Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-22, 13:38
  #1
Medlem
Draedons avatar
Min nuvarande setup: i7-2600k @ 4.4ghz, 16gb ddr3 1600, GTX 970, SSD etc.

Skaffade pubg och det spelet är ju totalt j-a ospelbart. FPS:en fladdrar mellan 40-80. Är det grafikkortet som inte orkar? Processorn är ju snudd på antik men som jag fattat det står den sig ändå skapligt fortfarande.

Är det dags för en helt ny burk eller är pubg världens sämst optimerade spel?
Citera
2018-01-22, 14:14
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draedon
Min nuvarande setup: i7-2600k @ 4.4ghz, 16gb ddr3 1600, GTX 970, SSD etc.

Skaffade pubg och det spelet är ju totalt j-a ospelbart. FPS:en fladdrar mellan 40-80. Är det grafikkortet som inte orkar? Processorn är ju snudd på antik men som jag fattat det står den sig ändå skapligt fortfarande.

Är det dags för en helt ny burk eller är pubg världens sämst optimerade spel?

Tror nog du ska införskaffa dig en ny Processor
Citera
2018-01-22, 14:55
  #3
Medlem
Det kan vara lite som jag sitter och funderar på, jag har ett GTX960 och en ca 10 år gammal i7, en av de tidigaste.
Jag är alltid bland de första att ladda färdigt i League of Legends, och den är inte direkt slö, men när det kommer till tungt krävande spel kanske den blir en liten flaskhals när det gäller att få ut allt i realtid.
Citera
2018-01-22, 15:39
  #4
Medlem
Vilken upplösning spelar du i? Dra ner på grafikinställningarna och se om du får bättre fps. Nu spelar jag inte pubg men är inte det väldigt dåligt optimerat? Känns ju inte klockrent att uppdatera hårdvaran för att man ska spela ett väldigt dåligt optimerat spel.
Citera
2018-01-23, 08:18
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fantomsmurfen
Vilken upplösning spelar du i? Dra ner på grafikinställningarna och se om du får bättre fps. Nu spelar jag inte pubg men är inte det väldigt dåligt optimerat? Känns ju inte klockrent att uppdatera hårdvaran för att man ska spela ett väldigt dåligt optimerat spel.


Precis, dra ner på antal blommor och buskar, antal partiklar från effekter, eller kanske räcker det med att begränsa view distance lite.
Skuggor kanske går att reducera i kvalité, samt kvalité på objekt långt borta?
Citera
2018-01-23, 08:45
  #6
Medlem
Draedons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fantomsmurfen
Vilken upplösning spelar du i? Dra ner på grafikinställningarna och se om du får bättre fps. Nu spelar jag inte pubg men är inte det väldigt dåligt optimerat? Känns ju inte klockrent att uppdatera hårdvaran för att man ska spela ett väldigt dåligt optimerat spel.

1080p, 60hz. Får fortsätta mecka med inställningarna, finns ju en hel del matnyttigt när man googlar.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback