Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-22, 14:26
  #1
Medlem
om man vill läsa utomlands i flera år lånar man för terminsavgift från Csn eller andra landets studiemedelföretag"
Citera
2018-01-22, 16:29
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vitsvartgul
om man vill läsa utomlands i flera år lånar man för terminsavgift från Csn eller andra landets studiemedelföretag"
Du lånar från det land du är medborgare i. Om du är svensk medborgare lånar du från CSN.
Citera
2018-01-22, 16:50
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M9N8B7
Du lånar från det land du är medborgare i. Om du är svensk medborgare lånar du från CSN.
tror inte jag kan låna därifrån.
gick en kurs ett tag sen utomlands (det var inget som betygsätts utan mest en kul grej)
men hade högt frånvaro så tror inte csn lånar ut igen. vilka andra val har jag
Citera
2018-01-22, 16:58
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vitsvartgul
tror inte jag kan låna därifrån.
gick en kurs ett tag sen utomlands (det var inget som betygsätts utan mest en kul grej)
men hade högt frånvaro så tror inte csn lånar ut igen. vilka andra val har jag
CSN är väldigt generösa, så länge du läser upp dina högskolepoäng. Alltså, du läser en kurs (vilken som helst) för att få alla hp som du har fått studiemedel för. Efter det får du troligen beviljat lån. Mejla deras kundtjänst och fråga.

Ditt andra val är att låna från privata långivare. Banker exempelvis. Jag tror att Danske Bank ger studielån. Räntan är dock högre.
Citera
2018-01-23, 01:06
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M9N8B7
CSN är väldigt generösa, så länge du läser upp dina högskolepoäng. Alltså, du läser en kurs (vilken som helst) för att få alla hp som du har fått studiemedel för. Efter det får du troligen beviljat lån. Mejla deras kundtjänst och fråga.

Ditt andra val är att låna från privata långivare. Banker exempelvis. Jag tror att Danske Bank ger studielån. Räntan är dock högre.
på danske bank hänvisar de till csn bara?
Citera
2018-01-24, 15:47
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M9N8B7
CSN är väldigt generösa, så länge du läser upp dina högskolepoäng. Alltså, du läser en kurs (vilken som helst) för att få alla hp som du har fått studiemedel för. Efter det får du troligen beviljat lån. Mejla deras kundtjänst och fråga.
.

inte med min tur..

har man rätt att 'få' en ny handläggare om den man har inte är generös?
Citera
2018-01-26, 16:14
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vitsvartgul
inte med min tur..

har man rätt att 'få' en ny handläggare om den man har inte är generös?
Vet ej.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback