Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2018-02-26, 11:58
  #49
Moderator
Sun Rulers avatar
Provar att flytta tråden till forumet för Paranormala fenomen då fokus ligger bl.a. på ljusmagi. Får se om moderatorerna där vill ta emot den. /Moderator
Citera
2018-03-08, 08:46
  #50
Medlem
Psyko-Kodiaks avatar
Fortsätter med att påstå att man kan vandra den Vänstra Handens Väg eller den motsatta helt utan doktriner eller magisystem som hjälp.
Så det var alltså inte jag som försökte sälja in något.
Nu har jag kommit vidare på mina stigar och inser därför: att hela och ge vilket är mera så i högra handens väg bör man infoga i sina ändamål för det funkar helt enkelt inte att vara bara mörk om man vill komma Riktigt långt.

Det gäller att inte vara i gråzonen. Det här är ingen blogg så därför kan jag inte fylla på allför mycket med erfarenheter på en gång.

Få se vilken respons jag får.
Citera
2018-03-09, 05:54
  #51
Medlem
redmoon-cats avatar
Jag testade att gå den Norra Handens Väg en period.

Jag vandrade ända till Godheim och hölls om av asynjor tills de visade mig det rediga trädet och vi hade sex med nornorna! Lokes mask fick jag testa en annan dag.
Citera
2018-03-10, 22:08
  #52
Medlem
Buhos avatar
balansera på linan gör ni när ni följer västra vägens väg, egentligen borde eller är inte denna väg för människor själar som vill upphöja sig på ljusets väg tycker jag
Citera
2018-03-22, 15:00
  #53
Medlem
Psyko-Kodiaks avatar
Man kan både hela och söndra om man vandrar mörkrets stigar. Det är upp till var och ens åsikt.
Men skall vi endast bitvis gå in på den vita (judeokristna) högra handens stigar så upptäcker vi hur fåraktiga vi blir och fromma.
Varför skall man vandra stigar överhuvudtaget.
jag håller med om att det är semantik, för egentligen svävar man fram i tillvaron. Och de allra flesta är randiga som en zebra - både mörka och ljusa. Vill man komma riktigt långt skall man tex gå ner i ett kliffoth-magisystem eller spirituell alkemi. Eller ännu bättre att göra precis som disskuteras i denna tråd,
nämligen att skapa sig sina egna färder i mörkret (mörkret=det hemlighetsfulla som speglar ditt inre vatten)
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback