-dieten då en sund livsstil är något jag absolut saknar. Problemet är att jag är i behov av koffein vilket jag mest intar i form av kaffe. Men långa arbetsdagar kräver mer koffein och när kaffet inte längre biter så brukar jag ta en energidryck (Monster, Redbull, Powerking etc). Mitt jobb kräver att koncentrationen är hög och att man är pigg. Min fråga är då alltså: kan man dricka sockerfri energidryck under LCHF utan att det sabbar dieten eller finna det något annat som är bättre? Tack på förhand //Carolus.
Du skall inte dricka energidrycker över huvud taget.
Börja motionera istället så får du orken att fixa långa arbetsdagar.
Citera
2018-02-08, 22:45
  #14
Medlem
energidryck sätter ditt blodsocker i gungning.. om du håller det jämnt kommer ditt sug gå över på ett par dagar.. ät lite nötter istället
Citera
2018-02-08, 22:55
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GNAZIX
energidryck sätter ditt blodsocker i gungning.. om du håller det jämnt kommer ditt sug gå över på ett par dagar.. ät lite nötter istället

Fast nu var ju frågan om sockerfria enrgidrycker, vilka inte påverkar blodsocker.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback