Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2018-01-24, 23:55
  #49
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Jag tänkte mest som så att jag inte har så mycket att leva för och inget att förlora, så jag kan lika gärna knarka så hårt jag bara kan. Nu har jag saker att leva för och förlora så då "kan" jag inte missbruka. Eller rättare sagt så finns inte det behovet längre. Kan utan problem bruka alkohol och droger på en sund nivå nu för tiden.

Kan ju bara hålla med. Precis så anser jag också att det är. Har man inget att leva för så kan man lika gärna knarka ihjäl sig. Sedan gäller det ju också att ha självdisciplin och veta vad man håller på med.
Citera
2018-01-25, 04:10
  #50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ben-Benn
Det handlar inte om beroendet här, vilket visserligen kan diskuteras det också, utan den absurda distinktionen mellan "bruk" och "missbruk". Det jag säger är att bruk = missbruk.

Du verkar ju klassa dig över andra som tar samma substanser, men för mig är du ändock en knäckt kärring med ett sånt "bruk" som du beskriver. Är du som sådan sämre än nån som lider av fysisk smärta eller bättre än nån som injicerar flera gånger om dagen?

Det jag säger är att det blir väldigt konstigt att sitta och fippla med så pass detaljerade kategoriseringar.

Som sagt, jag ser INTE ner på missbrukare. Jag påstår bara att jag själv inte missbrukar. Min definition av missbruk är fysiskt beroende.

Knäckt kärring, ja varför inte. Jag har varit deprimerad i snart 10 år. tycker dock att man ska få stoppa in vad man vill i sin egen mun/näsa/lungor/röv eller hur fan man än knarkar. Uppmuntrar inte någon att ta droger, men har tillräcklig respekt för andras integritet att jag inte vill leka storebror och bestämma över andras kroppar.

Mvh
Citera
2018-01-25, 07:06
  #51
Medlem
Jag växlar mellan att vara rätt så trasig till att vara rätt normal och uppstyrd. Drogerna är alltid en del av mitt liv men för det mesta kan jag bruka dom på ett vettigt sätt och som krydda på livet istället för att bedöva mig. Men sen kommer dipparna när jag mår dåligt och använder droger för att må bättre, klara av vardagen och verka possitiv utåt. Jag vet vad jag gör och att det kommer fucka med mitt psyke, antar att det är en typ avsjälvskadebeteende när jag proppar i mig droger i vetskapen om att jag kommer få lida sen.
Citera
2018-01-25, 13:24
  #52
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Kan ju bara hålla med. Precis så anser jag också att det är. Har man inget att leva för så kan man lika gärna knarka ihjäl sig. Sedan gäller det ju också att ha självdisciplin och veta vad man håller på med.
Jag tänkte mer "Så jag kan ju lika gärna knarka loss totalt", döden var inte direkt något eftertraktat. Men ja, samma sorts tänk.
Citera
2018-01-25, 13:57
  #53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B0mb8
Som sagt, jag ser INTE ner på missbrukare. Jag påstår bara att jag själv inte missbrukar. Min definition av missbruk är fysiskt beroende.

Knäckt kärring, ja varför inte. Jag har varit deprimerad i snart 10 år. tycker dock att man ska få stoppa in vad man vill i sin egen mun/näsa/lungor/röv eller hur fan man än knarkar. Uppmuntrar inte någon att ta droger, men har tillräcklig respekt för andras integritet att jag inte vill leka storebror och bestämma över andras kroppar.

Mvh

Jag menade inte på det sättet, utan min enda poäng var att visa på hur en part rackar ner på den andra genom att försöka påvisa hur mycket mer nergången den andre är. Det tycker jag är väldigt mycket skitsnack. Eller som BFCone håller på, en strid om ord.

Många som går ner sig lider av psykiska problem som överlappar med bruket/missbruket (knarkandet). Det är ofta allmänt känt i kretsen hur den ena eller den andra blir när den druckit för mycket, precis som man vet att vissa helt enkelt är körda i skallen och är på ett visst sätt av den anledningen.

Det jag menar är att du hävdar att det finns såna som har det värre ställt medan du fortfarande är en "kärring" som tar opiater för att känna glädje - vem fan vill känna glädje? Så där kan jag, som under perioder varit precis det som ts beskriver som en som stinker piss och inte kan sluta snacka, kontra med att du minsann inte är så jävla mycket högre stående som du tror.

Frågan är inte varför vissa går ner sig, utan varför vissa vill dö.
Citera
2018-01-25, 22:23
  #54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ben-Benn
Jag menade inte på det sättet, utan min enda poäng var att visa på hur en part rackar ner på den andra genom att försöka påvisa hur mycket mer nergången den andre är. Det tycker jag är väldigt mycket skitsnack. Eller som BFCone håller på, en strid om ord.

Många som går ner sig lider av psykiska problem som överlappar med bruket/missbruket (knarkandet). Det är ofta allmänt känt i kretsen hur den ena eller den andra blir när den druckit för mycket, precis som man vet att vissa helt enkelt är körda i skallen och är på ett visst sätt av den anledningen.

Det jag menar är att du hävdar att det finns såna som har det värre ställt medan du fortfarande är en "kärring" som tar opiater för att känna glädje - vem fan vill känna glädje? Så där kan jag, som under perioder varit precis det som ts beskriver som en som stinker piss och inte kan sluta snacka, kontra med att du minsann inte är så jävla mycket högre stående som du tror.

Frågan är inte varför vissa går ner sig, utan varför vissa vill dö.

Okej, jag ser din poäng lite. Men säg om man röker en spliff då och då, knappast missbruk imo.

Hur kan du inte VILJA känna glädje?
Citera
2018-01-26, 01:14
  #55
Medlem
Dennisdenkos avatar
Det känns som man är krossad i ett flertal bitar, och för mig så håller opiater och opioider ihop mig. Tar det en dag i veckan, lagom för att precis innan nästa dos börja få avtändning, som jag slipper. Jag hade ett uppehåll i några veckor och fyfan, värsta jag varit med om hittills. Oxykodon avtändning. Efter jag tänt av helt från dem, så kände jag att jag började falla ihop igen, jag har grov depression, och det enda som funkar för mig är opiater. Och benso.

Jag bryr mig inte om att jag brukar det så ofta, jag har fortfarande kontroll över mitt liv. Har självmordstankar mer eller mindre varje dag. När jag är under opi-rus så kan jag ärligt säga att jag är lycklig. Det är min utväg, min secret resort där jag kan vara mig själv och må bra.

Jag känner igen mig själv mindre och mindre för varje dag, mina psykiska problem är rena tortyren. Jag gör nästan allt för att slippa det. Och drogerna var min väg ut. Jag hoppas ingen behöver känna som jag gör.

Om någon vill kommentera att det finns andra alternativ för att må bättre, jag har testat allt. Och jag mår bra på mina smärtstillande
Citera
2018-01-26, 21:41
  #56
Medlem
Lilabanans avatar
Tar 10-20 mg diazepam per dag, det får mig att känna mig hel och jag fungerar.

Trasig? Ja den känslan kommer ibland. Men alternativet är att må skit.

Länge leve diazepam!!!
Citera
2018-03-22, 13:34
  #57
Medlem
uh-huhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mongopixel
God kväll.

För att hålla tråden kort men med ett tydligt motiv.

Normal kille, 25 års åldern. Uppväxt i knarkkretsar, 3 av 5 nära barndomsvänner döda av OD.
Jag gick en annan väg, knarkade ibland, såg direkt mörker om det skulle bli tjack på LAN när man var 15 och insåg att det kommer bara gå åt fel håll.

Visst hade jag rätt, samtliga är döda, försvunna från vår planet. Jag känner ingen empati alls, jag mår illa så fort jag hör missbruk. Samtliga f.d bortgångna vänner la staten ner miljontals kronor. Skattepengar till att "rehabilitera" och få dom tillbaka på stigen. Stigen de själva valde att ta.
Mina pengar gick åt att hjälpa någon som själv valde att förstöra sitt liv.


Jag möter dagligen missbrukare i mitt yrke, narkomaner, pundare. Stinker svett, kiss, kan aldrig hålla käften. Smutsiga kläder, sotiga händer, inte duschat på veckor. Jag har arbetat med nerknarkade kollegor, bara snack om tjack, laddfredag, godis till helgen.

Det kokar inom mig, jag bokstavligt talat avskyr alla som missbrukar. Bruk är enligt min liberala åsikt helt innanför ramarna. Är du ensamstående, har inga vänner eller någon relation, kör hårt. Missbruka. Men den sitsen du sätter dina nära och kära i är fan ett stort jävla misär. Du förstör mer för din omgivning än för dig själv.

Jag är extremt liberal, tycker det är oerhört kul med diverse droger, men jag håller det på en nivå som inte skadar mig själv eller min omgivning. Då pratar vi kanske ett par joints i kvartalet. Två LSD trippar per år, ladd på nyårsafton. Räcker inte det?

Jag tycker att man ska ta del av livet och prova på allt, absolut. Det är ju magiskt det vår planet och människorna på den lyckats skapa åt oss.

Men de som missbrukar visar tyvärr en helt felaktig sida av droger skapar en sådan snedriven syn hos resterande del av befolkningen. Det är lätt för en som har någorlunda kunskap om droger att kunna bilda en uppfattning om vad bruk och vad missbruk är, men inte hos gemene man. Därav sätter missbrukarna också käppar i hjulet för oss som vill unna oss ibland.


Hur resonerar ni som missbrukar? Vad är ert motiv? Förstår ni inte att ni bara är en börda för samhället inkluderat er själva? Varför går det inte att "bruka" en drog. Förstår ni inte att ni är en stor anledning till hur det "stora" samhället ser på droger idag?
Fast alla tar inte droger för att dom är trasiga,när jag var 15 på LAN så drack vi jolt cola.
Alla testar inte droger när man är 15,visst jag testade concerta och ritalin när jag var 16 men det var en läkare som skrev ut det till mig.
Ingen kompis till mig har dött av OD,inte många av mina kompisar som tar något annat än cannabis.
Mitt "missbruk" får mig att fungera.
Många knarkar utan att det ens ger dom något (vilket är helt idiotiskt)

Visst hade jag rätt, samtliga är döda, försvunna från vår planet. Jag känner ingen empati alls, jag mår illa så fort jag hör missbruk. Samtliga f.d bortgångna vänner la staten ner miljontals kronor. Skattepengar till att "rehabilitera" och få dom tillbaka på stigen. Stigen de själva valde att ta.
Mina pengar gick åt att hjälpa någon som själv valde att förstöra sitt liv.


"Mina skattepengar!" snyft snyft,att lägga pengar på människor som vill rehabilitera sig o integrera sig i samhället är en väldigt dum idé,bättre dom dör,right?

Vi kan ta ett exempel

- Min pappa slog halvt ihjäl mig varje dag tills jag blev 17 då jag flyttade hemifrån.Då blev intruderad till droger som gjorde att min PTSD försvann och jag faktiskt mådde bra.
Sen blev soc inblandade och lyssnade inte på mig utan fokuserade bara på missbruket,inte vad som var grunden till missbruket.
- Skyll dig själv,du behövde inte ta droger,kanske om du ville må bra men du kunde mått dåligt och inte tagit något,då hade du ju levt iallafall!
- Fast vad för slags liv är de?

>Eller att bli påkommen,vilket kan leda till utfrysning av vänner familj o.s.v (otrolig vanligt)
>Depression kan också vara en faktor
>Ärftligt/beroendepersolighet

Alla "missbruk" ser olika ut och alla sköter de olika snyggt också,tror inte du har testat någon annan drog än alkohol så som du skriver så verkar de som att alla som hardcore missbrukar för de är roligt.
Citera
2018-04-02, 18:49
  #58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mongopixel
God kväll.

För att hålla tråden kort men med ett tydligt motiv.

Normal kille, 25 års åldern. Uppväxt i knarkkretsar, 3 av 5 nära barndomsvänner döda av OD.
Jag gick en annan väg, knarkade ibland, såg direkt mörker om det skulle bli tjack på LAN när man var 15 och insåg att det kommer bara gå åt fel håll.

Visst hade jag rätt, samtliga är döda, försvunna från vår planet. Jag känner ingen empati alls, jag mår illa så fort jag hör missbruk. Samtliga f.d bortgångna vänner la staten ner miljontals kronor. Skattepengar till att "rehabilitera" och få dom tillbaka på stigen. Stigen de själva valde att ta.
Mina pengar gick åt att hjälpa någon som själv valde att förstöra sitt liv.


Jag möter dagligen missbrukare i mitt yrke, narkomaner, pundare. Stinker svett, kiss, kan aldrig hålla käften. Smutsiga kläder, sotiga händer, inte duschat på veckor. Jag har arbetat med nerknarkade kollegor, bara snack om tjack, laddfredag, godis till helgen.

Det kokar inom mig, jag bokstavligt talat avskyr alla som missbrukar. Bruk är enligt min liberala åsikt helt innanför ramarna. Är du ensamstående, har inga vänner eller någon relation, kör hårt. Missbruka. Men den sitsen du sätter dina nära och kära i är fan ett stort jävla misär. Du förstör mer för din omgivning än för dig själv.

Jag är extremt liberal, tycker det är oerhört kul med diverse droger, men jag håller det på en nivå som inte skadar mig själv eller min omgivning. Då pratar vi kanske ett par joints i kvartalet. Två LSD trippar per år, ladd på nyårsafton. Räcker inte det?

Jag tycker att man ska ta del av livet och prova på allt, absolut. Det är ju magiskt det vår planet och människorna på den lyckats skapa åt oss.

Men de som missbrukar visar tyvärr en helt felaktig sida av droger skapar en sådan snedriven syn hos resterande del av befolkningen. Det är lätt för en som har någorlunda kunskap om droger att kunna bilda en uppfattning om vad bruk och vad missbruk är, men inte hos gemene man. Därav sätter missbrukarna också käppar i hjulet för oss som vill unna oss ibland.


Hur resonerar ni som missbrukar? Vad är ert motiv? Förstår ni inte att ni bara är en börda för samhället inkluderat er själva? Varför går det inte att "bruka" en drog. Förstår ni inte att ni är en stor anledning till hur det "stora" samhället ser på droger idag?


Alltså tyst med dig, ååhh vad det är synd om dig och dina skattepengar, åhh vad synd det är för dig som inte lever ett liv i misär men endå måste klara av att dina stackars ögon ser en pundare.

Jag har inte kostat dig ett skit. Faktum är att ingen i samhället ens kollat på mig två gånger, förutom alla som mår som jag. Vad had du någonsin brytt dig om hur en "pundare" har det? Nä ni har aldrig brytt er, men ska endå "koka av ilska" för att man råkar gö förbi dina ögon. Du verkar inte ens bry dig nu, men du vill så enkelt sparka neråt.

Aldrig bett dig eller någon annan att bry er om mig, du känner inte mig eller andra som brukar, och innan du ens frågar så är du bestämt dig hur du ska göra. Så ta ditt snack om skattepengar till mars, jag betalar själv massor av skatt för saker jag inte håller med om, men att HJÄLPA människor är det minsta waste av mina skattepengar jag ser. Du bryr dig inte att svenska företag blir rika genom skattepengar på produkter dom senare säljer till saudi arabien, men att hjälpa en missbrukare gör dig kokande inombords?.

Sorry, har inte så stor empati för dig och dina "problem".

You dont know me, så¨döm mig inte då, hur svårt är det att förstå?. Skiter i om du känner 100 pundare som tagit slut på "dina pengar" i behandlingshem, du känner endå inte mig och alla andra.

Har jag valt denna vägen själv? kanske. Men jag önskar verkligen jag kunde vara som du, i en svartvit värld, där allt är antagligen rätt eller fel, och det vore så enkelt som att välja den rätta vägen. Men jag lever inte i den världen, och kan inte lura mig själv heller, för sanningen är inte så enkel.
__________________
Senast redigerad av Engenberg 2018-04-02 kl. 18:53.
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback