Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-22, 17:06
  #1
Medlem
Luxuss avatar
Jag haåller på med ett arduinoprojekt som innefattar ett par lite starkare servon och ett par mindre elmotorer, förutom ett antal sensorer. Det är huvudsakligen servona som drar ström (upp till 1A per servo). Jag köpte en powerbank med möjlighet att leverera 5v 3A. Nu funderar jag på om jag bara kan klippa en usbkabel och sen möta i vilken ledare som e +å - å sen använda powerbanken som ett batteripack?
Eller finns det någon annan smart lösning för att leverera strömstyrkor i den storleksordningen utan att koppla in sig med stransformatoreri vöggen?
Citera
2018-01-22, 19:23
  #2
Medlem
Kotties avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxus
Jag haåller på med ett arduinoprojekt som innefattar ett par lite starkare servon och ett par mindre elmotorer, förutom ett antal sensorer. Det är huvudsakligen servona som drar ström (upp till 1A per servo). Jag köpte en powerbank med möjlighet att leverera 5v 3A. Nu funderar jag på om jag bara kan klippa en usbkabel och sen möta i vilken ledare som e +å - å sen använda powerbanken som ett batteripack?
Eller finns det någon annan smart lösning för att leverera strömstyrkor i den storleksordningen utan att koppla in sig med stransformatoreri vöggen?

Borde funka bra. Använd en bra USB-kabel avsedd för snabbladdning.
Kan få rätt mycket spänningsfall över kabeln om ledarna är för klena och du tar ut mycket ström annars.
Citera
2018-01-22, 20:23
  #3
Medlem
sommarlovs avatar
Funkar säkert bra.
Praktiskt nog är de kablar du behöver röd och svart!
Citera
2018-02-05, 22:13
  #4
Medlem
Låter som att det borde fungera. Hur stor powerbank? Räknat på hur länge den borde räcka innan det tar stopp?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback