Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-01-22, 12:59
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Logique
Om han har tagit lån i ditt namn så lär du ju knappast behöva betala dessa lån så länge du inte varit "oaktsam" eller gett över "ansvaret" för din ekonomi?

Eller är Sverige så knullat att man kan bli totalförstörd av att bli "rånad"?

Jag tror att "oaktsam" är ett väldigt snällt ord för den godtrogenhet som krävs för att bli lurad på det här sättet. "Korkad" är nog mer korrekt. Viss reservation för att jag missuppfattat omständigheterna men det handlar inte om att ha blivit kapad så det är inte särskilt sannolikt att banken släpper skulderna.
Citera
2018-01-22, 13:11
  #14
Avstängd
Plaguetongues avatar
Hur kan man bli lurad på 800 tusen spänn? låter mer som att TS inte törs ta på sig skulden av någon anledning, spelskulder? att någon tar banklån i ditt namn låter högst osannolikt, så om vi ska kunna hjälpa dig måste du ge oss mer. Som direkt svar på frågan, nej du kan inte dra till norge och komma undan en skuld, Kronkalle kommer jaga dig till månen om så behövs.
Citera
2018-01-22, 13:42
  #15
Medlem
Håll er till ämnet tack.
__________________
Senast redigerad av Sydostrannn 2018-01-22 kl. 13:49.
Citera
2018-01-23, 00:08
  #16
Medlem
DenAndraGrannens avatar
Skuldsanering?

https://www.kronofogden.se/kanintebe...dsanering.html
Citera
2018-01-23, 00:16
  #17
Medlem
Antingen är du oskyldig eller så är du skyldig. När jag tog lån av CSN för att plugga utomlands hade de en klausul med liten skrift i mitt kontrakt. Där stod att de anlitar privatdeckare för att hitta de som kommit på att de inte ska betala igen det de är skyldiga. Att spela smart när man har med staten eller banker att göra med tror jag inte kommer att fungera. Man kan försöka men de tycker inte om när man tror att man är smartare utan att vara det.
Citera
2018-11-11, 03:28
  #18
Medlem
Kronokalle kommer inte jaga dig till månen det kan jag lova dig. Men Norge håller inte...

Ryssland fungerar utmärkt, även ryska satellit stater (med uppehållstillstånd givetvis)

Afrikanska länder: Kongo DRC, Nigeria, Sierra Leone, Angola, Sydsudan och några till.

Sydamerika har ett gäng: Peru, Venezuela, Brasilien, Ecuador.

KFM åker inte land och rike runt och söker folk, föremål och pengar. Dom har ingen jurisdiktion på dom flesta platser utanför EU.
Dom har samarbetsavtal däremot men ryssarna skickar inte direkt ut fsb för att leta efter en svensk som är skyldig KFM 800.000kr som knappast ens kan vara lagakraft vunnet i Ryssland.
Så sätt dig lungt i Surgut, Vladivostok eller annan trevlig plats så får du vara i fred
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback