Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-21, 18:04
  #1
Medlem
I den här artikeln porträtteras några som kallar sig för konservativa förbundet som representeras av frikyrkomuppen Christian Delhage från KD och den liberala sverigedemokraten Zeth Arkö Gogman.

https://www.svd.se/kallaren-dar-sds-...a-elit-fostras

Finns även rippad på sina ställen men det får man tydligen inte dela på Flashback.

Aktiviteterna tycks vara att dricka punsch och dregla över den homovänliga liberala judinnan Paula Bieler som man anser är Sveriges blivande ledare. Samt prata skit om svenska nationalister verkar det som.

Frågeställning: Tycker ni som kallar er konservativa att dessa är några ni identifierar er med? Eller är de snarare cuckservativa? Vad anser ni?
Citera
2018-01-21, 18:30
  #2
Medlem
Basns avatar
Jag skulle i mångt och mycket kalla mig själv för konservativ. Och nej, jag känner inte att jag kan identifiera mig något särskilt med Zeth Gogman. Han är dock en ganska trevlig prick, om än lite småmysko. Killen ska ha cred för att han åtminstone försöker leda in SD på en mer konservativ linje, men jag tror tyvärr inte att det kommer leda någonvart. SD är ett parti för opportunister, som låtsas vara "konservativa" för att tvätta bort nationaliststämpeln. Det finns kanske några riktigt konservativa högt upp inom partiet, men i gräsrötterna och kommunerna är det snarare gamla avdankade socialdemokrater som är trött på invandringen. Gogman känns mer som en högerorienterad Kristdemokrat.
Citera
2018-01-21, 18:41
  #3
Medlem
Fashwaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Volkstormen
I den här artikeln porträtteras några som kallar sig för konservativa förbundet som representeras av frikyrkomuppen Christian Delhage från KD och den liberala sverigedemokraten Zeth Arkö Gogman.

https://www.svd.se/kallaren-dar-sds-...a-elit-fostras

Finns även rippad på sina ställen men det får man tydligen inte dela på Flashback.

Aktiviteterna tycks vara att dricka punsch och dregla över den homovänliga liberala judinnan Paula Bieler som man anser är Sveriges blivande ledare. Samt prata skit om svenska nationalister verkar det som.

Frågeställning: Tycker ni som kallar er konservativa att dessa är några ni identifierar er med? Eller är de snarare cuckservativa? Vad anser ni?

Hur och varför dreglar man över Paula Bieler?
Hon har faktiskt varit bra i debatter, men Partiledare?

Konservativa förbundet?
Var håller de till då?
__________________
Senast redigerad av Fashwave 2018-01-21 kl. 18:45.
Citera
2018-01-21, 22:41
  #4
Medlem
Diazeugmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Volkstormen
I den här artikeln porträtteras några som kallar sig för konservativa förbundet som representeras av frikyrkomuppen Christian Delhage från KD och den liberala sverigedemokraten Zeth Arkö Gogman.
Gog-Magog är en ogenerad sionist (kolla in hans Twitter). Han tvekar dessutom inte att attackera de partimedlemmar som läser Fria Tider, eftersom tidningen "saknar trovärdighet som demokratiskt och icke-rasistiskt alternativ".

Citat:
Frågeställning: Tycker ni som kallar er konservativa att dessa är några ni identifierar er med? Eller är de snarare cuckservativa? Vad anser ni?
Det rör sig om vänsterliberala, HBT-vänliga och antirasistiska cucks och inget annat, lite som folkpartister för 15 år sedan. Sionistdemokraterna är ett skämt.
Citera
2018-01-22, 09:01
  #5
Medlem
Iradeorums avatar
”Cuckservativa Judekuksugarförbundet”. Det är nog ett bättre namn. Så fort man släpar in judar som Gogman och Bieler i en konservativ eller nationell rörelse så är det kört. Antivitismen sprider sig som cancer med en jäkla fart.
Citera
2018-01-22, 12:08
  #6
Medlem
Ambelains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Volkstormen
I den här artikeln porträtteras några som kallar sig för konservativa förbundet som representeras av frikyrkomuppen Christian Delhage från KD och den liberala sverigedemokraten Zeth Arkö Gogman.

https://www.svd.se/kallaren-dar-sds-...a-elit-fostras

Finns även rippad på sina ställen men det får man tydligen inte dela på Flashback.

Aktiviteterna tycks vara att dricka punsch och dregla över den homovänliga liberala judinnan Paula Bieler som man anser är Sveriges blivande ledare. Samt prata skit om svenska nationalister verkar det som.

Frågeställning: Tycker ni som kallar er konservativa att dessa är några ni identifierar er med? Eller är de snarare cuckservativa? Vad anser ni?
Varför skulle konservativa bli särskilt imponerade över slynglar som de du skriver om?

Är det inte mer ett tecken på konservatismens totala förfall att den representeras av två helt obildade och okända ungherrar?


Så länge konservatism i Sverige företräds av Nobodys så lär den inte komma någonvart.
Iaf inte komma ur den dödsdvala den befinner sig i.
Citera
2018-01-22, 12:25
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Volkstormen
I den här artikeln porträtteras några som kallar sig för konservativa förbundet som representeras av frikyrkomuppen Christian Delhage från KD och den liberala sverigedemokraten Zeth Arkö Gogman.

https://www.svd.se/kallaren-dar-sds-...a-elit-fostras

Finns även rippad på sina ställen men det får man tydligen inte dela på Flashback.

Aktiviteterna tycks vara att dricka punsch och dregla över den homovänliga liberala judinnan Paula Bieler som man anser är Sveriges blivande ledare. Samt prata skit om svenska nationalister verkar det som.

Frågeställning: Tycker ni som kallar er konservativa att dessa är några ni identifierar er med? Eller är de snarare cuckservativa? Vad anser ni?
Jag är konservativ och nationalist mer nationalis men ändå. Gillar inte honom jag förstår inte ens vad han gör i SD. KD är lika konservativa som SD fast med mer invandring och ingen återvandring. Så som han gillar. Paula Bieler hyllas till och med av den liberla muslimen Sakine Madon. Konservatism kan bli framgångsrik i Sverige men om man enbart pusha med det så kommer den aldrig bli framgånsrik Svenskarna är trötta på att behandlas som skräp och tvingas gulla med invällare och ta emot dem för att en överklass som ser sig att stå över alla andra säger åt dem. Däremot om man tar med nationalism och står för svenskarna och tar upp hemskikande av flyktingr nu när de kan återvända. Och att de 800tusen dom levt och lever på bidrag ska hem tex altså heltenkelt återvandring så kan de gå bra för dem och då kan de också ta in konservatism.
Citera
2018-01-23, 11:17
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fashwave
Hur och varför dreglar man över Paula Bieler?
Gogman är en beta-orbiter som är kär i Bieler och tycker att hennes ögon är "bärnstenar".

Skulle inte förvåna mig om samma sak gällde bästa cuckkompisen Delhage eller att han sitter och fantiserar om henne i varje fall. Båda två tycker mycket om östatskvinnor och skryter ofta om sina "erövringar" om dessa är sanna eller inte kan nog variera men buksvågrar är de i varje fall via öststatskvinnor som knarkar.

Det irriterar mig mycket att sådana små amöbor och hycklare sitter och grundar "konservativa" sällskap där de kan sitta och dricka punch och låtsas vara konservativa men som andra redan skrivit i tråden så rör det sig om vänsterliberala, HBT-vänliga och "antirasistiska" cucks. Det är dessa som är SD:s framtid nu när alla människor som faktiskt kunde något blev utelsutna. Jag undrar ju lite om det är ungefär så de flesta konservativa i Sverige ser på sig själva idag eller? Blir glad av att läsa svaren här i tråden.

Citat:
Ursprungligen postat av Fashwave
Konservativa förbundet?
Var håller de till då?
På Stureplan.

Enligt uppgifter är Zeth Arkö Gogman rädd för att stöta på SDU där eftersom han ju inte har ballar alls när han inte sitter bakom en skärm och snackar skit.
Citera
2018-03-08, 10:43
  #9
Medlem
Det var iofs en bra artikel som jag tror är viktig för den konservativa rörelsen. Jag har sett att SVD har börjat ta upp stafettpinnen i konservatism igen. Bland annat kritiserar man M för att ha gått för mycket vänster och då lämnat ett konservativt tomrum som SD tagit upp. Jag såg att Tove Lifvendahl kritiserade att M kallar sig feministiskt eftersom feminism numer handlar om tredje vågen.

Men det var ju en del märkligheter som sades i artikeln.
Som nämns ovan, deras vurm för Paula Bieler. (visst, jag får väl läsa mer av henne) Bieler är dock inte särskilt populär inom SD vad jag förstår så att kombinera Bieler med SD-konservatism blir svårt. (jag tycker själv hon verkar duktig dock)
Sen att de ser SDs samtiden som en bra tidning. Hm. Det är väl mest SD-propaganda i den.

Den konservativa rörelsen verkar överlag rätt tråkig men det finns kanske potential.
Citera
2020-01-24, 18:04
  #10
Medlem
fums avatar
Det har ju varit snack om SD-Mattias Karlssons vilja att starta ett studentförbund och öka SDs plats i akademin, är Konservativa förbundet produkten av detta?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback