Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-18, 01:44
  #1
Medlem
Hegamons avatar
Jag har märkt en markant skillnad. På min arbetsplats där stereotypiska medelklasspersoner finns. I korridoren igår överhörde jag samtalet: DOM kan ju inte slå sönder vårat samhälle. Jag har aldrig hört någon prata om dessa problem tidigare på arbetsplatsen.

Likaså var jag på kvällen i ett typiskt medelklassområde i Lund, samtalet var att "DOM rånar oss". Enbart för att några hade blivit rånade på vägen hem efter krogen.

Jag misstänker nu att den hitintills fega medelklassen håller på att resa sig. Spänningarna kommer öka rejält detta året 2018. Då folk inte kan se skillnad på nysvenskar som sköter sig och dom som inte gör det. Kom ihåg att medelklassen egentligen är ganska rädd av sig, inte riktigt vet hur dom ska bemöta problemet. Skräcken sprider ut sig. Panikartade beslut är sällan bra, vilket jag tror det kommer bli.

Det negativa är att någon procent av nysvenskarna ställer till det men att alla nysvenskar kommer drabbas. Vilken är er uppfattning och erfarenheter om invandringskaoset som nu nått den fega medelklassen?
__________________
Senast redigerad av Hegamon 2018-01-18 kl. 01:59.
Citera
2018-01-18, 01:58
  #2
Medlem
Niggerss avatar
Medelklassen har börjat ändra sin åsikt. Man börja se bidrags negrer sitta på en av banorna som går ut till någon av Stockholms finare villar område. Nu menar jag riktiga bidrag negrer, såna där som aldrig kommer bli anställningsbara typ vandrare enmanstälten. Möjligen om de bli straffkommenderade till någon meninglös kommunalverksamhet.

Du kan tänka dej reaktionen, när närande Svensson måste köpa villa för 15 miljoner medan tärande Muhammed får en lägenhet som det är 15 års kötid till i allmännyttan på andra sidan vägen. Det visa bidrag Sverige ur sin mörkaste sida, att de finns grupper son kan få saker och ting utan behöva jobba för det.
Citera
2018-01-18, 02:06
  #3
Medlem
XaoqcHs avatar
Visst är det fint att kunna känna sig överlägsen gentemot 90% av befolkningen? Sluta vara dryg och uppskatta det faktum att människor börjar vakna.
Citera
2018-01-18, 02:11
  #4
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XaoqcH
Visst är det fint att kunna känna sig överlägsen gentemot 90% av befolkningen? Sluta vara dryg och uppskatta det faktum att människor börjar vakna.

Alltså jag vill vara dryg, för att om jag kritiserat invandringen i dessa miljöer tidigare hade folk tittat på mig som jag var en slags idiot, en rasist. Jag tror egentligen att jag personligen kommer uppfattas som en väldigt måttlig kritiker av mångkulturen längre fram. Då jag tror att folk som stuckit huvudet i sanden kommer agera på rädsla och ilska.

Jag tror seriöst att jag kommer kunna tänka tillbaka på tiden när mina åsikter betraktades som nazi och otänkbara, då kommer jag tänka att dom alltså alla nyvakna och rädd behöver sansa sig.
Citera
2018-01-18, 02:22
  #5
Medlem
GenesisPs avatar
Jag befann mig i en typisk medelklassvilla för någon månad sedan, riktigt fin och nyrenoverad. Vi sitter och pratar, och mannen i huset säger tyst men bestämt:

Vi har ju importerat alla problem och all brottslighet, vi har ingenting att göra med DOM egentligen. Det är inte vårt ansvar.


Mannen ifråga är annars ganska feg av sig och vågar inte ens yttra sina åsikter framför frun.

Men ja, vissa medelklassare verkar onekligen ha vaknat.
Citera
2018-01-18, 02:33
  #6
Medlem
Studsbolls avatar
Den moderna svensken är osedvanligt konflikträdd oavsett klass. I tider där allt går som på räls och alla hela tiden får det bättre fostras fogliga medborgare; stekta sparvar har flugit in i munnen på medelklassen sedan sextiotalet, oavsett regering. Nu när massinvandringen börjat slå ut den svenska välfärden och gator och torg blivit invaderade av kaosMENA har allt förändrats. MSM och politiker har samverkat länge för upprätthålla en falsk bild av svensk trygghet, men nu när t o m de mest fanatiska PK-dårarna inte kan blunda för verkligheten rasar allt som ett korthus. Medelklassen upptäcker att deras barn får gå i skola med skäggbarn i trettioårsåldern, att de inte får tid på sjukhuset eftersom det är upptaget med vårda somalier och hindra MENA-djur att storma in och slå ihjäl tidigare brottsoffer. Nu när våldsamma skattehöjningar står på dagordningen för att bekostna eländet upptäcker Svensson att hela deras livsstil står på spel. Så ja, medelklassen har vaknat upp på ett brutalt sätt och valet kommer bestraffa de ansvariga politikerna hårt.
Citera
2018-01-18, 02:40
  #7
Medlem
Visst börjar man märka en förändring även bland politiskt korrekt medelklass. Det finns en rad förklaringar till det, bl.a. en mera öppen debatt i mainstream-media och en successiv ökning av grov invandrarbrottslighet. Själv tror jag att en viktig orsak till att även medelklassen nu börjat "vakna" är att det inte längre finns orter/områden som är fria från problematiska invandrargrupper.

Möjligen är Stockholmsområdet tillräckligt stort för att man där fortfarande ska kunna hitta bostadsområden där man kan leva avskilt från "mångkulturen". Men i så gott som alla andra större och medelstora svenska städer (inklusive Göteborg och Malmö) ser det numera ut så här:

Visst kan man - om man har råd - köpa bostad i ett "bra" område där man slipper se tältklädda damer med ett tiotal ungar i släptåg, och där det inte står ett gäng hotfulla "bruschor" och hänger utanför kvartersbutiken. Men svenska städer är (kanske med undantag för Stockholmsområdet) inte större än att eländet man köpt sig fri från finns bara någon kilometer bort.

Även om du haft råd med bostad i ett bra, blattefritt område, så kommer du att konfronteras med mångkulturen så snart du åker till centrum för att handla, besöker simhallen eller biblioteket, eller använder dig av kollektivtrafiken. Detta har gjort att även medelklass med välbetalda jobb och boende i bra områden tvingats se vad som skett med Sverige.

Det kan tilläggas att en ganska stor del av de som räknas till medelklassen dessutom arbetar i yrken där de kommer i direktkontakt med invandrare och invandringsrelaterade problem, t.ex. inom sjukvården, socialtjänsten, skolan, polisen och rättsväsendet. På så sätt får delar av medelklassen direkt information om massinvandringens samhälleliga konsekvenser, dvs. information som inte först filtrerats genom politiskt korrekt mainstream-media.
__________________
Senast redigerad av skanskman 2018-01-18 kl. 02:46.
Citera
2018-01-18, 03:12
  #8
Medlem
MustavGandelmanns avatar
Personer som bor i områden som blivit alltmer "utsatta" under de senaste åren börjar att prata om att det knappt finns några svenskar kvar här och att vi är de enda som julpyntar vår lägenhet i området.. Vi skulle vilja flytta..
__________________
Senast redigerad av MustavGandelmann 2018-01-18 kl. 03:25.
Citera
2018-01-18, 03:59
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MustavGandelmann
Personer som bor i områden som blivit alltmer "utsatta" under de senaste åren börjar att prata om att det knappt finns några svenskar kvar här och att vi är de enda som julpyntar vår lägenhet i området.. Vi skulle vilja flytta..
White Flight har alltså blivit alltmer populär. Det är de facto bra, även om det är tråkigt för de som känner att de behöver köra en vit flykt.
Citera
2018-01-18, 04:10
  #10
Medlem
Pungsvings avatar
Svensken är idiot. Det finns ingen fungerande lösning där svensken arrangerar om.
Citera
2018-01-18, 04:48
  #11
Medlem
Jävlar vilka kappvändare de är alltså! Det är nästan lite äckligt utav dem, seriöst remain PK och 87% och ha en gnutta respekt!
Citera
2018-01-18, 04:56
  #12
Medlem
EnGodForlorares avatar
Vad är det som är kaotiskt tycker du? Jag tycker Sverige är väldigt välordnat. Och jag vet inte om det har blivit så mycket sämre. T.ex brukade jag störa mig av att folk stod och rökte i busskuren förut då jag får hostattacker av det. Men nu var det väldigt längesedan någon rökte där. Och det är ju positivt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback