2025-04-08, 20:56
Medlem
hahah så dåren är alltså anmäld för förtal igen och han skyller allt på "aa men han sa ju så!! han började!!"
Citera
2025-04-08, 20:58
Citat:
Ursprungligen postat av PigChampion
Asperationsprincipen är på riktigt, mindre allvarliga brott tas inte upp om man är på väg att dömas för allvarligare brottslighet, och det straffet kommer inte påverkas av de mindre allvarliga brotten.

Du kan fortfarande söka skadestånd civilrättsligt i sådana fall, om det inte tas upp straffrättsligt.

Ja men det Rask pratar om är ju att Chrippa har anmält honom, Rask alltså.
Asperationsprincipen gäller ju om t.ex Rask hade anmält Chrippa, som redan är under utredning för ett allvarligare brott
Chrippa har fulla rättigheter att göra egna anmälningar, mot t.ex Sekten, trots att han själv är under utredning för eko-brott m.m
Citera
2025-04-08, 21:01
Medlem
Deimos01s avatar
Citat:
Asperationsprincipen är på riktigt, mindre allvarliga brott tas inte upp om man är på väg att dömas för allvarligare brottslighet, och det straffet kommer inte påverkas av de mindre allvarliga brotten.

Du kan fortfarande söka skadestånd civilrättsligt i sådana fall, om det inte tas upp straffrättsligt.
Jag tror de menar att eftersom åtalspunkterna mot chrippa där chrippa riskeras att dömas för allvarliga brott. Då tar man inte upp fall där chrippa är offret och Jocke, Anjo och rask riskeras att dömas för att ha begått brott mot Chrippa. Vilket är totalt felaktigt. Men jag kanske missförstod?
Citera
2025-04-08, 21:03
Var ju ingen direkt chock att han har blivit misstänkt för förtal. Jag menar över 130 videos så finns det ju sannerligen flera punkter då han sagt saker som är förtal om inte grovt förtal. Det värsta är ju att han talar för sig själv att han antigen inte har sagt något som skulle vara förtal, pågrund av att han bara svarat på de chrippa sagt. Eller att han kanske har sagt förtal men det spelar ingen roll då i hans värld chrippa är värre. Som nån annan skrev, det spelar ingen roll om vad han tycker chrippa har gjort som är värre. Saken är att Rask har begått förtal och sagt så sjuka saker i över ett år om chrippa, Linnea, Julia och även deras oskyldiga dotter. Tänk er om någon hade gjort denna typen av videos i ett år om hans familj och dotter på detta sätt. Så sjukt att detta fått hålla på så länge och att det inte stoppads. Jag hoppas innerligt att han blir dömd och återigen kan få sin ”hjälp”. Som vi ser hjälpte det ju inte efter första domen men nu när hans barn växt upp och han kanske förstår konsekvenserna vill han kanske göra bättre. Jag tycker att man borde stå emot rask och egentligen samla på ALLT han sagt om chrippa som går för förtal.

Usch
Citera
2025-04-08, 21:04
Citat:
Ursprungligen postat av Deimos01
Jag tror de menar att eftersom åtalspunkterna mot chrippa där chrippa riskeras att dömas för allvarliga brott. Då tar man inte upp fall där chrippa är offret och Jocke, Anjo och rask riskeras att dömas för att ha begått brott mot Chrippa. Vilket är totalt felaktigt. Men jag kanske missförstod?

Så uppfattade jag också, att Jocke menade, och det är ju helt fel. Jocke borde veta bättre , som studerat juridik (Google) Rask däremot förstår man ju att han inte fattar ett skit.
Citera
2025-04-08, 21:05
Medlem
Hillsongsekts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Det är vad som gäller för brottmål som faller under allmänt åtal. Ärekränkningsbrott gör det inte. Bara om åklagaren finner det påkallat ur allmän synpunkt att väcka allmänt åtal ska det göras. Med andra ord läggs väldigt många anmälningar om förtal ned trots att det är ett gott bevisläge, för det är huvudregeln vid denna sortens brottslighet.

Är för sjuk för att orka med baronens dravel men Uppfattar jag det korrekt att Linnea och chrippa äntligen anmält skitstöveln? Och att det drivs som allmänt åtal?
Senast redigerad av Hillsongsekt 2025-04-08 kl. 21:13.
Citera
2025-04-08, 21:06
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Ja men det Rask pratar om är ju att Chrippa har anmält honom, Rask alltså.
Asperationsprincipen gäller ju om t.ex Rask hade anmält Chrippa, som redan är under utredning för ett allvarligare brott
Chrippa har fulla rättigheter att göra egna anmälningar, mot t.ex Sekten, trots att han själv är under utredning för eko-brott m.m

Citat:
Ursprungligen postat av Deimos01

Ja, det rörs ju ihop där i hur det framställs. Jag redogjorde för varför vissa anmälningar av brott Chrippa eventuellt begått verkar ha lagts ner.

Det omvända var helgalet resonerat, men Rask rör ihop så mycket och hoppar mellan ämnena att man tröttnar, så jag fattade nog inte helt säkert om det faktiskt var så som ni beskriver var det han menade, hahaha.
Citera
2025-04-08, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hillsongsekt
Är för sjuk för att orka med baronens dravel men Uppfattar jag det korrekt att Linnea och chrippa äntligen anmält skitstöveln? Och att det drivs som allmänt åtal?

Ja, så verkar det vara. Baronen har varit på förhör, fått tilldelad en försvarare, osv. Åtal är inte väckt än. Men att det öppnats en polisutredning indikerar att det kommer bli ett åtal.
Citera
Citat:
Ja, det rörs ju ihop där i hur det framställs. Jag redogjorde för varför vissa anmälningar av brott Chrippa eventuellt begått verkar ha lagts ner.

Det omvända var helgalet resonerat, men Rask rör ihop så mycket och hoppar mellan ämnena att man tröttnar, så jag fattade nog inte helt säkert om det faktiskt var så som ni beskriver var det han menade, hahaha.

Du har rätt i en del, men den som rört ihop det är ju Jocke. Lyssna på det han säger i Rasks video, helt galet. Att Rask bara förmedlar utan att tänka är vi vana vid
Citera
Medlem
Azpers avatar
Hans redigeringskunskaper får ju Magmysmickes dito att se riktigt proffsiga ut.

Odugliga människa!
Citera
Citat:
Ursprungligen postat av Hillsongsekt

En förundersökning som "drivs som allmänt åtal" existerar ej som begrepp, men är en åklagare förundersökningsledare som i detta så är det en helt annan bedömning som ligger till grund för att inleda förundersökning än om förundersökningsledaren hade varit en polis
Citera
2025-04-08, 21:09
Medlem
Om denna förtalsanmälan mot honom var från både Chrippa och Linnea så blir ju hans försvar om att han nu "inte trodde att Chrippa slagit Linnea" totalt intetsägande för även om han försvarade Chrippa på den punkten så sa han ju det ena och andra mot den andra målsäganden i denna anmälan vilket han även sa att det då var Linnea han trodde var den som gjort något.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in