Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-20, 17:47
  #1
Medlem
Leonardo Tapas & Lounge.

Hamnade spontant där då jag och mitt sällskap har bekanta dom bor i området.

Inredning/mysfaktor: 0/5
Maten: 1/5
Service: 2/5

Det stället har noll ambition och de två männen som var servitörer hade ingen som helst känsla för service. Kocken (som visade sig vara ägaren) var dryg och ville mest tjaffsa för att han ville få rätt i sak och påvisa att vi hade fel, det var knappast vi som köpte frysmaten och värmde den!?

Förstår inte hur ett sådant ställe kan leva vidare. Någon här på FB som besökt stället?
Citera
2018-01-20, 18:00
  #2
Medlem
Kapuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Artilleriet
Leonardo Tapas & Lounge.

Hamnade spontant där då jag och mitt sällskap har bekanta dom bor i området.

Inredning/mysfaktor: 0/5
Maten: 1/5
Service: 2/5

Det stället har noll ambition och de två männen som var servitörer hade ingen som helst känsla för service. Kocken (som visade sig vara ägaren) var dryg och ville mest tjaffsa för att han ville få rätt i sak och påvisa att vi hade fel, det var knappast vi som köpte frysmaten och värmde den!?

Förstår inte hur ett sådant ställe kan leva vidare. Någon här på FB som besökt stället?

Picasso avenyn, 4 pizzor att välja på. Jag tog en med karamelliserad lök, men den var inte karamelliserad utan en slemmig gegga som luktade och smakade bajs. 💩
Citera
2018-01-20, 19:11
  #3
Medlem
Blev duktigt besviken på Masthuggsgrillen när det skulle ätas en vanlig hamburgare. Hamburgaren var oerhört torr, bränd o sen kördes i micron för att sen slängas in i ett torrt hamburgerbröd med rostad lök, lite dressing som smakade väldigt konstigt o nån salladsbit. Slängde halva burgaren o undrar ff hur fan dom går runt?? Ser nästan aldrig nån kund där men tydligen går det ju runt..
Citera
2018-01-20, 19:17
  #4
Avstängd
scips avatar
Opalen pizzeria Frölunda.
Citera
2018-10-10, 00:39
  #5
Medlem
Komettorgets pizzeria, Bergsjön. Blev, for enda gången i mitt liv, matförgiftad där 2013.

Pizzeria Melli, Majorna. Åt den vidrigaste kycklingpizzan i mitt liv där for en månad sen.
Citera
2018-10-12, 02:19
  #6
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av 424stil
Komettorgets pizzeria, Bergsjön. Blev, for enda gången i mitt liv, matförgiftad där 2013.

Pizzeria Melli, Majorna. Åt den vidrigaste kycklingpizzan i mitt liv där for en månad sen.
Väldigt olika recensioner på det stället såg jag.
Citera
2018-10-13, 12:18
  #7
Medlem
godboys avatar
La Gondola Kungsportsavenyen 4 riktigt usel. Har väl varit där två - tre gånger, men aldrig varit nöjd. Mitt sällskap fick sin mat varm och min var fesljummen, en annan gång så fick vi inte maten samtidigt, det skilde nästan 10 minuter i tid. Usel service. Nej det stället går bort. Generellt så gillar jag pubarna bättre. Betydligt bättre pris och mer rikliga portioner och inte sällan är maten bättre där än på fisförnäma ställen.
Citera
2018-10-14, 08:10
  #8
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
La Gondola Kungsportsavenyen 4 riktigt usel. Har väl varit där två - tre gånger, men aldrig varit nöjd. Mitt sällskap fick sin mat varm och min var fesljummen, en annan gång så fick vi inte maten samtidigt, det skilde nästan 10 minuter i tid. Usel service. Nej det stället går bort. Generellt så gillar jag pubarna bättre. Betydligt bättre pris och mer rikliga portioner och inte sällan är maten bättre där än på fisförnäma ställen.

Rent generellt är Avenyn inte något att föredra. Turistfällor de luxe.
Citera
2018-10-16, 14:37
  #9
Medlem
Andersdamaans avatar
Alla dessa små grillkiosker som steker upp en hög burgare på morgonen för att sedan värma på dem vid serveringstillfället! Nästan vartenda "McAchmed´s" som jag har besökt i Göteborg verkar vilja köra den stilen och ber man om att få en nystekt så ser burgarflipparna ofta ut som åskmoln i nyllet! Är det så j-la svårt att steka på en hamburgare när beställningen läggs? Ser aldrig detta fenomen här hemma i Stockholm, och då torde kundgenomströmningen vara minst lika stor här så tidsbrist går det inte att skylla på!

Ett annat skitställe som förhoppningsvis är skoningslöst och rättvist undanstädat vid det här laget (Var nästan femton år sedan jag var där) var/är en pizzeria vid namn "Splendid". Den huserade (Huserar?) i något som närmast kunde beskrivas som någon sorts lägenhetshotell/härbärge i närheten av Rambergsvallen/Bravida Arena.
Pizzorna gjordes på deg som hade fått ligga framme utan att täckas över med resultatet att bottnarna var fyllda av små benhårda degklumpar. Tomatsåsen var surare än Börje Ahlstedt efter en redig rödvinsfylla, salamin smakade unket och paprikan var halvrutten. Lämnade tillbaka pizzan och fick utan protest pengarna tillbaka med förklaringen att dom bara erbjöd mat för att inte förlora sin verkliga inkomstkälla vilket var alkoholtillståndet. Personalen var iaf ärlig om misären, vilket var rätt uppfriskande även fast maten var riktigt rackig!!

Edit: Efter undersökning så såg jag att "Spelndid" fick klappa igen redan 2008. Anledningen var "Allvarliga hygieniska brister". Otippat!
http://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6tebo...4nga-1.1172221
__________________
Senast redigerad av Andersdamaan 2018-10-16 kl. 14:42.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback