Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2018-02-05, 22:28
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rolflmao
Det är svårt, går inte att komma undan det. Men blir oftast enklare efter några veckor. Gäller att ha andra saker att göra när suget kommer. Gå ut och ta en promenad eller gå och träna. Jag håller själv på att dra ner på och i bästa fall utesluta onani och porr från mitt liv, och vet hur svårt det är. I slutändan kommer det vara så värt.

Tack för ditt svar, hur går det för dig då? Märker du av några positiva effekter redan nu? Vilka isf? Hur starkt är suget?
Citera
2018-02-21, 22:07
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viktorolsson34
Tack för ditt svar, hur går det för dig då? Märker du av några positiva effekter redan nu? Vilka isf? Hur starkt är suget?
Har inte dedikarat mig helt till "nofap". Kör någon vecka här och där, men jag har dragit ner rejält på det hela. Max 2-3 gånger i veckan. Jag märker många positiva effekter, redan efter 1 vecka. Mer energi, mer klartänkt, rejält minskad social ångest, gladare, mer motivation och massa fler. Om du vart i ett missbruk, där du kanske onanerat till porr 1-2 gånger om dagen, så kommer effekterna att bli väldigt klara och du kommer att märka dom bara efter några dagar utan.

Suget varierar från dag till dag. Generellt är det rätt stort. Brukar säga till mig själv "är det verkligen värt det?" eller "jag vet att jag kommer må sämre efteråt", något som funkar rätt hyffsat. Det blir enklare ju mer du avstår då din självkontroll stärks. Det är också delvis detta som ger dig ökat självförtroende, något som kommer ligga till grund för allt du vill åstadkomma. Tips är att kombinera nofap med träning och andra bra vanor.

Va glad att du inser att onani och porr är ett problem redan nu, i rätt tidig ålder. Tror att många människor är i ett missbruk men dom inser inte att det är ett problem.
__________________
Senast redigerad av rolflmao 2018-02-21 kl. 22:19.
Citera
2018-02-21, 22:14
  #27
Medlem
Pervo-Kris.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ravaholet
Det är jävligt svårt och sluta runka, mitt rekord är på runt 10 dagar sen jag började min onanistkarriär i 13 års åldern. Jag vet inte om det ens är möjligt TS att sluta runka/knulla/komma då det är ett sånt starkt mänskligt behov.

Jag tycker du ska runka på till pitten ramlar av, då har du iallafall ett giltigt skäl till att sluta


Jag började runda tidigt tror jag för det kom ingen sperma när jag kom. Känslan fick jag men ej sperma.

I alla fall, jag har inte rundat sedan December och jag har ett svårt runkberoende. Kan runda 10-15 gånger på en kväll om jag sätter igång och då till por såklart. Jag är så glad att jag kommit såhär långt. Lättare att kolla folk i ögonen men är inte hela vägen hem ännu då jag raggar pervo porr fantasier på dejtingsajter. Det måste också upphöra!
Citera
2018-06-19, 20:44
  #28
Medlem
Började idag och känner redan trycket bubbla upp.. hur fan ska jag somna xD

Helt kört ju.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback