Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2021-10-30, 15:44
  #13
Medlem
mrbrads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rearnaked
Hej kära flashback användare. Det är så att jag hamnat i ett lite av ett dilemma och skulle behöva lite hjälp av er med erfarenhet.
Jag har tränat BJJ 3 gånger i veckan i ungefär ett år nu och har på senare tiden börjat snegla lite på att kanske börja med Muay Thai. Problemet är att på samma dag MT träningarna ligger har jag även BJJ. Jag skulle kunna välja att skära ner på BJJ till 2 dagar i veckan för att klämma in 2 MT pass men samtidigt är en del av mig rädd att det kommer bromsa min BJJ utveckling alltför mycket. En annan del av mig vill däremot träna både och då jag kan tänka mig att kombinationen utav MT och BJJ kan vara väldigt effektiv, jag gissar att de två träningsformerna kompletterar varandra på ett bra sätt. Notera att detta endast är mina egna spekulationer.
Värt att tilläga är att jag tränade MT under en period och tyckte det var väldigt roligt.

Det jag skulle vilja ha hjälp med att få svar på är då följande frågor:

- Tycker ni ska jag ska skära ner på BJJ träningen för att få tid till att även träna MT?
- Ska jag fortsätta att bara träna BJJ för att då i längden bli riktigt bra på en kampsport istället för medioker på två?
- Är BJJ och MT överhuvudtaget en bra kombination i självförsvarssyfte?
- Är det istället bättre att välja en kampsort att bli riktigt bra på om man tänker ur ett rent självförsvarssyfte?

-- Rearnaked

Tror att det är en väldigt bra kombo för att bli en all around fighter bli ett monster på marken och take downs på bjj och bli bra på sparkar och slag på muay thaí!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback