Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-20, 16:31
  #1
Medlem
Det finns säkert över 500 miljoner araber och väldigt många miljoner i Europa. Varenda kampsportsgym är överbefolkat med just araber. En hög andel av araberna sysslar med kampsport, men de lyckas sällan bli nåt.

Jag kan inte komma på en enda riktigt framgångsrik arab som sysslar med tex MMA. Har aldrig hört talas om någon som blivit champion. I varken K-1 eller MMA. Inte ens någon som varit högt rankad i UFC. Rätta mig gärna om jag har fel.

Badr Hari är förvisso marockan, men har aldrig varit champ och var dessutom dopad. Han har glaskäke oavsett. Han sticker dock ut. Jag vet att de har några till kickboxare, men inte som kommer bli champions.

Vad beror detta på? Är den arabiska rasen så fysiskt underlägsna? Jag vet att de ofta är korta, har tunn benstomme och svårt att bygga muskler om de inte dopar sig, men det finns ju lättare viktklasser.

Borde de inte lyckas skrapa fram fler med tanke på hur många som tränar?
Citera
2018-01-20, 16:34
  #2
Medlem
Zaedrewss avatar
Arabier är födda förlorare så de vet inte hur man ska vinna. De åker på en smäll och de gråter och vill hem till mamma. Det är liksom varför ingen i Arabien tillhör just arabier utan de är egendom av någon annan. De är porslinsansikten från födelse och bara väntar på att någon annan vit en ska styra dom. De är liksom folket Gud glömde. De kommer förlora i allt de ens försöker sig på.
Citera
2018-01-20, 16:41
  #3
Medlem
Europes avatar
Det kanske har visat sig att småflickor och feta hemmafruar inte är några bra sparringpartners och därför inte ger någon bra träning?
Citera
2018-01-20, 16:50
  #4
Medlem
Energiknippes avatar
Khabib är väl arab?
Citera
2018-01-20, 16:54
  #5
Medlem
falconer8s avatar
Sen är dom ju sjukt ointelligenta också! Det får man inte glömma bort att ta med i beräkningen. Många kanske tror att boxning är en "dum" sport, men där misstar dom sig. Boxning kallades ursprungligen: "
The noble art of self defence." Ibland har boxning även jämförts med schack att den som är smart & strategisk och kan förutse motståndarens drag kommer att bli framgångsrik. Särskilt intellektuella och/eller intelligenta kan man ju knappast beskylla babbeluringar för att vara.
Citera
2018-01-20, 16:59
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Energiknippe
Khabib är väl arab?

Nej. Varför tror du det? Khabib är avar från Dagestan, en rysk delrepublik i norra Kaukasus.
Citera
2018-01-20, 17:05
  #7
Medlem
Bonnatorps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Det kanske har visat sig att småflickor och feta hemmafruar inte är några bra sparringpartners och därför inte ger någon bra träning?
Ha! Klockren

Kan som kuriosa nämna ett bedömningsknep när man hör en käftsmäll ut till gatan i Kairo.
Skriker dom så är det barnen, om inte så är det frun.
Citera
2018-01-20, 17:26
  #8
Medlem
Energiknippes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fujian
Nej. Varför tror du det? Khabib är avar från Dagestan, en rysk delrepublik i norra Kaukasus.

Du har såklart rätt. Gjorde misstaget koppla muslim=arab, men det går ju såklart inte. Tankevurpa.
Citera
2018-01-20, 18:06
  #9
Medlem
Badr Hari?
Prince Naseem.

Finns några, men oftast lyser de med sin frånvaro. Precis som svenskar
Citera
2018-01-20, 18:08
  #10
Medlem
De är väl vana främst att vara några stycken när de ger sig på någon, så när de står där själva i ringen så blir det problem. Sedan så är de ju inte heller så storväxta, vilket gör att det blir problem att hålla distans vid sparring och lättare att åka på knock. I övrigt så kräver de flesta kampsporter lite taktik som inte heller är deras bästa sida.
Citera
2018-01-20, 18:28
  #11
Medlem
falconer8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NorskApa
Badr Hari?
Prince Naseem.

Finns några, men oftast lyser de med sin frånvaro. Precis som svenskar


" Precis som svenskar"? Alexander Gustafsson - MMA, Jack Hermansson- MMA, David Bielkheden- MMA, Andreas Ståhl - MMA, Niklas Bäckström- MMA, Martin Svensson- MMA, Oliver Enkamp- MMA, Kalle Albrektsson- MMA, Alexander Bergman- MMA, Jonatan Westin- MMA, Simon Sköld- MMA. Sen har vi haft en svensk världmästare i tungviktsboxning: Ingemar Johansson, En annan svensk framstående boxare som hette Bosse Högberg plus Anders Lillen Eklund icke att förglömma. Schack matt!
Citera
2018-01-20, 18:45
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av redlineoffside
Det finns säkert över 500 miljoner araber och väldigt många miljoner i Europa. Varenda kampsportsgym är överbefolkat med just araber. En hög andel av araberna sysslar med kampsport, men de lyckas sällan bli nåt.

Jag kan inte komma på en enda riktigt framgångsrik arab som sysslar med tex MMA. Har aldrig hört talas om någon som blivit champion. I varken K-1 eller MMA. Inte ens någon som varit högt rankad i UFC. Rätta mig gärna om jag har fel.

Badr Hari är förvisso marockan, men har aldrig varit champ och var dessutom dopad. Han har glaskäke oavsett. Han sticker dock ut. Jag vet att de har några till kickboxare, men inte som kommer bli champions.

Vad beror detta på? Är den arabiska rasen så fysiskt underlägsna? Jag vet att de ofta är korta, har tunn benstomme och svårt att bygga muskler om de inte dopar sig, men det finns ju lättare viktklasser.

Borde de inte lyckas skrapa fram fler med tanke på hur många som tränar?

Håller med; fast samtidigt, kolla på den vita rasen mot svarta? Det inte ens någon match. Enda anledningen vitingen nånsin tatt sig fram är pga makt.

Tror inte en enda fotboll spelare i premier league tex hade varit vit om man gick på merit och förmåga...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback