Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-18, 18:59
  #1
Medlem
Var ute och körde min polaris dragon 700 i ca en timma sen började skotern misstända och tappa halva kraften kändes det som. tomgången blev lägre och den blev allmänt slö men gick jämt.

Vad kan det vara för fel? jag kollade tändstiften och dom var åt det svartare hållet
Citera
2018-01-19, 21:38
  #2
Medlem
Bum1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robban376
Var ute och körde min polaris dragon 700 i ca en timma sen började skotern misstända och tappa halva kraften kändes det som. tomgången blev lägre och den blev allmänt slö men gick jämt.

Vad kan det vara för fel? jag kollade tändstiften och dom var åt det svartare hållet
För mycket soppa? Den kanske surar ner vissa varv och därför misstänker den? Vet inte hur man fixar det men om det är en förgasarmotor skulle jag kolla så inte choken ligger i. Lycka till! Skriv gärna om det funkade
Citera
2018-04-04, 03:02
  #3
Medlem
capmacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robban376
Var ute och körde min polaris dragon 700 i ca en timma sen började skotern misstända och tappa halva kraften kändes det som. tomgången blev lägre och den blev allmänt slö men gick jämt.

Vad kan det vara för fel? jag kollade tändstiften och dom var åt det svartare hållet

Går på en cylinder? Fyrtaktar den vid gaspådrag? Ryck tändhattarna växelvis och se om det ändrar gången.

/capmac
Citera
2018-04-04, 18:39
  #4
Medlem
Harrison-Bengtssons avatar
Tänkte på samma sak som capmac, låter som den inte tänder på en cylinder
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback