Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-01-22, 23:57
  #13
Medlem
Hlewagastirs avatar
I riksdagsvalet kommer jag att rösta SD pga invandringspolitiken, mediapolitiken och åsiktskorridoren. Jag kan inte se någon poäng i att rösta SD i kommunalvalet eftersom dessa frågor ligger utanför kommunpolitikernas kontroll. På kommunal nivå har SD för många misslyckade personer som försöker bli något genom att fylla ut stolarna.

I kommunalvalet kommer jag rösta på ett lokalt parti som varken styrs av något elfenbenstorn på Södermalm eller av WT, utan av helt vanliga personer som bor här.
Citera
2018-01-23, 16:29
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Favoritgame
Egentligen förekommer sådan här strider inom alla partier mellan olika falanger så inget nytt. Om det är mer i SD beror det nog mer på att partiet är så nytt och haft svårt att få in rätt folk.

Inflammerade fraktionsstrider och rabiata persongräl är inte bra för något parti. Särskilt inte när valrörelsen står för dörren. Stärker knappeligen väljarnas förtroende.
Citera
2018-01-24, 10:58
  #15
Medlem
storraps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hlewagastir
I riksdagsvalet kommer jag att rösta SD pga invandringspolitiken, mediapolitiken och åsiktskorridoren. Jag kan inte se någon poäng i att rösta SD i kommunalvalet eftersom dessa frågor ligger utanför kommunpolitikernas kontroll. På kommunal nivå har SD för många misslyckade personer som försöker bli något genom att fylla ut stolarna.

I kommunalvalet kommer jag rösta på ett lokalt parti som varken styrs av något elfenbenstorn på Södermalm eller av WT, utan av helt vanliga personer som bor här.
Jag kan förstå ditt resonemang. Samtidigt gäller det ju för SD att stärka basorganisationen med både vettig politik och vettiga människor. Dessa hjälper man fram med personkryss, i den mån de verkar finnas på listan.
Citera
2018-02-02, 22:59
  #16
Medlem
Hummm..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Den här Jörgen Fogelklou, är det han som vill åt posten? Är han något att ha? Jag är skeptisk till män med hästsvans..

Den rök för flera år sedan!
Citera
2018-02-03, 13:30
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schweinmund
Jag läste nu att SD vill utesluta Lars Hansson, kommunalråd i Göteborg. I Stockholms stadshus har SD havererat med olika personstrider. I Hässleholm intervenerade SD centralt för att göra sig av med ett potentiellt SD-styre.

1. Varför beter sig SDs partiledning åt på detta sätt?
2. Kommer haverierna i Göteborg, Stockholm och Hässleholm påverka SD:s väljarstöd i valet 2018?

Man skulle kunna tycka att det vore smidigare att bara hindra Hansson från att kandidera i höstens val. Då får man bort honom utan en massa negativa skriverier. Dessutom erbjuder man Hansson möjligheten att slippa "avgå i vanära". Han skulle få möjligheten att påstå att han inte ställer upp för omval för att han har tröttnat på politiken, familjeskäl, eller något annat. Rent generellt skulle det antagligen tjäna partiet att fler fick "möjlighet att avgå frivilligt" istället för att bli uteslutna.

Jag vet inte vad de har för regler i andra partier, blir man själv drabbad av repressalier om man offentligt yttrar att någon annan partimedlem bör bli utesluten?
Citera
2018-02-03, 20:19
  #18
Medlem
storraps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teasardig

Mikael Jansson var för smart och drev som NATO-motståndare sin egen linje. Åkesson, Jomshof och Karlsson har bestämt att partiet ska vara för NATO och därför måste Jansson bort.
Att det är smart att driva ett NATO motstånd i dag är svårt att hålla med om - det ser ju ut nu som det finns en majoritet bland SD väljarna för ett NATO medlemskap, vilket rimmar bra med partiets allmänna försvarsvänlighet.
Janson är en gammal ärkenationalist som tycker Sverige ska isolera sig.... det gör inte partiet attraktivt för samarbete med moderaterna precis..
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback