Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-19, 14:03
  #1
Medlem
Kaustis avatar
Jag kör kavaj/kostym på jobbet varje dag, men det känns lite tradigt att köra samma färg hela tiden. Jag har två mörkblå kavajer, en mörkblå kostym och en mörkgrå kavaj. Skjortorna är ljusblå, vita eller en kombination av dessa två (rutiga).

1. Vad bör man satsa på för färger på näsdukarna för att kunna variera kläderna lite bättre?
2. Finns det nåt märke som är billigare än Eton och liknande? 400 pix för en näsduk känns väl högt...
3. Andra regler och tips?

Har även en sommarskjorta som jag är lite sugen att använda tillsammans med kavajen på lite ledigare fester, skjortan är blommig och hyfsat färgglad. Är det ett stort nej att köra samma tyg på näsduken och skjortan för den outfiten?
__________________
Senast redigerad av Kausti 2018-01-19 kl. 14:11.
Citera
2018-01-24, 08:54
  #2
Medlem
Cameltotems avatar
Helt ärligt, köp hem massa från Aliexpress. De har oerhört snygga för runt 10kr.

https://www.aliexpress.com/item/FG-P...240594405.html

T ex.

Frågat flera personer vilka de föredrar och alla tror att mina 3-400kr näsdukar är Aliexpress varianten.

Smartare köpa en 10k kostym och lägga mindre pengar på annat som går att få till bättre pris.
Citera
2018-01-30, 16:35
  #3
Medlem
Kaustis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cameltotem
Helt ärligt, köp hem massa från Aliexpress. De har oerhört snygga för runt 10kr.

Bra poäng!

Följfråga: vilka färger har du på dina näsdukar? Tycker det är lite svårt att färgmatcha. Ska man köra på nån näsduk med vitt/ljusblått i färgerna (som är skjortfärgerna jag har) och sen räcker det? Vet att mörkrött/orange dyker upp lite här och där också. Har du några tips?
Citera
2018-01-30, 16:44
  #4
Medlem
Cameltotems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kausti
Bra poäng!

Följfråga: vilka färger har du på dina näsdukar? Tycker det är lite svårt att färgmatcha. Ska man köra på nån näsduk med vitt/ljusblått i färgerna (som är skjortfärgerna jag har) och sen räcker det? Vet att mörkrött/orange dyker upp lite här och där också. Har du några tips?

Skulle säga en klassiker som alla borde ha är en helt vitfärgad, kan vara bra att ha på formella möten eller liknande när man vill sticka ut lite men fortfarande se proper ut.

Sen beror det på vad man gillar helt enkelt, jag har försökt skaffa lite av alla färger och mönster.

Har en snygg lila/grön i paisley mönster som passar riktigt bra till min bruna tweed kavaj, sen har jag t ex en orange som ger en väldigt snygg konstrast på min blåa kavaj.

Googla runt och se om du hittar något som kan passa dig finns inga rätt eller fel!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback