2020-07-18, 23:40
Medlem
Doubts avatar
Hur funkar det för personer med, vad ska man kalla det, varierande inkomst, när man vill hyra bostad?
Baronen tjänar ju 2-3 gånger mer än Tessan enligt uppgift, men plockar han nu ut det?
Många hyresbolag ser ju över ekonomin och lönespecifikationerna när dom bestämmer sig för att hyra ut. Kan det bli svårt för baronen att hitta en dyrare hyresbostad nu när han känner att han behöver byta upp sig, framför allt i samband med nya barnet?
Citera
2020-07-18, 23:42
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doubt
Hur funkar det för personer med, vad ska man kalla det, varierande inkomst, när man vill hyra bostad?
Baronen tjänar ju 2-3 gånger mer än Tessan enligt uppgift, men plockar han nu ut det?
Många hyresbolag ser ju över ekonomin och lönespecifikationerna när dom bestämmer sig för att hyra ut. Kan det bli svårt för baronen att hitta en dyrare hyresbostad nu när han känner att han behöver byta upp sig, framför allt i samband med nya barnet?
Hyresbolagen ser på deklarerad inkomst och vilken anställningsform man har - så ja, det kan bli svårt att hyra om man inte har sådant att visa upp.
Citera
2020-07-18, 23:46
Medlem
Doubts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Hyresbolagen ser på deklarerad inkomst och vilken anställningsform man har - så ja, det kan bli svårt att hyra om man inte har sådant att visa upp.
I
Inte alltid, jag fick skicka in lönespecar när jag skaffade lägenhet. Men det beror säker på vilket uthyrare man har.
Citera
2020-07-18, 23:50
Medlem
TonyFlygares avatar
Citat:
I
Inte alltid, jag fick skicka in lönespecar när jag skaffade lägenhet. Men det beror säker på vilket uthyrare man har.
Då varierar det nog, för det har jag aldrig behövt när det gäller hyresrätter. Rimligen måste de ha utgått från deklarerad årsinkomst.
Citera
2020-07-18, 23:58
Medlem
Doubts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyFlygare
Då varierar det nog, för det har jag aldrig behövt när det gäller hyresrätter. Rimligen måste de ha utgått från deklarerad årsinkomst.

Intressant, när jag skulle hyra av Ikano bostad var det lönespecifikationer som gällde. Men som sagt, det beror säker på vem man hyr av.
Citera
2020-07-18, 23:59
Medlem
TonyFlygares avatar
Citat:
Intressant, när jag skulle hyra av Ikano bostad var det lönespecifikationer som gällde. Men som sagt, det beror säker på vem man hyr av.
Väldigt spännande, för jag har också hyrt av Ikano Bostad och jag tror inte jag behövde uppvisa några lönespecar. Det var dock 2014, så jag kan minnas fel.
Citera
2020-07-19, 00:02
Medlem
Doubts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyFlygare
Väldigt spännande, för jag har också hyrt av Ikano Bostad och jag tror inte jag behövde uppvisa några lönespecar. Det var dock 2014, så jag kan minnas fel.

Tja, kan inte svara för hur det var 2014, men nu när jag sökte var det lönespec som gällde. Inte omöjligt att dom justerat sina rutiner.
Citera
2020-07-19, 00:11
Medlem
Spännande om huset är möblerat eller ej. Med tanke på att familjen haft lite otur med möblemanget i sin lägenhet. Från brand i torktumlare till trasiga soffbord.
Citera
2020-07-19, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chokladvanilj
Har han sagt att han tagit semester? Inte hört honom säga det själv.
Jobbar man jämt som Baronen hävdar att han gör så behöver man semester.

Men nej det var enligt Verz utsago, jag kan ändå tänka mig att han skulle kunna säga något i stil med: "Baby jag har jobbat så mycket mer än dig i år och pga jag drar in tre gånger så mycket bacon än dig så behöver jag 8 veckors semester i år.
Citera
2020-07-19, 01:28
Medlem
AlexxHookers avatar
Citat:

Förvånas över eran bristande intelligens, eller snarare eran vilja att måla ut mig som idiot varje gång jag kikar in här.
Dessa ”uppgifter” är ifrån 2017/2018.
Idag tar jag ut en fast lön om 20.000 kr i månaden, mer under semesterveckorna sommartid och vintertid. Är du seriös med att hänga dig fast vid saker jag sagt 2017/2018 och tro att samma sak gäller 2-3år senare?
Den månad jag sade detta drog jag in den summan i firman, jag plockade inte ut det dom lön. Anledningarna att inte kika in här växer sig bara starkare.
Citera
2020-07-19, 05:04
Medlem
Bajsbaronens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlexxHooker
Förvånas över eran bristande intelligens, eller snarare eran vilja att måla ut mig som idiot varje gång jag kikar in här.
Idag tar jag ut en fast lön om 20.000 kr i månaden, mer under semesterveckorna sommartid och vintertid. Är du seriös med att hänga dig fast vid saker jag sagt 2017/2018 och tro att samma sak gäller 2-3år senare?
Den månad jag sade detta drog jag in den summan i firman, jag plockade inte ut det dom lön. Anledningarna att inte kika in här växer sig bara starkare.
Så påståendet att du tjänade tre gånger mer än Tessan stämde alltså 2017/2018? Verkar långsökt då dina deklarationer varit uppe här flera gånger.

Gällande swishen:
Din omsättning ökade ordentligt senaste förra året, är det så att du fått kalla fötter och numera beskattar det du får in från swish? Nå väl, i sinom tid kommer Skatteverket förhoppningsvis börja nysta i den härvan.

Den stora frågan:
Blir det några fyllerants i sommar? Vore väldigt uppskattat om du kunde unna oss det nu när du fick ställa in den årliga fanträffen i Trosa skidbacke pga coronan.
Citera
2020-07-19, 06:35
Medlem
Viper08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlexxHooker

Jag undrar varför du sätter uppgifter i citationstecken när dem uppgifterna är korrekta från myndigheter. Du säger att du drog in de i firman men det stämmer ju inte heller enligt "uppgift" från berörda myndigheter så varför kan du inte bara erkänna att du ljuger? Att du försöker leka mer framgångsrik än vad du är.
Citerar en gammal fråga jag hade till dig förut som du fortfarande inte har svarat på.
Citat:
du säger att du har dragit in pengar till firman, men det är inte så du lägger upp det i dina videos utan du säger att du tjänar så det är du själv som har valt att gå ut med dem orden.
I den här videon så säger du att du TJÄNAR mer än Theres tjänar på ett halvår gör du på en månad ''Det hon tjänar på sex månader tjänar jag på en månad säg ingenting annat så är det'' detta är dina ord till 100%. länk till videon och det börjar runt 10 min: https://www.youtube.com/watch?v=QWaCkiPEPa8&t
en annan sak i denna omöjliga gåta är att videon är inspelad den 28 maj 2018, jag tog mig friheten att kolla in din inkomst 2018 som landa på 88 tusenkronor på hela året vilket ger dig en månadsinkomst på runt 7000kr och theres inkomst 2018 var runt 250 tusen. även ditt bolag du kör youtube igenom hade endast en omsättning på 121tusen kronor. Så hur får du ihop denna ekvation, för jag får det inte. Ljuger du eller vill du bara framstå som något du inte är? för du ser ju själv att detta inte går ihop.
Senast redigerad av Viper08 2020-07-19 kl. 06:38.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in