Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-21, 00:59
  #1
Medlem
rumpmannens avatar
Hallåj.
Finns det verkligen inga "ställen" kvar i Stockholm där det är rökning tillåtet? Alltså inte nåt undangömt rök-bås utan där man kan äta/dricka och samtidigt ta en cigg. Var i Prag där ett flertal, framför allt unga tjejer, rökte på dansgolvet. Underbart! Insåg att jag saknar den rökiga atmosfären!
Citera
2018-01-21, 01:05
  #2
Medlem
Rätt säker på att det finns någon sorts lag som reglerar detta med att röka inne på krogar/restauranger.

Däremot så har det varit tillåtet att röka inne på de flesta svartklubbar jag varit på. Några sådana känner jag dessvärre inte till i Stockholm.
Citera
2018-01-21, 01:21
  #3
Medlem
Soluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rooccoo
Rätt säker på att det finns någon sorts lag som reglerar detta med att röka inne på krogar/restauranger.
Restaurangerna får inte servera mat eller dryck där det är okej att röka, förutom på utomhusservering, då.
Citera
2018-01-21, 12:31
  #4
Medlem
Dimaks avatar
Han var säkert packad när han skrev 04 på morgonen,

ONT: tror inte det finns kvar, kan inte Sthlm så bra, men finns ju uteserveringar .
Citera
2018-01-21, 19:19
  #5
Medlem
Isnatts avatar
Hur fungerar såna där vattenpipor? Brukar se araber och bruningar sitta på invandrarcafér och restauranger med såna. Häromveckan såg jag ett barn på kanske 12-13 år sitta på en babberestaurang med en sån.
Citera
2018-01-21, 20:25
  #6
Medlem
Finns ställen som har uteserveringar som nästan känns som om de är inomhus, med väggar, tak och värmelampor. Där brukar jag sitta och röka.
Citera
2018-01-31, 20:09
  #7
Medlem
Krullishbg69s avatar
Svartklubbar är det enda som gäller för blossande inne i värmen med en öl i handen, bör väl finnas en del i Stockholm fast dom brukar i regel vara rätt så gömda, så är iallafall läget i Helsingborg.
Citera
2018-01-31, 20:53
  #8
Medlem
Isnatts avatar
Minns (det var ju nyss) när rökförbudet infördes så fanns det på vissa nattklubbar rökrum som man kunde röka i. Var inte så mysigt direkt.
Citera
2018-03-17, 17:19
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rumpmannen
Hallåj.
Finns det verkligen inga "ställen" kvar i Stockholm där det är rökning tillåtet? Alltså inte nåt undangömt rök-bås utan där man kan äta/dricka och samtidigt ta en cigg. Var i Prag där ett flertal, framför allt unga tjejer, rökte på dansgolvet. Underbart! Insåg att jag saknar den rökiga atmosfären!

Rökning har verkligen blivit tabu i det här landet. Enda stället du kan ta en cigg på är väl hemma i vardagsrummet utan att nån ska börja grina.. kom igen nu sverige, slappna av. Va inte så skitnödiga hela tiden
Citera
2018-03-17, 20:47
  #10
Medlem
Krullishbg69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie83
Rökning har verkligen blivit tabu i det här landet. Enda stället du kan ta en cigg på är väl hemma i vardagsrummet utan att nån ska börja grina.. kom igen nu sverige, slappna av. Va inte så skitnödiga hela tiden
Tyvärr
Citera
2018-03-17, 20:52
  #11
Medlem
Flying.Swines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie83
Rökning har verkligen blivit tabu i det här landet. Enda stället du kan ta en cigg på är väl hemma i vardagsrummet utan att nån ska börja grina.. kom igen nu sverige, slappna av. Va inte så skitnödiga hela tiden
Med tanke på att det är ett GIFT som dödar hundratusentals varje år så borde det snarare HELT FÖRBJUDAS än att tillåtas i gemensamma lokaler.

Det ENDA skälet till varför rökning inte är förbjudet är det tragiska faktum att staten tjänar miljarder på rökarna. Kostar visserligen mer för sjukvården än det men sånt kan ju trixas med för korrupta politiker.

Det borde vara förbjudet att röka i din bostad likaså. Jag är höggradigt allergisk och när jag ska flytta någonstans får jag till och med anlita andra för att undersöka bostaden för rökskador. Rökare är egostister. Faktiskt, det är det enda de är.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback