Citat:
Ursprungligen postat av
HVIT.
Du har helt fel, sluta gissa din idiot!
En skyddstillsyn ska enligt 28 kap. 5 § BrB vara förenad med övervakning som påbörjas direkt från dagen för domen.
Sedan kan man överklaga likväl!
Här gissas inget och idiot kan du allt vara själv. Om du hade förstått innebörden av texten jag skrev skulle du inte ha trampat in i tråden och gjort bort dig och avslöjat din idioti för resten av omvärlden.
En dom likt den mot Bajshögen måste först blivit verkställbar mot den dömde för att eventuell påföljd skall påbörjas och det är inget jag gissa mig fram till utan: SÅ ÄR DET!
Om du inte tar min expertis inom området för fakta kan du ju alltid googla dig till kunskap,
Till näst sist: Tjockskalle!
Citat:
Ursprungligen postat av
Tanakh
Han kan inte åter bli dömd eftersom han avtjänar ett likgiltigt eller hårdare straff än de brott han blir åter anmäld för ifall någon mer skulle anmäla honom för förtal. Minns inte vad det heter men det finns en sån säkerhet för dömda i Sverige så att man inte blir överkörd gång på gång när man redan fått sota för sina brott vilket han nu får göra.
Ja tror att du inte minns vad det heter för att det inte finns någon sådan säkerhet för dömda i Sverige, måste vara bland det dummaste du skrivit och du har skrivet en del dumt. Tänk efter lite innan du sätter dig ner och klåpar ihop något nästa gång.
Bara för att klargöra att du är ute och cyklar och kanske blandat ihop åtalsunderlåtelse med fantasi. Ponera att Skitlorden av Trosa skulle mördat någon, menar du då eftersom mord är det allvarligaste brottet vi har i Sverige. Om han dömts för detta kan han i din mening gå runt och begå alla andra brott utan att lagföras för detta?
Klart som korvspad att han kan bli åtala för brott som skett innan dessa brott som han nu är lagförd för och brott som eventuellt uppstår efter tidigare brott.
Till sist: Överkörd gång på gång!