Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-19, 17:33
  #1
Medlem
tjenare.knugens avatar
Hej

Min far lämnade efter sig sin fiol som jag inte vet vad jag ska göra med.

Kollade inuti den och det står "Fritz Arnold Bruckner anno 1933". Försökt googlat på namnet men det är väldigt få sökresultat, bara några enstaka resultat från engelska auktionsbyråer, med mycket varierande priser.

Vet ni var man kan vända sig för att få en värdering? Nyfiken på om den är värd 100kr eller 10.000kr...
Citera
2018-01-19, 17:44
  #2
Medlem
Crashs avatar
Antikhandlare alt butiker som säljer instrument gissar jag på, kanske bukowskis värderar också
Citera
2018-01-19, 22:20
  #3
Medlem
Bruckner är ju ett känt namn inom musiken. Anton Bruckner. Kan vara värt att spåra upp..
Citera
2018-01-23, 20:49
  #4
Avstängd
Godisglads avatar
Det finns inget värde. Fanns det någon som spelade på den skulle det finnas en lite glimt.

Men som du presenterat den är den blott en möbel.

(Oss emellan skulle jag aldrig lämna bort instrument tillhörande släkten)
Citera
2018-01-23, 21:50
  #5
Medlem
PiusXIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Godisglad
Det finns inget värde. Fanns det någon som spelade på den skulle det finnas en lite glimt.

Men som du presenterat den är den blott en möbel.

(Oss emellan skulle jag aldrig lämna bort instrument tillhörande släkten)

Rent skitprat om du inte backar upp ditt påstående.
Citera
2018-03-04, 21:28
  #6
Medlem
Stekas avatar
Svårt att svara på då du inte skriver var du bor. Mitt råd är att leta upp en butik som handlar och renoverar fioler. Leta på nätet eller kolla med de som arbetar på kommunala musikskolor o dyl, de brukar ha koll på var du kan vända dig.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback