Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-19, 13:16
  #1
Medlem
vargvids avatar
Vet någon ifall det finns nå bra fotopapper som inte ger ifrån sig ett vit sträck som förstör själva bilden när man viker det? Vanligt a4 papper gör inte det men hårdare fotopapper gör det, finns det fotopapper som är tjockt men ändå flexibelt?

Vad är bäst? Jag tänkte vika omslag till kassetter och har stött på detta problem.
Citera
2018-01-21, 19:52
  #2
Medlem
miikoss avatar
Sista utvägen: för ämnen som saknar eget forum --> Hobby
/Moderator
Citera
2018-01-21, 20:23
  #3
Medlem
felstavadds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vargvid
Vet någon ifall det finns nå bra fotopapper som inte ger ifrån sig ett vit sträck som förstör själva bilden när man viker det? Vanligt a4 papper gör inte det men hårdare fotopapper gör det, finns det fotopapper som är tjockt men ändå flexibelt?

Vad är bäst? Jag tänkte vika omslag till kassetter och har stött på detta problem.


Kan du helt enkelt inte bara köpa tjockare A4 papper, finns ju upp till 220g, vanligt skivarpapper är ju runt 80-90gram.
Själv kör jag med 160g papper som jag skriver ut bilder/foton på hemma på laserskrivare. Hade gärna kört tjockare men tyvärr klarar inte maskinen det.

Om detta är ett alternativ så handlar det mer om vilken skrivare du har, bläck eller laser och hur tjockt papper den klarar.
På min skrivare angavs det att den skulle klara 220g papper men det funkade tyvärr inte, 160 alt 180 funkar bra däremot så jag håller mig till det.
Till kassetomslag tycker jag nog att 160-180 borde räcka, lite hårdare, böjbart men ändå så tunt att det anatgligen inte försvårar in- och uttagande samt stängning av kassetten och dess fodral.

Edit: brukar köpa tjockare skrivarpapper på Clas Ohlsson eller närmaste kontorsmaterialsaffär, de kan ha lite ovanligare och tjockare skrivarpapper till ok pris.
__________________
Senast redigerad av felstavadd 2018-01-21 kl. 20:25.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback