Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-21, 20:04
  #1
Medlem
jhon bickles avatar
Hej

Vi var i Prag och gillade det. Har själv varit i Krakow och gillade det med... så tips på något snarlikt men som vi inte har varit någon av oss??

Tack!
Citera
2018-01-21, 20:12
  #2
Medlem
Pröva budapest billigt å bra
Citera
2018-01-21, 20:22
  #3
Medlem
MrChows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jhon bickle
Hej

Vi var i Prag och gillade det. Har själv varit i Krakow och gillade det med... så tips på något snarlikt men som vi inte har varit någon av oss??

Tack!

Dra ett sträck mellan Malmö och Venedig på en karta och besök valfri större stad (>300.000 invånare) öster om sträcket. De senaste åren har jag besökt bl.a. Budapest, Warszawa, Berlin, Wien, Wroclaw, Poznan och Gdansk. Härnäst i vårt resande kommer Bratislava, Sofia, Belgrad och möjligtvis Bukarest.

Inget fel på London, Paris, Amsterdam, Barcelona etc. men de har alla en annan vibe än forna öststaterna. Barcelona och London kan jag annars rekommendera också!
Citera
2018-01-21, 20:29
  #4
Medlem
jhon bickles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrChow
Dra ett sträck mellan Malmö och Venedig på en karta och besök valfri större stad (>300.000 invånare) öster om sträcket. De senaste åren har jag besökt bl.a. Budapest, Warszawa, Berlin, Wien, Wroclaw, Poznan och Gdansk. Härnäst i vårt resande kommer Bratislava, Sofia, Belgrad och möjligtvis Bukarest.

Inget fel på London, Paris, Amsterdam, Barcelona etc. men de har alla en annan vibe än forna öststaterna. Barcelona och London kan jag annars rekommendera också!

Hej

Hur stod sig Wroclaw mot övriga? Den har jag hört ska vara bra av en Polack.

Är lite inne på Madrid nu av någon anledning annars.


Budapest har jag också varit it.
Citera
2018-01-21, 21:00
  #5
Medlem
MrChows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jhon bickle
Hej

Hur stod sig Wroclaw mot övriga? Den har jag hört ska vara bra av en Polack.

Är lite inne på Madrid nu av någon anledning annars.


Budapest har jag också varit it.

Jag vill inte jämföra Wroclaw med varken Prag eller Budapest men staden påminner ganska mycket om Krakow med ett snarlikt torg i gamla stan med mycket restauranger.

Vi bodde på Double Tree som ligger på gångavstånd till det mesta. Restaurangen på bottenvåningen var trevlig och hade halva priset på tapas och deras egna signature-drinkar fram till 20 eller om det var 21. I samma komplex finns det en köttrestaurang som hade en fantastisk Oxfilé Provencale för knappt 200:- per person.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2910130

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback