Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2018-01-24, 22:28
  #49
Medlem
crocodilelilos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mike.Andersen
Nej, det behöver jag inte för det var Polisen som påstod att det var samma gäng som begick förra årets personrån. När det gäller den senaste tidens rån i år, så är det säkert personer med varierande ursprung.
Ja, det behöver du, denna tråden handlar inte om december rånen som mycket riktigt utfördes av afrikaner.
Citera
2018-01-25, 17:39
  #50
Medlem
Mike.Andersens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crocodilelilo
Ja, det behöver du, denna tråden handlar inte om december rånen som mycket riktigt utfördes av afrikaner.

Det var ju du som länkade till en artikeln med förra årets rån. Min länkhandlade däremot enbart om årets personrån.
Citera
2018-01-25, 19:27
  #51
Medlem
crocodilelilos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mike.Andersen
Det var ju du som länkade till en artikeln med förra årets rån. Min länkhandlade däremot enbart om årets personrån.
Nej, den handlade om förra årets rån samt årets rån. Varför drar du in afrikaner i tråden? Vi vet att årets rånare pratar svenska utan brytning samt att det inte är samma rånare som i december.
Det kanske är afrikaner som pratar svenska utan brytning det vet vi inte ännu, det återstår att se.
Citera
2018-01-25, 20:07
  #52
Medlem
crocodilelilos avatar
Det händer saker kring december rånen i Nacka men tyvärr inte så mycket kring detta rånet (och misshandeln).

Från den 19 januari:
En gripen för personrån – vädjar om fler tips
Citera
2018-01-25, 20:12
  #53
Medlem
siljaeuropa94s avatar
Jag tror det alltid har varit såhär i Nacka, givet närheten till storstaden osv. Eller hur Nackabor?
Citera
2018-01-25, 20:42
  #54
Medlem
maxatdunders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siljaeuropa94
Jag tror det alltid har varit såhär i Nacka, givet närheten till storstaden osv. Eller hur Nackabor?
Det stämmer ju inte det står ju i artikeln att det har ökat med 5 gånger så många rån sedan 2013

Och sen näms det att det spekuleras om vilka GM kan vara i FB-grupper, någon som vet något om vilka de är? Gissa på rånare från "bortaplan", pm tack!
Citera
2018-01-27, 06:16
  #55
Medlem
oshin.cantwells avatar
Häktad nu. https://www.nvp.se/Nacka/Nacka/hakta...inom-en-timme/
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback