Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-01-19, 18:08
  #1
Medlem
Jaha, visade sig att BRÅ presenterar siffor för 2017 och att det är i snitt 20 våldtäkter per dag, 10% fler våldtäkter under 2017. Jag undrar hur många av dessa våldtäktsoffer är vita svenska kvinnor och hur många är muslimer. Hur många av de som begår brotten är vita sveskar och hur många är muslimer. Vad tycker du, har du någon åsikt om detta galopperande fenomen?

Jag kan tycka att det är intressant att utländsk media är intresserade av vad som pågår i Sverige och alla dessa nya fenomen som följer öppna gränser.

Sweden: Rape Reports up 10 Per Cent in 2017
http://www.breitbart.com/london/2018...per-cent-2017/
Citera
2018-01-19, 18:11
  #2
Medlem
Breitbart är ju samma sida jag ser i alla dessa trådar om utländsk media som skriver om Sverige. Och vad jag förstått det är Breitbart en amerikansk far-right sida.
Citera
2018-01-19, 18:14
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chroma
Breitbart är ju samma sida jag ser i alla dessa trådar om utländsk media som skriver om Sverige. Och vad jag förstått det är Breitbart en amerikansk far-right sida.

Menar du att uppgifterna inte stämmer eller är fel?
Citera
2018-01-19, 18:15
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chroma
Breitbart är ju samma sida jag ser i alla dessa trådar om utländsk media som skriver om Sverige. Och vad jag förstått det är Breitbart en amerikansk far-right sida.

TheLocal har också skrivit om det på engelska och Brittisk media har rapporterat om det. Så det är inte bara den där skräpsiten Breitbart.

Fast om man vill se det på ett visst sätt så kan man ju säga att alla som skriver om det automatiskt är extremhöger, varför skulle man annars skriva om det?
Citera
2018-01-19, 18:28
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barskeback
TheLocal har också skrivit om det på engelska och Brittisk media har rapporterat om det. Så det är inte bara den där skräpsiten Breitbart.

Fast om man vill se det på ett visst sätt så kan man ju säga att alla som skriver om det automatiskt är extremhöger, varför skulle man annars skriva om det?

Om man är kommunist kan man dra fram precis vadsomhelst och säga att Breitbart är kasst men om flera källor säger samma sak och informationen kommer från Sverige kanske man ska ta sig en funderare varför utländsk media skriver om något i ett land som inhemsk media inte skriver om.

alla kommunister, feminister eller de med exceptionellt låg intelligens har åsikter om Breitbart eller "utländsk" media men man kan inte konkret säga vad det är man opponerar sig mot förutom att nämna det epitet som legacy media kletat på.
Citera
2018-01-19, 18:50
  #6
Moderator
v50s avatar
Aktuella brott och kriminalfall --> Brott och brottsbekämpning
/Moderator
Citera
2018-01-19, 18:58
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av franskanalfabet
Menar du att uppgifterna inte stämmer eller är fel?

Nej, jag menar att det just är den hemsidan som verkar skriva mycket om problemen i Sverige.
Citera
2018-01-19, 19:05
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chroma
Nej, jag menar att det just är den hemsidan som verkar skriva mycket om problemen i Sverige.

Du kommenterar inte fakta som tas upp i artikeln och något en massa andra utländska tidningar tar upp men du har åsikter om siten där legacy media kletat på ett epitet för att de själva förlorar anhängare.

Om det skrivs om problem så existerar problemen och att ha huvudet i sanden kommer inte att få problemen att försvinna. Är detta komplext för dig att greppa eller är det enklare att bara repetera vad andra sagt utan att ha en förklaring till varför man repeterar samma sak om och om igen?
Citera
2018-01-19, 19:21
  #9
Medlem
0gKolhydraters avatar
Det kan väl inte vara så svårt att föra en sådan statistik om man vill?

Ganska tidskrävande att gå igenom varje fall men värt att göra.
Citera
2018-01-19, 19:42
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av franskanalfabet
Du kommenterar inte fakta som tas upp i artikeln och något en massa andra utländska tidningar tar upp men du har åsikter om siten där legacy media kletat på ett epitet för att de själva förlorar anhängare.

Om det skrivs om problem så existerar problemen och att ha huvudet i sanden kommer inte att få problemen att försvinna. Är detta komplext för dig att greppa eller är det enklare att bara repetera vad andra sagt utan att ha en förklaring till varför man repeterar samma sak om och om igen?

Jag begriper faktiskt inte vad du snackar om, det ända jag menade med mitt orginella inlägg var att just den sidan är en av få utländska sidor som skriver om problemen i Sverige, vilket jag tycker är synd, fler borde självklart uppmärksamma vad som sker här.
Citera
2018-01-19, 20:01
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chroma
Jag begriper faktiskt inte vad du snackar om, det ända jag menade med mitt orginella inlägg var att just den sidan är en av få utländska sidor som skriver om problemen i Sverige, vilket jag tycker är synd, fler borde självklart uppmärksamma vad som sker här.

Väldigt orginell kommentar.
Citera
2018-01-19, 20:32
  #12
Medlem
EnGodForlorares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av franskanalfabet
Jaha, visade sig att BRÅ presenterar siffor för 2017 och att det är i snitt 20 våldtäkter per dag, 10% fler våldtäkter under 2017.

1. Det är preliminär statistik.
2. BRÅ presenterar antalet anmälningar. Att antalet anmälningar ökat med 10% betyder inte att antalet våldtäkter ökat med 10%.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback