Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2018-01-22, 22:47
  #49
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oxytocinmyten
Varför lägger han då tid på att skriva hat mot mig istället för att han går och har sex, om det nu är det han är ute efter?

Skriva hat?!? Är du seriös?!? Hat är vad jag skrivit om Kakan Hermansson som till och med Jerzy Scarnecki-råttan blev upprörd över och grät i Aftonblasket över - dig har jag enbart ifrågasatt. Det är en djävla skillnad kan jag lova.

Men du är uppenbarligen en sån där unik snöflinga som ser minsta lilla ifrågasättande som "hat".
Så vi kan se det som case closed.
Citera
2018-01-23, 07:06
  #50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Skriva hat?!? Är du seriös?!? Hat är vad jag skrivit om Kakan Hermansson som till och med Jerzy Scarnecki-råttan blev upprörd över och grät i Aftonblasket över - dig har jag enbart ifrågasatt. Det är en djävla skillnad kan jag lova.

Men du är uppenbarligen en sån där unik snöflinga som ser minsta lilla ifrågasättande som "hat".
Så vi kan se det som case closed.
Ifrågasättande är inte rätt ord för det du håller på med. Du kom med direkta personliga anklagelser.
Citera
2018-01-23, 08:45
  #51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenBeirut
Eller är du ute också ute efter separata toaletter på offentliga platser men för asexuella?
Nej.
Citera
2018-01-23, 10:57
  #52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenBeirut
Hela det här resonemanget låter bakvänt. Man går väl inte till en bar för att inte ragga och låter därför bli och sedan när man kommer hem utan napp så är det ett problem för man lider att man lyckades att inte få napp precis enligt plan men det är så jobbigt eftersom man ville gå fram till varje person man inte ville ha sex med och berätta att man är asexuell och inte vill ha sex oavsett om de personerna man ville berätta för ändå inte var intresserade det minsta att ha sex med en?
Tror du att direkta frågor om någon vill ha sex med en viss person är enda gången frågan om sexuell läggning kommer upp?
Citera
2018-01-24, 03:47
  #53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oxytocinmyten
Tror du att direkta frågor om någon vill ha sex med en viss person är enda gången frågan om sexuell läggning kommer upp?

I really don't give a flying fuck. Not a flying fuck.

Skall vi lista några mänskliga rättigheter? Är du med på den lilla saken?

- Att ha mat för dagen.
Hur du väljer att knulla eller inte att knulla, så har du din jävla frukostfralla där. Sluta lipa.

- Att ha tak över huvudet.
Även om du bara bor i en etta i en svensk förort där det regerar några 17-åriga psykopater som aldrig kommer bli äldre än tretti på grund av gängkrig, så... äh vet du vad, jag orkar inte ödsla mer tid på dig.

Om du inte vill knulla, vad tror du resten av världen har för intresse av det? Fattar du inte alls vad du säger som ingen bryr sig om? Jag själv har ingen lust att åka till månen. Hur stort intresse tror du det skulle vara både här på FB och runt om i Sverige om jag började göra en stor grej av att jag inte hade en önskan åka till månen?

Grow some balls, grow up and fuck off med din narcissism. Fuckmuppet. Allt du är ute efter är att få uppmärksamhet via någon sjuklig dårskap.

Jag tror du är typen av person som runkar till karaktärer i TV-spel.
Citera
2018-01-24, 08:25
  #54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenBeirut
I really don't give a flying fuck. Not a flying fuck.

Skall vi lista några mänskliga rättigheter? Är du med på den lilla saken?

- Att ha mat för dagen.
Hur du väljer att knulla eller inte att knulla, så har du din jävla frukostfralla där. Sluta lipa.

- Att ha tak över huvudet.
Även om du bara bor i en etta i en svensk förort där det regerar några 17-åriga psykopater som aldrig kommer bli äldre än tretti på grund av gängkrig, så... äh vet du vad, jag orkar inte ödsla mer tid på dig.

Om du inte vill knulla, vad tror du resten av världen har för intresse av det? Fattar du inte alls vad du säger som ingen bryr sig om? Jag själv har ingen lust att åka till månen. Hur stort intresse tror du det skulle vara både här på FB och runt om i Sverige om jag började göra en stor grej av att jag inte hade en önskan åka till månen?

Grow some balls, grow up and fuck off med din narcissism. Fuckmuppet. Allt du är ute efter är att få uppmärksamhet via någon sjuklig dårskap.

Jag tror du är typen av person som runkar till karaktärer i TV-spel.
Att inte kunna nämna sin sexuella läggning utan att råka illa ut är förtryck. Om vi till exempel utgår från att du gillar kvinnor (om det inte stämmer kan du säga emot, men bara som ett exempel), hade du tyckt om att inte få säga det någonsin? Det handlar inte om "uppmärksamhet" och absolut inte om "narcissism". Och jag runkar inte alls, alltså runkar jag inte till något.
Citera
2018-01-24, 08:29
  #55
Medlem
Fashwaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oxytocinmyten
Jag är en asexuell man själv och jag har råkat ut för grova fördomar för det. Visst vet jag genom asexuella vänner att det även finns vissa negativa attityder mot asexuella kvinnor, men fördomarna mot asexuella män inkluderar även myter om att asexuella män är pretentiösa creeps. Till exempel en gång när jag berättade för någon att jag är asexuell sa den personen "män kan inte vara asexuella, säger du att du är det så måste du dölja att du är en seriemördare som våldtar dina offer eller något". Det exemplet var ett extremfall men jag har hört flera som tror att män som är öppet asexuella måste vara "konstiga" och att identifiera sig som asexuell som man skulle vara någon sorts "ursäkt" för att antingen vara sexuellt frånstötande och inte kunna hitta en partner eller för att ägna sig åt oacceptabla sexuella beteenden. Alla dessa fördomar struntar i att killar också kan vara asexuella helt enkelt.

Jag tror därför att det är många asexuella män som inte vågar komma ut utan låtsas vara sexuella, och att detta mörkertal är större för män än för kvinnor. Även andra på det asexuella spektret som är demisexuella och inte helt asexuella kan, om de är män, känna sig tvungna att låtsas vara mera sexuella än de är inom ramen för vissa fixeringsnormer. Om dessa fixeringsnormer har jag hört från en icke asexuell vän, han tror att anledningen till att kvinnor verkar ha mer hjärnaktivitet vid sexuell upphetsning än män är för att fördomen att sexuell upphetsning bland män alltid skulle tyda på sexuell attraktion till den yttre stimulin skrämmer män som fantiserar om att sexuella saker de ser är något annat än det ser ut som till att inte våga hjärnscannas. Detta gör det ännu svårare för oss asexuella män, vi förväntas inte bara låtsas vara sexuella utan även låtsas vara det på ett fixerat sätt.

Vad går det att göra åt dessa fördomar mot asexuella män? Hur krossa myterna? Och hur illa är det med diskriminering av asexuella män i arbetslivet? Hur svårt är det för öppet asexuella män att få jobb och att behålla sina jobb?

Sitter offerkoftan bra?

Vad har arbetsgivaren med din sexualitet att göra?

Folk bryr sig inte lika mycket som du tror.
Skiter i vad kollegor gör på fritiden.

Trolltråd?
Citera
2018-01-24, 10:22
  #56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fashwave
Sitter offerkoftan bra?

Vad har arbetsgivaren med din sexualitet att göra?

Folk bryr sig inte lika mycket som du tror.
Skiter i vad kollegor gör på fritiden.

Trolltråd?
Arbetsgivare kan visst låta bli att anställa personer som de har fördomar mot, kallar det för "personlig lämplighet". Om någon här trollar är det du som påstår att alla som nämner något annat problem än invandringen har "offerkofta".
Citera
2018-01-24, 17:39
  #57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oxytocinmyten
Att inte kunna nämna sin sexuella läggning utan att råka illa ut är förtryck. Om vi till exempel utgår från att du gillar kvinnor (om det inte stämmer kan du säga emot, men bara som ett exempel), hade du tyckt om att inte få säga det någonsin? Det handlar inte om "uppmärksamhet" och absolut inte om "narcissism". Och jag runkar inte alls, alltså runkar jag inte till något.

Om jag gillar kvinnor eller inte har inte med saken att göra här. Det spelar ingen roll om jag så skulle ha en sexuell inklination gentemot bävrar och rådjur. Det är inte poängen. Vad varje enskild uppskattar sexuellt är en icke-fråga och den är högst privat, personlig. Jag respekterar din hundra procent och har verkligen inga problem där. Poängen är att du redan inledningsvis gör en stor sak av just din egen läggning, eller icke-läggning. Du ljuger för att säga det krasst, i rubriken på hela den här tråden.

Vilket generellt hat gentemot asexuella är det du pratar om? Där hat är ännu ett ord som i Sverige urvattnas. Jag, exempelvis, hatar inte dig. Jag skriver inte detta med hat. Däremot kan jag erkänna ett visst förakt men det har inte att göra med just din läggning, utan hur du så prompt måste annonsera den för omvärlden och ljuger om hur alla skulle hata dig för den, när i själva verket knappt någon bryr sig. Och jag tror det är där skon klämmer. Att du vill uppmärksammas för din vad-det-nu-är. Jag tror att du har en loop i huvudet.

Jag tror att du vill gå ut på krogen inte ragga eller raggas på men samtidigt vill att någon skall ragga på dig så att du kan förklara utsvävande varför du inte vill bli raggad på och i det ögonblicket få uppmärksamhet som du påstår att du inte vill ha, och få vara i centrum ett tag. Du lever en mental abrovinsch. Det är vad jag tror.

Helt vanliga människor som inte önskar ha sex, som inte blir kåta som bara kan lunka på i livet utan ett sug efter vare sig onani eller pippande, de sätter ingen etikett på detta. De överanalyserar inte saken. De bara lever, helt normalt.

Om jag inte gillar lakritsglass, inte går jag runt känner en stor nödvändighet proklamera för omvärlden att jag inte gillar lakritsglass, och framförallt, jag försöker inte uppfinna ett begrepp som innefattar alla de som inte gillar lakritsglass specifikt. Det är en ny folksjukdom den här, att allt måste ha en benämning.
Citera
2018-01-25, 03:11
  #58
Medlem
Omaskeradmasks avatar
Det är väl ingen som vet att TS är asexuell om han inte tjatar om det! Eller är han i själva verket androgyn?
Citera
2018-02-04, 04:09
  #59
Medlem
asexuella män har alltid liten kuk och är smygbögar, känner flera sådana och samtliga är även klena och små till växten
Citera
2018-02-26, 20:38
  #60
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SDAlc
asexuella män har alltid liten kuk och är smygbögar, känner flera sådana och samtliga är även klena och små till växten
Bögar är inte asexuella, dessutom är jag 1,90.
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback