Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-01-20, 23:14
  #1
Medlem
TwnyForReals avatar
Så, min flickvän var och besökte mig och spenderade natten hos mig uppe i norrland på ett hvb hem. Och när vi ligger och ska sova, vi har kollat en film och haft en toppen stämning så somnar vi tillslut. Jag vaknar av att hon skriker så högt att jag trodde mina trumhinnor skulle sprängas och att min hjärna skulle implodera. Hon rusar upp ur sängen och sätter sig utanför toan helt livrädd, jag vaknar till går fram och undrar vad som händer när hon tittar på mig med total terror, så tar jag avstånd och frågar hur det är och varför hon är rädd. Hursomhelst så återberättar hon att hon vaknade av att jag sitter upp och kollar på henne rakt in i ögonen och ser sjukt rädd och nästan lite arg ut och håller i hennes armar jätte hårt. Vad kan det vara ? Det skrämmer mig galet mycket och letar svar på vad som kan ha hänt
Citera
2018-01-20, 23:16
  #2
Medlem
Wretch32s avatar
Sömnparalys, 100% säkerhet.

Mvh
Citera
2018-01-20, 23:17
  #3
Medlem
riskybizzys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TwnyForReal
Så, min flickvän var och besökte mig och spenderade natten hos mig uppe i norrland på ett hvb hem. Och när vi ligger och ska sova, vi har kollat en film och haft en toppen stämning så somnar vi tillslut. Jag vaknar av att hon skriker så högt att jag trodde mina trumhinnor skulle sprängas och att min hjärna skulle implodera. Hon rusar upp ur sängen och sätter sig utanför toan helt livrädd, jag vaknar till går fram och undrar vad som händer när hon tittar på mig med total terror, så tar jag avstånd och frågar hur det är och varför hon är rädd. Hursomhelst så återberättar hon att hon vaknade av att jag sitter upp och kollar på henne rakt in i ögonen och ser sjukt rädd och nästan lite arg ut och håller i hennes armar jätte hårt. Vad kan det vara ? Det skrämmer mig galet mycket och letar svar på vad som kan ha hänt

Paura nocturna (nattskräck)
Citera
2018-01-20, 23:19
  #4
Medlem
kumlafucker84s avatar
Hon drömde väl en mardröm.
Citera
2018-01-20, 23:24
  #5
Medlem
HVB-hem? Hon fick väl lite kulturyttringar där medans du sov!
Citera
2018-01-20, 23:37
  #6
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TwnyForReal
Så, min flickvän var och besökte mig och spenderade natten hos mig uppe i norrland på ett hvb hem. Och när vi ligger och ska sova, vi har kollat en film och haft en toppen stämning så somnar vi tillslut. Jag vaknar av att hon skriker så högt att jag trodde mina trumhinnor skulle sprängas och att min hjärna skulle implodera. Hon rusar upp ur sängen och sätter sig utanför toan helt livrädd, jag vaknar till går fram och undrar vad som händer när hon tittar på mig med total terror, så tar jag avstånd och frågar hur det är och varför hon är rädd. Hursomhelst så återberättar hon att hon vaknade av att jag sitter upp och kollar på henne rakt in i ögonen och ser sjukt rädd och nästan lite arg ut och håller i hennes armar jätte hårt. Vad kan det vara ? Det skrämmer mig galet mycket och letar svar på vad som kan ha hänt

Kan vara hypnagoga hallisar, dvs att hon är "vaken", men ändå inte.
Har sett en del läskigt shit under årens lopp också, tydligen slår jag handen för munnen och råstirrar på "något", jag är ju helt "övertygad" om att det jag "ser" är på riktigt.

Tror det beror på stress, hjärnan kan koka ihop mycket märkligt skit!
Citera
2018-01-20, 23:40
  #7
Medlem
TwnyForReals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HighwayDelight
Kan vara hypnagoga hallisar, dvs att hon är "vaken", men ändå inte.
Har sett en del läskigt shit under årens lopp också, tydligen slår jag handen för munnen och råstirrar på "något", jag är ju helt "övertygad" om att det jag "ser" är på riktigt.

Tror det beror på stress, hjärnan kan koka ihop mycket märkligt skit!

I see what you are saying men hon hade blå märke på armen, och jag har nästan ” minnen ” av det också. På något sätt visste jag typ redan vad som hade hänt när hon satt vid toan innan jag frågade
Citera
2018-01-20, 23:42
  #8
Medlem
TwnyForReals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
HVB-hem? Hon fick väl lite kulturyttringar där medans du sov!
Haha 😂
För er som tror på spöken så är det ett väldigt gammalt hvb med maassor av dödsfall på nacken
Citera
2018-01-20, 23:43
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TwnyForReal
Så, min flickvän var och besökte mig och spenderade natten hos mig uppe i norrland på ett hvb hem. Och när vi ligger och ska sova, vi har kollat en film och haft en toppen stämning så somnar vi tillslut. Jag vaknar av att hon skriker så högt att jag trodde mina trumhinnor skulle sprängas och att min hjärna skulle implodera. Hon rusar upp ur sängen och sätter sig utanför toan helt livrädd, jag vaknar till går fram och undrar vad som händer när hon tittar på mig med total terror, så tar jag avstånd och frågar hur det är och varför hon är rädd. Hursomhelst så återberättar hon att hon vaknade av att jag sitter upp och kollar på henne rakt in i ögonen och ser sjukt rädd och nästan lite arg ut och håller i hennes armar jätte hårt. Vad kan det vara ? Det skrämmer mig galet mycket och letar svar på vad som kan ha hänt

Det skrämmer dig galet mycket... smiley?

Nåväl. Sömnparalys som sagts tidigare. Drömmar som känns fullkomligt verkliga. Man kan känna att någon är i rummet, att någon rör vid en, att kudden i sängen är en gigantisk spindel, att personen brevid i sängen är död, att man själv ska dö... Om du är ”galet skrämd” nu är det nog inget nog hur hon kände sig just då. Så att stirra argt på henne tycker jag du ska låta bli.
Citera
2018-01-20, 23:44
  #10
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TwnyForReal
I see what you are saying men hon hade blå märke på armen, och jag har nästan ” minnen ” av det också. På något sätt visste jag typ redan vad som hade hänt när hon satt vid toan innan jag frågade

Ett blåmärke kan ju komma varsomhelst ifrån!
Har din flickvän problem med missbruk?

En gång "var jag vaken", och kände att "sängen skakade", vilket den givetvis inte gjorde, men det är i samma "kategori", dvs sömnparalyser på något sätt, det är sjukt skumt alltså!
Citera
2018-01-20, 23:46
  #11
Medlem
TwnyForReals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HighwayDelight
Ett blåmärke kan ju komma varsomhelst ifrån!
Har din flickvän problem med missbruk?

En gång "var jag vaken", och kände att "sängen skakade", vilket den givetvis inte gjorde, men det är i samma "kategori", dvs sömnparalyser på något sätt, det är sjukt skumt alltså!
Nope inte alls, helt ren flicka som träffat en strulig kille ( me )
Hmm, ja jag håller typ med men det är fruktansvärt förvirrand
Citera
2018-01-20, 23:47
  #12
Medlem
TwnyForReals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mirini
Det skrämmer dig galet mycket... smiley?

Nåväl. Sömnparalys som sagts tidigare. Drömmar som känns fullkomligt verkliga. Man kan känna att någon är i rummet, att någon rör vid en, att kudden i sängen är en gigantisk spindel, att personen brevid i sängen är död, att man själv ska dö... Om du är ”galet skrämd” nu är det nog inget nog hur hon kände sig just då. Så att stirra argt på henne tycker jag du ska låta bli.
I know, det var det första jag sa då jag har ganska mycket problem med sömnparalyser. Att stirra argt är inget jag tillägnar tid till att göra.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback