Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2018-01-29, 03:36
  #25
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robinso
Varför köper ni från creationwatches? Det blir ju dyrare efter tullavgiften o momsen. Får ni inte ens box till på en del klockor??
Seikon jag köpte var halva priset jämfört med Sverige. De ska kunna skicka med box och DHL (2-5 dagars leverans) men av någon anledning kunde jag inte välja det. Gick att välja på andra modeller (tom. på samma modell men annan färg) men inte just den. Irriterande och konstigt. Så jag lär få vänta 2-3 veckor och får den i en watch pouch istället för box. Inget jag tänkte på förrän jag såg mailet. Hade väl läst att man fick med box påden svarta versionen t.ex.

Har läst om många som beställt därifrån flera gånger utan att behöva betala tull eller moms. Så det är ju bara tur/otur gällande det.
Citera
2018-01-29, 14:15
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Seikon jag köpte var halva priset jämfört med Sverige. De ska kunna skicka med box och DHL (2-5 dagars leverans) men av någon anledning kunde jag inte välja det. Gick att välja på andra modeller (tom. på samma modell men annan färg) men inte just den. Irriterande och konstigt. Så jag lär få vänta 2-3 veckor och får den i en watch pouch istället för box. Inget jag tänkte på förrän jag såg mailet. Hade väl läst att man fick med box påden svarta versionen t.ex.

Har läst om många som beställt därifrån flera gånger utan att behöva betala tull eller moms. Så det är ju bara tur/otur gällande det.

I see
Citera
2018-01-30, 06:50
  #27
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robinso
I see
Idioter där. Får först mailet jag skrev om innan där det stod inget DHL och klockan utan box. Mailar då dit och frågar varför snk 803 och 805 gick att skicka med box och dhl men inte 807an. Får då ett mail där det står att jag kan betala extra (90kr ungefär) för fedex och få spårning och snabbare skickat... eeh va? Dessutom står det att man måste svara på hur man vill ha det levererat, fedex eller som vanligt paket. Om jag inte svarar skickar de inte klockan.

Får sen ett svar på mitt första mail där en annan person än den som skickade mailet om fedex skriver ungefär "okej vi tar bort 807 och så får du 803 och 805 istället. Tryck på länken för att betala extra för det" Eeeeh??!? Jag är utmärkt på engelska så ska vara en riktig idiot som missuppfattat det jag skrev och deras svarsmail var skrivet på bra engelska. Vad i helvete?

Går att läsa massa bra om sidan på nätet men det här är det värsta jag varit med om. Mailade tillbaka och skrev att de totalt missuppfattat. Om de inte fixar någon slags kompensation kommer jag kräva pengarna tillbaka. Kommer väl bli tjafs om det med men de har ju inte ens skickat min beställning och tror nu att jag vill ha två andra klockor. Nästan så jag skrattar.

Nej fy fan. Creationwatches kommer jag aldrig någonsin mer beställa ifrån. Hoppas denna tråd kan dyka upp på google så fler svenskar kan se det istället för olika klockforum där alla verkar nöjda. Idioter.
__________________
Senast redigerad av IWannaBeAdored 2018-01-30 kl. 06:52.
Citera
2018-02-16, 23:44
  #28
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Köpte aldrig någon Seiko 5 men hittat en nu jag vill ha http://cdon.se/accessoarer/seiko-5-g...atch-p41263481

Vad tycks om den? Har dåligt färgseende. Visst är urtavlan blå? Det är den om man googlar på namnet men på cdon (där den är billigast plus att de har rea om man handlar över 1000kr) ser den svart ut för mina ögon. Dålig bild där.

Sett bilder på den med blått natoband. https://youtu.be/L5JkZZllHLY kolla efter 3 min där så äe är det med nato.

Sjukt snygg. Visst bara 37mm. Men aldrig gillat modet med 42-44mm. Jag tycker 40mm är perfekt men tycker den där Seikon (bilden på cdon suger dock som jag skrivit) så jävla snygg så kanske värt med en mindre.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback