Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-19, 16:23
  #1
Medlem
Jag försöker minnas namnet på en drömforskare som jag har för mig var fransman på 1700-talet. Det speciella med honom var att han försökte styra drömmen genom associationer, under dagen sysslade han med något han ville drömma om och åt en frukt tror jag det var samtidigt, sen på natten stoppade hans betjänt en bit av den frukten i munnen på honom medan han sov så att drömmen leddes in på det han associerat med frukten. Men jag minns inte vad han hette som sagt, lyckas inte googla mig fram till detta. Hoppas på att någon här vet om detta.
Citera
2018-01-19, 16:34
  #2
Medlem
WitnessTheFitnesss avatar
Vet tyvärr inte vad han heter men det låter som en väldigt torftigt sätt att styra sina drömmar på. Läs på om lucida drömmar och så vidare istället. Jag själv drömmer numer oftast inte på något annat sätt när jag sover nuförtiden, jag kan styra och bestämma bäst jag själv vill. Allt blir mycket verkligt i drömmarna och i samband med mina ständiga sömnproblem så blir det ofta väldigt svårt att skilja på vad som hänt på riktigt & vad jag enbart fantiserat ihop i drömmar.

Kan bli riktigt skevt ibland i vissa perioder - men visst är det fantastiskt att bara kunna fantisera fram vilken drömbrud som helst och dra över hur man vill. Att vakna med en sats i kallingarna efter en sådan session är väll inte lika glamoröst, men det är det helt klart värt med tanke på att allt känns och är lika klart som i verkligheten!
Citera
2018-01-19, 16:39
  #3
Medlem
Detevigaavigas avatar
Jag brukar alltid vakna tidigt av väckarklockan sen sätta på teven.. Och drömma till det jag lyssnar på. Har märkt att Dr. Phil har gett mig mardrömslika drömmar Helt sjuka. Men det är ju ofta för att han har tunga ämnen. människor som gråter eller r arga på varandra!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback