Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2018-01-24, 20:19
  #37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gormer
Inte om dom siktar bra,då blir det som ett snabbköp, in och konstarera dödsfall och begravningskostnader på familjen.
Alla blir nöjda och vi får mindre samhällskostnad

Jag anser det vore fel att göra det -lagbrott för skyddsväst. Att skydda sig ska inte vara brottsligt. Anledningen till det anser jag är:

-Samhällsnyttan att folk klarar sig efter ett attentat/mordförsök är inte att förringa i ett samhällsperspektiv även om den som är föremål för attacken är ett jävla as. Det syns ju senast i Malmö då tex den överlevande brodern efter mordförsöket mot honom har lämnat information om GM och annat.
-Så länge det du använder dig av för att skydda dig inte är offensivt så anser jag att det måste få finnas den möjligheten.

Tänk såhär med. Om polisen stoppar en person som bär en skyddsväst. Det skulle ju då vara ett mycket ringa brott om det vore brottsligt. Då beslagtar de västen och det kanske kommer någon böter på 500 kronor lite senare. Den personen som just blivit av med sin skyddsväst råkar ut för något attentat någon halvtimme senare och avlider. Vad är vinsten för samhället och vad är förlusten? Jag vill påstå att en död skurk inte direkt påverkar samhället då någon annan ändå kommer fylla platsen rätt fort. Däremot så blir skulle det bli ett sjukt gnäll på polismyndigheten och fokus skulle hamna helt fel. Har jag inte rätt? Jag förstår argumentet men jag vill påstå att det inte blir någon positiv effekt alls att tala om.
Citera
2018-02-22, 08:44
  #38
Avstängd
anoxanoxs avatar
Undrar om polisen jobbar på den teorin om att ett mord skulle ske om inte dom stoppades ?
Någon sa att "döden skulle hälsa på i Ale", hörde också något liknande.
Isf skulle dom kunna blev fällda för mordförsök om planering etc hittas.
Citera
2019-01-20, 22:55
  #39
Medlem
Vilka var dessa gangsters?
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback