Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-01-21, 20:58
  #13
Medlem
För ett par decennier funkade det här landet riktigt bra ,till skillnad mot nu.
Vad orsakerna till detta är beskskrivs av skribenter både här och numer även på gammelmedias
ledarsidor. Att det här landet behöver en ny politisk inriktning är uppenbar.
Citera
2018-01-24, 12:45
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative2.0
Ännu en vinklad tråd att SD är det enda valet.
Jo, jag har i två val röstat på SD o innan det på de gamla partierna.

Jag vill vända på frågeställningen.
Du focuserar på det vi haft o har.
Politik är en färskvara. Titta bara på Moderaterna nu. De snor fler saker från SD nu för att de insett att folket stödjer SD. På så sett räknar de att få tillbaka sina väljare.
Vad händer då på Fb? Jo, i stället för att hylla M för att de vaknat så spyr man galla över M för att de snor SDs idéer.
Nu lär inte jag lägga min röst till varese M eller något parti som kommer stödja M då jag är så pass gamal att jag minns alla borgerliga regeringar vi haft i modern tid o ingen av dem har gjort något bra för landet.
Men jag vill ge M cred för att de snor SDs idéer.
På så sett får SDs idéer fler mandat samtidigt som M erbjuder en egen helhetspolitik.

Själv står jag nu o vacklar mellan att fortsätta rösta på SD eller en återgång till S.
Även detta pga helheten av ett partis politik.
Som det verkar kommer SD stödja en borglig regering o då får vi en helhetspolitik jag inte kan stödja då jag hellre lever i ett land där vi värnar om de svaga även om det innebär en kass flyktingpolitik än att leva i ett land, fritt från invandrare där den homogena befolkningen pissar på de svaga grupperna.

Drömmen för mig är ett SD i egen majoritet där de tagit itu med invandringsproblemen o där de leder ett land där alla medborgare värderas lika högt.
Men tyvärr. SD är egentligen redan kört då deras invandringspolitik i sig redan är en form av egoistisk politik då de faktiskt sparkar på en svag grupp människor de inte vill ha här.
Osv nu att inte heller jag vill ha dem här. Så det är ingen kritik i sig mot SallahD

Lita inte på M, de har haft över 3 år på sig att agera opposition och göra något positivt för Sverige. I alla de fall de haft möjlighet att påverka politiken inom alla områden där de gjort en kovändning och anpassar sig till SD's politik, har de gjort NADA, inte-ett-enda-skit. Jag hade röstat på dem om de faktiskt stått för var de säger men idag är det helt omöjligt att lita på varken M, eller ja, hela alliansen. Att tro de ändrar sig är så naivt att man spricker.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback