Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2018-01-30, 22:47
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvartaBjorn
Med mitt Preem-kort får jag 10 öre rabatt/liter i "automattanken" medan jag får 40 öre rabatt/liter om jag knallar in. Valet är ganska lätt med andra ord.

Jag tror du har missförstått. 10 öre på obemannade stationer och 40 öre på bemannade. Inget krav att gå in utan priset är ju detsamma om du betalar ute eller inne.

Däremot är det inte helt ovanligt att man bara har en eller två kortpumpar och resten kassa. Eller att det är kassabetalning på alla pumpar när butiken är öppen och kortbetalning på alla när det är stängt.
Citera
2018-01-30, 23:00
  #26
Medlem
SvartaBjorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Engineer
Jag tror du har missförstått. 10 öre på obemannade stationer och 40 öre på bemannade. Inget krav att gå in utan priset är ju detsamma om du betalar ute eller inne.

Däremot är det inte helt ovanligt att man bara har en eller två kortpumpar och resten kassa. Eller att det är kassabetalning på alla pumpar när butiken är öppen och kortbetalning på alla när det är stängt.
Jag kan givetvis inte svära på att det är korrekt men det är informationen som gått ut i brev samt från föreståndaren på macken. Känner inte att det är värt en "testtankning" för att verifiera.

På pumpen anges reguljärt pris. Sedan på fakturan anges detta samt på raden under "Kreditering Rabatt Preem" som utslaget ger rabatten.

Edit: Just läst villkoren och det är mycket möjligt att du har rätt. Aldrig tankat på en av deras helt obemannade så kan tyvärr inte kontrollera mina fakturor om så skulle vara fallet.
__________________
Senast redigerad av SvartaBjorn 2018-01-30 kl. 23:08.
Citera
2018-01-30, 23:23
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvartaBjorn
Jag kan givetvis inte svära på att det är korrekt men det är informationen som gått ut i brev samt från föreståndaren på macken. Känner inte att det är värt en "testtankning" för att verifiera.

På pumpen anges reguljärt pris. Sedan på fakturan anges detta samt på raden under "Kreditering Rabatt Preem" som utslaget ger rabatten.

Edit: Just läst villkoren och det är mycket möjligt att du har rätt. Aldrig tankat på en av deras helt obemannade så kan tyvärr inte kontrollera mina fakturor om så skulle vara fallet.

En automatstatipn har vanligen lägre reguljärpris än den bemannade, därav är rabatten också lägre.
Citera
2018-01-31, 07:38
  #28
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvartaBjorn
Med mitt Preem-kort får jag 10 öre rabatt/liter i "automattanken" medan jag får 40 öre rabatt/liter om jag knallar in. Valet är ganska lätt med andra ord.

Så du får endast (på samma bensinstation) högre rabatten om du knallar in? Märkligt, jag får endast olika rabatter uppdelat på bemannad och obemannad mack. Mackägarna gör väl allt så man ska knalla in, i hopp om att sälja något annat med högre avans på..
Citera
2018-01-31, 07:43
  #29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yinool0401
.. att det kommer en ny bil efter att jag tankat.

Vart går brytpunkten när jag tankat klart med kortet på bensinstationen?

Kanske är en puckad fråga men jag har ställt mig den varje gång jag tankat.

Alltså hur vet stationen att jag tankat klart så att inte nästa bil kan lyfta kranen och tanka på mitt konto.

Ursäkta om frågan är puckad.

När bilen framför dig är borta ska du köra fram.
Citera
2018-02-06, 15:49
  #30
Medlem
ormbitens avatar
http://www.mestmotor.se/automotorspo...d-kortautomat/
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback