Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-01-20, 09:00
  #13
Medlem
Uppenbart är dina föräldrar inte lämpliga som övningslärare och du kan inte själv nöta in teorin. Anmäl dig till en trafikskola och låt de utbilda dig.
Citera
2018-01-20, 11:23
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RaischMan
Hur kan man göra det?


Får man göra om man har adhd.. så det skulle han ha fått gjort redan på första gången.. så han snackar förmodligen bara skit
Citera
2018-01-20, 12:56
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lastmaskin
Får man göra om man har adhd.. så det skulle han ha fått gjort redan på första gången.. så han snackar förmodligen bara skit

Om det är muntlig teori ni talar om, så är det något man får göra efter en ansökan, och inget som sker per automatik bara för att man har en diagnos. Håller själv inte på med såna ansökningar, men vet att det är ganska mycket saker som gås igenom för att få det. Men jag tror personligen inte att det är ett muntligt test som behövs här, det är instuderingstekniken som fallerar och inget annat.
Citera
2018-01-20, 17:30
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RaischMan
Jag hade tagit 5 st, snackade med ett par polare och dom alla sa att det är bättre att köra själv och lära sig så - tog tipset för att tjäna på pengar som skulle gått till skolan, känns lite dumt men jag tror inte jag behöver lektioner om jag ska vara ärlig, anledningen till misslyckandet är bara något jag måste "hård koda"
Om jag ska vara helt ärlig kändes det bra när jag körde ett par timmar innan provet, hittade ett nytt ställe att köra på och jag var glad med prestationen, föräldrarna sa inget heller. min teori är att eftersom jag körde upp i en stad som jag känner väl så kanske jag känner mig mer självsäker när jag vet vad som händer sen med vägen vilket, i mitt fall, inte är en bra grej - vad tror du?

Ta fler lektioner så kommer du klara körprovet galant. Körskolan brukar ju säga till när dom tycker eleven är klar.
Här kan man ju kanske bli lurad på någon extra lektion men 5 stycken låter lite för lite i mina öron.
Citera
2018-01-20, 22:35
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av franskanalfabet
mitt tips är att du tar kontakt med psyket och hör med dem om dina "problem" så får de avgöra om det är "normalt" eller inte. Fråga dem om psykpiller är lösningen.

Lönlöst känner delvis igen mig i TS och de har inte hört av sig på flera månader nu.

Om det är teorin du misslyckas på tycker jag du ska skärpa dig, de är gjorda så att verkligen alla kan klara det. (Det krävs ganska grova handikapp, vilket jag inte tror man har om man gått ut gymnasiet). Uppkörningen är lite mer situationsbaserad och handlar om att försöka rätta till sina misstag och köra så som de vill att du ska köra.

Läs teoriboken om du inte gjort det sammanfatta den, gör övningsprov och repetera de moment du presterade dåligt på (läs om eller vad du nu gör). Samma princip kan du tillämpa efter ett misslyckat teoriprov.

Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Uppenbart är dina föräldrar inte lämpliga som övningslärare och du kan inte själv nöta in teorin. Anmäl dig till en trafikskola och låt de utbilda dig.

Ska det verkligen krävas föreläsningar?
__________________
Senast redigerad av har 2018-01-20 kl. 22:43.
Citera
2018-01-22, 00:22
  #18
Medlem
Alla ska inte ha körkort och alla passar inte för studier på högskolan. Sök jobb och cykla?
Citera
2018-01-29, 06:49
  #19
Medlem
Haha mannen, du går på chalmers vilket betyder att du åtminstone gått ut gymnasiet, du kuggade körkortet 4 gånger? so fucking what, jag kuggade mitt teoriprov 2 gånger men klarade uppkörningen galant, har ingen gymnasieutbildning och pluggar komvux som jag redan misslyckats på 3 gånger p.g.a. brist på motivation och ambition, vilket gäller allt i mitt liv, orkar inte göra något. Jag är snart 20 år gammal och har alltså inte ens gått ut gymnasiet, du kan söka jobb med din gymnasieutbildning samt kirra körkortet om du försöker riktigt hårt, det suger kuk, jag vet, men fan så värt. Var glad att du inte behöver vänta 6 månader på att ens få din bil som en annan måste göra, nu tycker jag att du skiter i chalmers om du inte klarar av det och söker jobb, fixar körkort så ska du se att ditt liv kommer börja räta ut sig. GLHF!
Citera
2018-01-29, 06:58
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RaischMan
Jag hade tagit 5 st, snackade med ett par polare och dom alla sa att det är bättre att köra själv och lära sig så - tog tipset för att tjäna på pengar som skulle gått till skolan, känns lite dumt men jag tror inte jag behöver lektioner om jag ska vara ärlig, anledningen till misslyckandet är bara något jag måste "hård koda"

Satsa på att köra lite med en trafikskola, ofta bokar dessa in uppkörningar när man tagit runt 20 lektioner. Det blir lättare att klara sig då.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback