Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-19, 10:26
  #1
Medlem
Bytade till Linux Arch häromdagen på min laptop och har lite problem att ansluta till skolans wifi, eduroam. Jag har testat Linux tidigare och haft samma problem men minns att jag hitta en guide för Ubuntu med en nedladdningslänk till rätt certifikat. Nu kan jag dessvärre inte hitta guiden längre. Har frågat om hjälp på skolans it helpdesk men de kunde inte hjälpa mig tyvärr. På eduroams hemsida kan man ladda ner en .sh fil som ska fixa det automatiskt, men efter att ha kört den fungerar det ändå inte. Jag öppnade sh filen med en text editor och såg tre olika certifikat som jag klippte ut och gjorde egna crt filer med och testa, men det verkar inte vilja fungera.

Så jag tänkte bara be om lite hjälp, det måste väl ändå finnas någon där ute som kör linux och kan ansluta till eduroam? Jag är 99% på att det är rätt certifikat jag måste ha för att få det att fungera.

EDIT:

HIttade rätt nu, ska vara DigiCert_Assured_ID_Root_CA.pem
__________________
Senast redigerad av blork 2018-01-19 kl. 10:43.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback