Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-01-18, 08:40
  #1
Medlem
Skunken666s avatar
"Olika kulturer, etniciteter, religiösa övertygelser och hudfärger – alla under samma tak.
Nu vill tusentals belysa den rasism de har upplevt inom Sveriges gränser.
Här är några av vittnesmålen från uppropet #NoStranger.
”Jag har fått uppleva rasism så länge jag kan minnas. Från att blivit kallad för n-ordet sen lågstadiet till påskkärring när jag bar slöja i vuxen ålder", skriver Yousra, 35."

”Från att jag var fyra år fram till jag blev tolv utsattes jag för sexuella övergrepp, alla former av våldtäkter du kan föreställa dig i princip. Varför nämner jag det här? För att ett av huvudmotiven bakom var rasism. Det var också en orsak till att när delar av detta uppdagades så var det jag som fick skulden, för att det ansågs ligga i mina gener att vara en ’fresterska’. Jag skulle helt enkelt sluta locka män med min förföriska kropp."

https://www.expressen.se/nyheter/tro...-kommer-ifran/



Så har vi nästa "hashtag" upprop, #NoStranger.
Hur tror ni detta kommer att explodera i ansiktet likt "#MeToo" på PK-dårarna?
Hur orkar folk hålla på? När skall det bli ett slut på dessa patetiska upprop?
Citera
2018-01-18, 09:13
  #2
Medlem
Niggerss avatar
Väljer man att bära slöja, så har man valt ställa sej utanför samhällets normer.
Citera
2018-01-18, 10:27
  #3
Medlem
gabrielle2s avatar
Det är fritt från för oss alla att starta ett sådant här #upproret.
Alla har vi råkat ut för skit mer eller mindre.
Att lyfta fram gruppers problem som större problem än allas problem är i sig att framhäva enbart vissa gruppers problem.
Skiljer på folks problem och skapar nya GRUPPER i samhället.

När ska vi starta #stoppnu
#svenskentigerintemer.
Göra ett fredligt uppror och tvinga fram vår röst, visa vår frustration tydligt och hur svensken mår.
__________________
Senast redigerad av gabrielle2 2018-01-18 kl. 10:31.
Citera
2018-01-18, 10:33
  #4
Medlem
Kan de inte bara åka hem om de har det så dåligt här. Vi borde göra en counter haschtag jag föreslår #Åkhem!
Citera
2018-01-18, 10:36
  #5
Medlem
retepm.s avatar
Som sagt cry me a fucking river. Ingen har tvingat dig att bosätta dig här. Capice?
Citera
2018-01-18, 10:41
  #6
Medlem
Zaedrewss avatar
Buhu, så synd om dessa gnällspikar.

Sverige och svenskarna är så rasistiska. Flytta då hem istället där alla ser ut som dom för där släpper man inte in andra. Hoppas verkligen att svenskarna blir åtminstone lite faktiskt rasistiska som resten av världen innan det inte finns ett eget land för det svenska folket.
Citera
2018-01-18, 10:43
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Overmind
Vad jag vet och tycker nu är att slöja inte hör hemma i Sverige. Det är en kvinnoförtryckande och förnedrande symbol. Nu kan jag inte så mycket om islam men varför bär kvinnor slöja? Är det för att inte attrahera andra män än just bara sin man? Det tycker jag är ett stenålderstänk.

Jag är öppen för detta och kan ändra åsikt om slöjan visar sig vara något bra?
Jag frågade en muslim det han sa för att gud säger att vi ska. Jag kollade upp det och drt var för att man inte ska atrhaera men så man inte blir våldtagen. Islam är verkligen en stenåldersreligion som inte hör hemma här. Det är stenåldersfolk och de är inte konstigt att vi har misslyckats med att integera dem. Tänk dig bara att assimilera dem.
Citera
2018-01-18, 11:02
  #8
Medlem
SingMeToSleeps avatar
Det är det vanliga förbannade gnället och ska inte lyssnas på. Främlingens perspektiv ska inte råda i Sverige, svenskens perspektiv ska råda. Dom är här helt och hållet på vår nåder och skall hålla brödluckan stängd.

Att dessutom proffsgråterskan Mina Dennert slängs in i leken är uppseendeväckande.

Men visst är det en härlig samling kretiner. Det är samer, araber och allsköns tjommar som anser sig fria att uttrycka sin kultur på bekostnad av svenskens rätt till en egen kultursfär. Totalt oacceptabelt och löjeväckande.
Citera
2018-01-18, 11:59
  #9
Medlem
Problematiken uppstår här. Hela den här bajsnödiga politiska korrekthet kommer den USA. Sen när man vill översätta den till svenska blir det bara så fjantigt och lustigt. Svarta i USA förslavades på skepp och fördes mot sin vilja till ett land där de var slavar i 400 år.

Svarta i Sverige satte sig på ett flyg och landade på Arlanda.

Sverige har aldrig behövt någon av invandrare, de har behövt Sverige. Därför undra ja varje gång, vad håller dh kvar i ett sådant hemskt och rasistiskt land?
Citera
2018-01-18, 11:59
  #10
Medlem
Gregor-Samsas avatar
Jag har full förståelse för att man tycker det är jobbigt att ständigt få frågor om sitt ursprung etcetera men samtidigt.. Herre gud liksom! Livet är inte alltid jättekul. Jag var jävligt kort och blev trackad för det. En annan är rödhårig, en är lång en är smal... Det går inte att knalla genom livet och förvänta sig att alla man möter ska vara snälla och trevliga. Världen är full av idioter vilket drabbar oss allihop oavsett om vi är adopterade koreaner, blekfisar eller invandrade muslimer.

Jag blir väldigt trött på tunnhudade och lättkränkta gnällspikar som inte gör annat än att leta oförätter och tolka in rasism i de mest oskyldiga frågor.

Dessutom ställer jag mig liiite tveksam till några av berättelserna.. Kan det vara så att det saltats en smula när den Svenska Rasismen ska beskrivas i Expressen?
Citera
2018-01-18, 12:02
  #11
Medlem
CannonDorfs avatar
Jävla trams. Så svenskar ska alltså låtsas att icke-etniska svenskar, är etniska svenskar för att de inte ska bli ledsna i ögat?

Jag tror säkert att det är tråkigt för en neger som är född i Sverige, och känner sig som vilken svensk som helst, att bli sedd som en neger, men det förändrar ju inte verkligheten. Verkligheten anpassar sig inte till vad man tycker är roligt eller bra. Är man neger så har man inte sina rötter i Sverige, det är inte svårare än så.
Citera
2018-01-18, 12:06
  #12
Medlem
För övrigt. Har frågat tusen gånger folk var de är ifrån. Inte för jag är rasist utan för att jag genuint vill veta och lära mig mer om folk / platser de kan vara ifrån. Den som tar illa upp, kanske borde ifrågasätta sina föräldrars arbete som uppfostrare.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback