Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2018-01-23, 20:51
  #37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oxytocinmyten
Jag menar att de revisionister som redan har börjat arbeta för nazistiska arbetsgivare (efter att ha frysts ut på andra håll) utsätts för påtryckningar att handla varor tillverkade av nazistägda företag. Detta gäller både typiska nazistvaror som de du nämner, och vanliga varor som bara är tillverkade av företag som ägs av nazister.

Tack för svaret!

Du menar att de blir illa tvungna, som det heter:

http://teckensprakslexikon.su.se/ord/00861

Nazistiska arbetsgivare är som typ ICA och Konsum, där en anställd blir illa sedd - kanske utfryst - om hen handlar från (var)andra.

Citat:
Detta gäller både typiska nazistvaror som de du nämner, och vanliga varor som bara är tillverkade av företag som ägs av nazister.

Hur vet du att det inte snarare är rabatter som lockar, än tvång som pockar?

-----------

Förresten - vilka vanliga varor är det som "bara är tillverkade av företags som ägs av nazister"?

Bara så att vi vet....
Citera
2018-01-23, 21:24
  #38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Jag förstår inte varför de skulle kännas sig tvingad att köpa mer varor från nazistiska företag.
Absolut, finns många vägar till att bli förnekare.

Förstår du inte?

Varifrån ska de annars få material ifrån?

Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Ja men tro du de inte redan "tvingas" konsumera material från "nazistiska företag"? Varifrån ska de annars få material från?[..]
(FB) Gynnar utfrysning av förintelseförnekare nazistgrupper?

Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Citat:
Ursprungligen postat av Oxytocinmyten
Och många förnekare kan ha börjat förneka av andra orsaker, till exempel genom att anse att allt en inte själv har upplevt är påhittat.
Absolut, finns många vägar till att bli förnekare.

Varför förstår du då inte vissa vägar - Oxytocinmytens köptvång ovan, t ex?

Du förstod ju varför många av dessa författare var tvungna hålla min och fortsätta förneka förintelsen, därför att de tjänar så mycket pengar på deras "förintelseböcker"...ju!!! :

Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Vi hade en diskussion en gång att många av dessa författare tjänar så mycket pengar på deras "förintelseböcker" att de är tvungna hålla min och fortsätta förneka förintelsen. En bra exempel är ju David Irving, som tjänat massor med pluring på sina böcker.
(FB) Gynnar utfrysning av förintelseförnekare nazistgrupper?

Med ett sånt förstånd borde alla vägar vara förståeliga - absolut, t o m....
__________________
Senast redigerad av Erleb 2018-01-23 kl. 21:36.
Citera
2018-01-24, 08:22
  #39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erleb
Förresten - vilka vanliga varor är det som "bara är tillverkade av företags som ägs av nazister"?

Bara så att vi vet....
Inte att en viss typ av vanlig vara bara tillverkas av naziföretag, snarare att de anställda fås att välja alternativ från naziägda företag.
Citera
2018-02-04, 00:28
  #40
Medlem
Ovensteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oxytocinmyten
Inte att en viss typ av vanlig vara bara tillverkas av naziföretag, snarare att de anställda fås att välja alternativ från naziägda företag.
Vilka företag är naziägda?
Citera
2018-02-04, 00:37
  #41
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovenstein
Vilka företag är naziägda?

Jag gissar på företag som inte ägs av en kanariefågel...


Jag är lite osäker på vad exakt en förintelseförnekare är för någonting, jag har för mig att det var fler icke kanariefåglar än kanariefåglar som dog i koncentrationslägren, exempelvis kommunister, de andra sorterna har jag glömt... Men det är bara kanariefåglarna det skrivs om de övriga förtigs helt...

Om jag gör en jämförelse, så tjatas det något oerhört om de som dog på Estonia, det har först minskat de senaste åren, om man jämför med de som omkommer i bilolycka så är det säkert många fler ett enda år än som omkom på Estonia, de får på sin höjd en liten notis i tidningen, typ en bil har frontalkrockar, tre döda...

Den familj som mist en person i en bilolycka, har väl en precis lika stor sorg som en familj som mist en person på Estonia, men Estonia har det skrivits spaltkilometer om och regeringen har engagerat sig osv, osv...

Alltså en helt galen orättvisa för offrens familjer, precis samma sak är det med kanariefåglarna, de lägger beslag på all uppmärksamhet, de andra offren förtigs.

Man har alltså haft en revisionism ända sen kriget, och det är de så kallade revisionisterna idag som är mer korrekt historiebeskrivning...
__________________
Senast redigerad av Enydrion 2018-02-04 kl. 00:59.
Citera
2018-02-26, 20:40
  #42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Jag gissar på företag som inte ägs av en kanariefågel...


Jag är lite osäker på vad exakt en förintelseförnekare är för någonting, jag har för mig att det var fler icke kanariefåglar än kanariefåglar som dog i koncentrationslägren, exempelvis kommunister, de andra sorterna har jag glömt... Men det är bara kanariefåglarna det skrivs om de övriga förtigs helt...

Om jag gör en jämförelse, så tjatas det något oerhört om de som dog på Estonia, det har först minskat de senaste åren, om man jämför med de som omkommer i bilolycka så är det säkert många fler ett enda år än som omkom på Estonia, de får på sin höjd en liten notis i tidningen, typ en bil har frontalkrockar, tre döda...

Den familj som mist en person i en bilolycka, har väl en precis lika stor sorg som en familj som mist en person på Estonia, men Estonia har det skrivits spaltkilometer om och regeringen har engagerat sig osv, osv...

Alltså en helt galen orättvisa för offrens familjer, precis samma sak är det med kanariefåglarna, de lägger beslag på all uppmärksamhet, de andra offren förtigs.

Man har alltså haft en revisionism ända sen kriget, och det är de så kallade revisionisterna idag som är mer korrekt historiebeskrivning...
Vad pratar du egentligen om?
Citera
2018-03-01, 01:32
  #43
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oxytocinmyten
Vad pratar du egentligen om?

Han verkar prata om kanariefåglar.

/VV
Citera
2018-09-04, 08:04
  #44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vänlige Viktor
Han verkar prata om kanariefåglar.

/VV

Alltså offtopic.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback