Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 7
  • 8
2018-02-06, 21:01
  #85
Medlem
haj69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sweetie71
Ok, jag får bara ut 17.500 kr efter skatt. Han får ut ca 23000. Han har inga fasta kostnader för huset för där finns inga lån. Endast el, vatten, sopor, tv etc. Jag har egen hemförsäkring. Jag har idag en hyra på 4500 kr/mån mitt i city och går till och från jobb. Har egen mat med till jobb och egen smörgås till frukost. Äter bara nudelsoppa oftast på kvällen. Bilen han köpte var en väldigt ny och snygg bil, men den står såklart på honom, så den lånar jag bara. Men det var väldigt snällt av honom att köpa den så jag kan köra till o från jobb. Garaget behöver jag på min arbetsplats för bilen eftersom mitt jobb är mitt i stan, och det garaget kostar 1200 kr/mån.

Jag kommer alltså att gå back på att flytta in till honom och utanför stan. Jag blir beroende av bil, garage och kommer nog även känna mig som en inneboende. Så jag ser inte fler fördelar än att jag får vara nära den jag älskar och att jag får bo i ett vackert hus med pool vid havet.

Jag försöker se för och nackdelar. När jag promenerar till jobb så får jag motion


Vad betalar du idag totalt? Hyra 4500kr/mån + Mat? (2500kr/mån) + El? (300kr/mån) + Hemförsäkring? Tv licens? Internet? Tv kanaler?

De 4500kr din kille begär så ingår ju allt detta ovan. Tror att om du räknar alla dina kostnader för bostaden och mat idag hamnar du mellan 6000kr - 8000kr/mån. Flyttar du till honom betalar du 4500kr/mån + Garageplats 1200kr/mån + bensinkostnad. Dessutom får du som du skriver, havsutsikt och pool på köpet. Han har ju en ökad kostnad på bilen han köpt åt dig, försäkring, skatt och värdeminskning. Att han tar ut en summa för driftskostnad är väl inte mer än rätt men att räkna in matkostnaden och bilen i det blir nog totalt en förlust för honom. Tycker din kille är generös. Detta handlar ju bara om pengar... vad värderar du mest? Mjuka värden eller hårda?
__________________
Senast redigerad av haj69 2018-02-06 kl. 21:07.
Citera
  • 7
  • 8

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback