Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-18, 04:58
  #1
Medlem
sebastian66s avatar
Behöver lite hjälp råd etc lägger ut frågan här för det finns massa erfarenhet
av er här.
Tänker på 2 varianter
1 Lägga plastgolv
2.Måla över hela golvet enklast tror jag kör med pensel roller swich klart..
Tilläggas att detta är 1 hus i halvdålig kvalite i Phillipinerna så att lägga ner en massa pengar på det behövs inte,
Har ni koll på vad det kan ta för mängd att måla grått golv typ 20 Kvm yta.
Har jag bara koll på det då kan jag räkna ut resten själv.
Just nu kan jag bara gissa mig till,Kan det gå åt 3 liter eller mer mindre för golv på 20 KVM???
Citera
2018-01-18, 05:57
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian66
Behöver lite hjälp råd etc lägger ut frågan här för det finns massa erfarenhet
av er här.
Tänker på 2 varianter
1 Lägga plastgolv
2.Måla över hela golvet enklast tror jag kör med pensel roller swich klart..
Tilläggas att detta är 1 hus i halvdålig kvalite i Phillipinerna så att lägga ner en massa pengar på det behövs inte,
Har ni koll på vad det kan ta för mängd att måla grått golv typ 20 Kvm yta.
Har jag bara koll på det då kan jag räkna ut resten själv.
Just nu kan jag bara gissa mig till,Kan det gå åt 3 liter eller mer mindre för golv på 20 KVM???

Går åt mer än 3 liter till 20 m2. Sen måste du måla två gånger, om du inte har en bra grund färg under i typ samma kulör.

Vad menar du med plastgolv? En plastmatta som en mattläggare sätter eller ett laminat klickgolv?
Citera
2018-01-18, 06:15
  #3
Medlem
sebastian66s avatar
Plastmatta menar jag,
Tror fasen det är lättare att leja ut jobbet då mål golvet smila le och tänka lite.
Det kostar mig typ 300-400:- för att måla 3 rum
Tack för tipset
Citera
2018-01-18, 07:06
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian66
Plastmatta menar jag,
Tror fasen det är lättare att leja ut jobbet då mål golvet smila le och tänka lite.
Det kostar mig typ 300-400:- för att måla 3 rum
Tack för tipset

Plastmatta tror jag inte är någon bra idé, man vill hålla rent ifrån en massa ohyra. Det där med att måla kan fungera men det är väl frågan hur länge det håller.

Kolla in hur mycket det kostar att lägga klinkers. Nu kan jag inte allför mycket om Philippinerna då jag bor i Thailand.

Här i Thailand får du klinkers för cirkus 25kr/m2 och en som jobbar för 75kr/dag sedan några säckar cement. Om du bor ute på landet borde det inte skilja alltför mycket.
Citera
2018-01-18, 07:33
  #5
Medlem
sebastian66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freee
Plastmatta tror jag inte är någon bra idé, man vill hålla rent ifrån en massa ohyra. Det där med att måla kan fungera men det är väl frågan hur länge det håller.

Kolla in hur mycket det kostar att lägga klinkers. Nu kan jag inte allför mycket om Philippinerna då jag bor i Thailand.

Här i Thailand får du klinkers för cirkus 25kr/m2 och en som jobbar för 75kr/dag sedan några säckar cement. Om du bor ute på landet borde det inte skilja alltför mycket.
Bra ide är det som du säger 25:- kvadraten då bör det ligga på typ samma pris egentligen.
Det kan vara lönande för det handlar om 4 rum 2 mindre 2 större,
Trolig yta borde vara ca 100 Kvm med alles får man loss det för typ 2500 exkl arbete så är det typ kanske lönt.
Tacos för infon
Citera
2018-01-18, 07:47
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian66
Bra ide är det som du säger 25:- kvadraten då bör det ligga på typ samma pris egentligen.
Det kan vara lönande för det handlar om 4 rum 2 mindre 2 större,
Trolig yta borde vara ca 100 Kvm med alles får man loss det för typ 2500 exkl arbete så är det typ kanske lönt.
Tacos för infon

Nu bor inte jag där du bor men kika runt priserna borde inte skilja så mycket, sedan är det väl bra om du har någon som kollar priser när du inte är närvarande, blir ofta dyrare om en utländsk person visar sig.
Citera
2018-01-18, 08:29
  #7
Medlem
sebastian66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freee
Nu bor inte jag där du bor men kika runt priserna borde inte skilja så mycket, sedan är det väl bra om du har någon som kollar priser när du inte är närvarande, blir ofta dyrare om en utländsk person visar sig.
Sant som du säger asiater älskar när 1 utlänning visar huvet
Då kostar det helt plötsligt andra summor
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback