Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-18, 15:37
  #1
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Ett misstänkt farligt föremål (bomb?) finns på Södermalms polisstation, man har nu utrymt receptionen och Nationella bomskyddet ska undersöka det misstänkta föremålet.
Citat:
Det var vid 13-tiden på torsdagen som stationen på Södermalm fick in ett föremål. Polisen fattade misstankar och beslutade att stänga ned receptionen.

– Det är någon form av försändelse som inkommit. Man har då gjort bedömningen att man stänger ner själva receptionen för att utreda vad det här är, säger Anna Westberg vid polisens ledningscentral.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/st...a-polisstation

Handlar det om att polisen är överspända efter gårdagens händelse i Malmö?
__________________
Senast redigerad av Axis.bold.as.love 2018-01-18 kl. 16:08.
Citera
2018-01-18, 16:01
  #2
Medlem
Vitt pulver?

"Ett misstänkt farligt föremål har lämnats in till receptionen på polisstationen på Södermalm i Stockholm.

Nationella bombskyddet har kallats till platsen.

– Den information jag har är att ett kuvert innehållandes ett vitt pulver är inlämnat i receptionen, säger polischefen Peter Ågren till DN."


https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...a-polisstation
Citera
2018-01-18, 16:06
  #3
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalfRunar
Vitt pulver?

"Ett misstänkt farligt föremål har lämnats in till receptionen på polisstationen på Södermalm i Stockholm.

– Den information jag har är att ett kuvert innehållandes ett vitt pulver är inlämnat i receptionen, säger polischefen Peter Ågren till DN."

Man får ju associationer till typ sånt där mjältbrandspulver snarare än en bomb får jag säga.
Citera
2018-01-18, 16:12
  #4
Medlem
sajebiss avatar
Från svt.se...

Citat:
Har någon person lämnat in föremålet eller har det skickats till stationen?
– Just nu vet jag bara att en försändelse har inkommit och att det ska undersökas, säger Anna Westberg.

Receptionen ligger på första våningen och det känns ju inte som att trappan dit är direkt oövervakad, man har nog bra koll på hur brevet kom dit.
__________________
Senast redigerad av sajebis 2018-01-18 kl. 16:18.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback