Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-18, 16:10
  #1
Medlem
Tanka bilen idag på Ok och när jag gick in för betala såg jag de sålde ladd plattor för endast 49:- och den skulle passa senaste iphone X. Det är en 5w men är dessa plattor bra för jag tänker på priset då vissa plattor kostar närmare 1000kr tänker på den apple store säljer eller apple tar 700-800 i egen ficka

Hur bra är en ladd platta för 49:- kommer den göra jobbet som en dyrare gör då de dyrare oså är 5w ?

tacksam för svar
Citera
2018-01-18, 16:13
  #2
Medlem
Fotbollspucks avatar
Vad är en laddplatta?

Menar du för trådlös laddning?
Citera
2018-01-18, 16:18
  #3
Medlem
Yes, det är en trådlös laddare för både iphone X, iphone 8, 8+ men även de flesta android telefoner stod det på baksidan. Kommer inte ihåg märket på trådlösa ladd plattan

Det är en hel vit färg på plattan och endast 49:- den säljs på OK macken. Vad jag undrar är om den oså gör jobbet lika bra som de dyrare gör för alla är ju lika starka på 5watt. Då kan ju inte den dyrare ladda fortare då den oså är 5w

vad är det för skillnad på en platta för 49:- och en på 750:- för båda är 5watt
Citera
2018-01-18, 16:21
  #4
Medlem
Fotbollspucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majongq
Yes, det är en trådlös laddare för både iphone X, iphone 8, 8+ men även de flesta android telefoner stod det på baksidan. Kommer inte ihåg märket på trådlösa ladd plattan

Det är en hel vit färg på plattan och endast 49:- den säljs på OK macken. Vad jag undrar är om den oså gör jobbet lika bra som de dyrare gör för alla är ju lika starka på 5watt. Då kan ju inte den dyrare ladda fortare då den oså är 5w

vad är det för skillnad på en platta för 49:- och en på 750:- för båda är 5watt

Ja det gör den och IOM att OK säljer den så borde den vara ordentligt kollad i elsäkerhetssynpunkt.

Annars är det det som skiljer kinaplattan för en femtiolapp vs Apples egna, elsäkerheten design och build.
Citera
2018-01-18, 16:27
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fotbollspuck
Ja det gör den och IOM att OK säljer den så borde den vara ordentligt kollad i elsäkerhetssynpunkt.

Annars är det det som skiljer kinaplattan för en femtiolapp vs Apples egna, elsäkerheten design och build.
Fast det säger ju ingenting. Deltaco har ju krängt flera produkter under åren som blivit förbud på, då såld via tex Dustin.
Citera
2018-01-18, 16:40
  #6
Medlem
Fotbollspucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hubbabubblor
Fast det säger ju ingenting. Deltaco har ju krängt flera produkter under åren som blivit förbud på, då såld via tex Dustin.

Så är det alltid och kommer alltid att vara men köper man en vara i Sverige så är det mindre risk att råka på något som inte är säkert.
Citera
2018-01-18, 16:46
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fotbollspuck
Ja det gör den och IOM att OK säljer den så borde den vara ordentligt kollad i elsäkerhetssynpunkt.

Annars är det det som skiljer kinaplattan för en femtiolapp vs Apples egna, elsäkerheten design och build.

så du menar att båda är lika bra och snabba på ladda mobilen och enda som skiljer är design och märket men inget mer ?
Citera
2018-01-18, 16:48
  #8
Medlem
Trolltestets avatar
Det kan ju faktiskt vara så att plattan för 49:- är en engångsprodukt som bara laddar 1 gång.
Citera
2018-01-18, 17:18
  #9
Medlem
Fotbollspucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majongq
så du menar att båda är lika bra och snabba på ladda mobilen och enda som skiljer är design och märket men inget mer ?

Om den verkligen har samma uteffekt men det kan varken du eller jag veta innan vi mätt upp den.

Jag körde med trådlös laddning ett tag men gillade det inte, det finns många fler fördelar att ladda med kabel enligt mig.
Citera
2018-01-18, 17:35
  #10
Medlem
stelexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majongq
Tanka bilen idag på Ok och när jag gick in för betala såg jag de sålde ladd plattor för endast 49:- och den skulle passa senaste iphone X. Det är en 5w men är dessa plattor bra för jag tänker på priset då vissa plattor kostar närmare 1000kr tänker på den apple store säljer eller apple tar 700-800 i egen ficka

Hur bra är en ladd platta för 49:- kommer den göra jobbet som en dyrare gör då de dyrare oså är 5w ?

tacksam för svar
Deltaco laddplatta 149:-, tidigare 199:-
https://www.okq8.se/medlem/rantebesk...n-rantebesked/
Citera
2018-01-18, 17:58
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stelex
Deltaco laddplatta 149:-, tidigare 199:-
https://www.okq8.se/medlem/rantebesk...n-rantebesked/

yes det är den men den kostar endast 49:- på den ok mack var jag bor i närheten av då de hade jätte många kvar. Säkert en januari rea månaden ut sedan ordinarie pris 149:-
Citera
2018-01-26, 18:54
  #12
Medlem
Den har ju bara 1A output. Kommer nog ta evigheter att ladda.
Skulle nog leta efter absolut minst 5v 2A.

Om du verkligen vill ha trådlös laddning så köp en ordentlig med högre output. Kolla inte bara spännigen på output utan också strömmen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback