Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-08-17, 08:11
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Köpte en billig pulsklocka på Kjell, Denver BFH-12 denna: https://www.kjell.com/se/sortiment/m...armband-p96970

Det mäter pulsen förskräckligt dåligt, när min puls är 60 kan den visa 90 och när pulsen är 180 visar den 160. Felet svänger väldigt mycket också.

Det är extra lull-lull, man kan koppla upp den mot mobilen via en app, men jag var bara intressera veta pulsen så den kändes ganska värdelös.

Någon fler som haft problem med denna modell?

Ja, jag köpte också den först för jag tänkte att en billig klocka ger lite info om puls och antal steg osv, det är allt jag behöver tänkte jag.
Men blev otroligt besviken....den var inte bara "billig" det var rena skräpet. Värdelös. De få funktioner som finns funkar inte som de ska, och appen är lika värdelös.

Köpte en Garmin 235 istället och är jättenöjd!! Ingen jättedyr och avancerad klocka men har inbyggd GPS vilket jag nu tycker är ett stort plus. Funktionerna jag innan inte trodde jag behövde skulle jag nu absolut inte vilja vara utan.
Enda nackdelen är att man bara kan välja Löpning, Cykling eller Annan. Tex simning och längdskidor finns inte på denna modell.
Citera
2018-08-24, 17:29
  #14
Medlem
Garmin sortimentet är riktigt bra. Kanske lite dyra men jag tycker att de levererar därefter.
Citera
2018-08-24, 19:49
  #15
Medlem
Wishies avatar
Lånar tråden lite jag med.

Garmin eller Suunto? Fenix5 och Spartan. Någon som har erfarenheter av båda? För- och nackdelar?
Citera
2018-08-29, 15:09
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wishie
Lånar tråden lite jag med.

Garmin eller Suunto? Fenix5 och Spartan. Någon som har erfarenheter av båda? För- och nackdelar?

Har en fenix 5 som jag använder huvudsakligen till löpning den gör sitt jobb väl, riktigt nöjd.
Citera
2018-08-29, 15:13
  #17
Medlem
Fitbit versa
Citera
2018-08-29, 20:10
  #18
Medlem
udons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wishie
Lånar tråden lite jag med.

Garmin eller Suunto? Fenix5 och Spartan. Någon som har erfarenheter av båda? För- och nackdelar?

Jag har en garmin forerunner 735 och är besviken. Den är dålig på att visa rätt tempo i skog plus att den är väldigt seg på att justera tempoanvisningen. Nästa klocka kör jag Suunto igen.
Citera
2018-09-01, 20:24
  #19
Moderator
Diablo1118s avatar
Jag har en Polar 430 som jag köpte i början av Juli.
Den fungerar utmärkt. Tycker den visar puls väldigt bra och GPS funkar. Gillar även programmet Polar flow. Använder den dagligen fast inte så ofta nattetid. Det är min första så jag kan inte jämföra den med någon annan men köpa en för 4k känns onödigt om de funktionerna som jag behöver finns på denna.
Skulle dock gärna testa andra och se skillnaderna.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback