Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-22, 12:26
  #1
Avstängd
Mertillens avatar
Finns det verkliga planer på att verkligen rulla tillbaka utvecklingen?

Eller kommer befolkningen i Bangladesh att öka utan slut?

Jag antar att det leder till ekologisk och ekonomisk katastrof för att fortsätta som så att befolkningen utvandrar till Indien, som också har en befolkningsökning utan synbart slut.
Citera
2018-01-22, 12:34
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
Finns det verkliga planer på att verkligen rulla tillbaka utvecklingen?

Eller kommer befolkningen i Bangladesh att öka utan slut?

Jag antar att det leder till ekologisk och ekonomisk katastrof för att fortsätta som så att befolkningen utvandrar till Indien, som också har en befolkningsökning utan synbart slut.
En kvinna i Bangladesh föder i dag två barn, 1970 födde hon sju barn. Siffrorna är alltså där i samma nivå som hos oss..
Citera
2018-01-22, 12:50
  #3
Medlem
När deras barn slutar att dö så kommer antalet nyfödda kullar att minska gissningsvis, precis som det skett i alla länder där tekniska hjälpmedel betytt att fler barn överlever.
Citera
2018-01-22, 12:53
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farmor52
En kvinna i Bangladesh föder i dag två barn, 1970 födde hon sju barn. Siffrorna är alltså där i samma nivå som hos oss..


Bra inlägg! Det var det här Hans Rosling lärde ut i sina föreläsningar, nämligen att världen förändras fort och även i länder som Bangladesh där man skaffar mycket färre barn än tidigare.
Citera
2018-01-23, 19:13
  #5
Avstängd
Godisglads avatar
Det är uppenbart att skitländer som Bangladesh, Pakistan och Indien inte kan ta hand om detta.

Jag skulle kunna säga att det är en brist på preventinmedel, visst är det så. Men dessa idioter är så dumma så dom kan inte trä på en kondom, än om dom fick den gratis.

Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
Finns det verkliga planer på att verkligen rulla tillbaka utvecklingen?

Eller kommer befolkningen i Bangladesh att öka utan slut?

Jag antar att det leder till ekologisk och ekonomisk katastrof för att fortsätta som så att befolkningen utvandrar till Indien, som också har en befolkningsökning utan synbart slut.
Citera
2018-01-23, 22:31
  #6
Medlem
postvagns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
Finns det verkliga planer på att verkligen rulla tillbaka utvecklingen?

Eller kommer befolkningen i Bangladesh att öka utan slut?

Jag antar att det leder till ekologisk och ekonomisk katastrof för att fortsätta som så att befolkningen utvandrar till Indien, som också har en befolkningsökning utan synbart slut.

Väldigt oklara meningar. Vad vill du egentligen? Varifrån får du denna info?

Citat:
Ursprungligen postat av Farmor52
En kvinna i Bangladesh föder i dag två barn, 1970 födde hon sju barn. Siffrorna är alltså där i samma nivå som hos oss..

Ja, se där. Klappat å klart.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback