2024-06-04, 11:50
Medlem
abvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stallhagen
Man måste ju säga att han genom åren haft ett sanslöst flyt med att hela tiden ha finansiell uppbackning trots sin monumentala ansvarslöshet, först från släkt, senare från psyksjuk förmögen äldre man.
Men någon gång måste den här Alexander Lukas-turen ta slut.
De allra flesta får jobba hårt med att tidigt ta ansvar och konsekvenser för alla sina beslut i vardagen, och här har vi en person som till synes kan skita i allt detta och ändå på ett mirakulöst vis alltid komma ut på andra sidan. En dag måste det här rimligen ta stopp på ett brutalt vis?
Eller är det ett bevis på livets orättvisa? Att många får jobba hårt från tidigt i livet och det kan ändå gå åt helvete trots bästa intentioner, medan andra får vara 12 år livet ut och slippa alla konsekvenser?
Baronen väcker livsfilosofen i mig.
Nästa dom är nog spiken i kistan. Är rask på g att bli nya Lennie B?
Citera
2024-06-04, 15:49
Medlem
Krakatoas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenBattery
Kollade in på Spotifyprofilen och den låten med mest lyssningar har inte ens 10000.

Grattis, han läste din kommentar och blev med största sannolikhet irriterad
I senaste videon tigger han lyssningar så klart
Citera
2024-06-04, 16:45
Medlem
GreenBatterys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krakatoa
Grattis, han läste din kommentar och blev med största sannolikhet irriterad
I senaste videon tigger han lyssningar så klart
…och efter han läst hur jag skrivit om att han bara köper saker till sig själv blev han sur och tvingades köpa blommor till sin fru på födelsedagen bara för att inte Flashback ska ha rätt igen.

…han som säger att han aldrig läser här. ”Plexiglasbaronen” för man ser rätt igenom honom!!
Citera
2024-06-04, 17:10
Medlem
Kickassfarsans avatar
Ser att arvet "investerats" i ett elektroniskt trumset, ska han försöka starta upp bandet igen? Bajsbaronens sommarturné 2024

Undrar vart familjen ställt det då dom har typ 7kvm per person. Framför tvn i vardagsrummet eller i cykelskjulet kanske?

Eller har äldsta ungen behövt flytta ut på ett tält på gården?

Tror ni ungarna får använda trummorna eller är det bara skithögen som får?

Ring soc för fan, barnen måste placeras omgående.
Citera
2024-06-04, 18:13
Medlem
Krakatoas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nakszynski
Det verkar som att baronen har skaffat sig ett digitalt trumset. Det känns ju vettigt med tanke på deras trånga boendesituation. Skolådan måste vara ordenligt överbelamrad vid det här laget.

Citat:
Fantastiskt! Det är ju precis vad familjen behöver!

Citat:
Ursprungligen postat av Kickassfarsan
Ser att arvet "investerats" i ett elektroniskt trumset, ska han försöka starta upp bandet igen? Bajsbaronens sommarturné 2024

Undrar vart familjen ställt det då dom har typ 7kvm per person. Framför tvn i vardagsrummet eller i cykelskjulet kanske?

Att döma av Therese Instagram står det där ena sonens "gaming room" stod. Dvs i vardagsrummet, precis utanför kojan. Antar att gaming inte är lika viktigt som Baronens musikkarriär...
Citera
2024-06-04, 18:32
Medlem
Kickassfarsans avatar
Citat:
Att döma av Therese Instagram står det där ena sonens "gaming room" stod. Dvs i vardagsrummet, precis utanför kojan. Antar att gaming inte är lika viktigt som Baronens musikkarriär...
Så trummorna står till höger om teven?

Vart är nu grabbarnas "gaming-room"? Mellan två 90cm sängar i ett rum stort som en fyllecell? Eller är datorn redan såld för att Bajshögen behövde köpa snus? Som man gjorde med Walthers nya cykel LOL.

Den här familjen är så trångbodda att köket måste göras om till ett sovrum efter att middagen har städats bort. Lite som den där husvagnen i Kalle Ankas jul.
Senast redigerad av Kickassfarsan 2024-06-04 kl. 18:35.
Citera
2024-06-04, 19:02
Medlem
Nakszynskis avatar
Jag är inte säker men jag tror att trumsetet står till höger om dörren till kojan och gaming roomet står bredvid teven? Helvete vad vardagsrummet måste se ut
Citera
2024-06-04, 19:10
Medlem
Varför gör inte rasken ett lägenhetsbyte hos samma fastighetsägare (om det eventuellt skulle vara skulder som hindrar dem att byta upp sig)?
Eller har de släpat efter med hyror också?

Och hur gick planerna med att hyra hus?

Eller blev han skrämd av hur dyrt det är med kallhyra efter att vi lyfte det faktum här?

För han läser ju här.

Och hur sjutton resonerar han när han köper ett trumset som kräver sin plats, samt väsnas och stör övriga i hushållet?
Övriga i familjen både jobbar och går i skolan och behöver såklart lugn och ro.
Noll respekt!
Senast redigerad av Colorgreenandpink 2024-06-04 kl. 19:12.
Citera
2024-06-04, 19:15
Medlem
Vicious-Mackis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Colorgreenandpink
Och hur sjutton resonerar han när han köper ett trumset som kräver sin plats, samt väsnas och stör övriga i hushållet?
Övriga i familjen både jobbar och går i skolan och behöver såklart lugn och ro.
Noll respekt!

Rask är inte som oss vanliga dödliga som jobbar på dagarna, han har all tid i världen att riva av trumsolon när frugan jobbar och barnen är i skola/på dagis.
Ingen risk att grannar störs dagtid heller.
Citera
2024-06-04, 21:06
Medlem
GreenBatterys avatar
…och precis som vanligt vet han var man ska lägga vikten vare sig det är livet eller trumspelande:

Livet: ”family is everything” på en tatuering är viktigare än att vara en stabil familjefar som avlastar sin kvinna ekonomiskt och med sysslor samt en far som visar sina avkommor hur de en dag ska ta hand om sina familjer.

Trumspelande: kunna snurra en trumpinne är viktigare än att kunna spela (för han är fan inte bra på att spela trummor…heller).

Mental ålder på den äldste är snart ikapp Äggskallen. Därefter kommer han vara mer karl för sin hatt. Synd bara att Äggskallen sålt hatten.
Citera
2024-06-04, 23:12
Medlem
Krakatoas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kickassfarsan
Så trummorna står till höger om teven?

Citat:
Ursprungligen postat av Nakszynski
Jag är inte säker men jag tror att trumsetet står till höger om dörren

Citat:
…och precis som vanligt vet han var man ska lägga vikten vare sig det är livet eller trumspelande

Med risk för förbehåll. Men jag tolkar bilderna som att trumsetet står på samma plats där "gaming room:et" var.

https://imgur.com/a/GBx1Ad5

EDIT: Det kan iofs vara annan tapet på bilderna, men var skulle annars allt få plats?
Senast redigerad av Krakatoa 2024-06-04 kl. 23:17.
Citera
2024-06-04, 23:18
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Med risk för förbehåll. Men jag tolkar bilderna som att trumsetet står på samma plats där "gaming room:et" var.

https://imgur.com/a/GBx1Ad5
Jag tycker det ser ut som om trumsetet står vid en säng -- och gaminghörnet är ju i vardagsrummet.
Jag tycker inte heller att tapeten ser likadan ut på bilderna.

Men jag kan självklart ha fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in