Citat:
Ursprungligen postat av
StorTuffBiker
Att Ulf betalade skadestånden märker man är en öm punkt för Rask. Han känner sig manad att dra en lång försvarsharang varenda gång det kommer upp, trots att han redan sagt samma sak minst 10 gånger i olika videor.
Det talar för att han vet med sig att han verkligen gjorde en fuling i samband med det. Han medvetet utnyttjade Ulf när han insåg att han inte riktigt hade alla hästar hemma. Jag såg inte streamsen när Ulf var i chatten. Men jag kan tänka mig att det gick till på följande sätt:
Baronen satt live med Swishnumret i rutan när det helt plötsligt en kväll kom in en person som skickade belopp som vida översteg de hundralappar han max fick av en normal följare. Belopp på 2000 kronor kom i stöten, och Baronen insåg att det här är en människa som har väldigt mycket pengar som han sprätter omkring sig. Det i kombination med att han verkade rätt snurrig gjorde att Baronen kom på en plan att få sina skulder lösta och skred till verket.
Baronen började gnälla om hur svårt han hade det med skulderna hos kronofogden när den snurrige mannen satt med i live nästa gång, detta för att se till att informationen nådde den här mannen som Baronen insåg var för snäll för sitt eget bästa. Ulf nappade på betet och erbjöd sig helt sonika att betala av Baronens skadestånd, eftersom han är bipolär och vid tidpunkten var inne i ett maniskt skov som han inte behandlade.
Det är uppenbart att Baronen går in i en väldigt stor försvarsställning varje gång Ulf kommer på tal. För han vet med sig att det gick till på det sättet, han var väldigt utstuderad när han utnyttjade Ulf, och han förstod hela tiden att det inte riktigt stod rätt till med honom
De försökte även tigga till sig så att T's skulder till krono skulle bli betalda.
Både hon och Bajsis satt i lives och berättade hur jobbigt det var att hennes skulder fortfarande fanns kvar. I en live där Ulf var inne och tittade på så sa Bajsis till och med till T att hon minsan fick tigga själv för att lösa sina skulder, att det kanske finns någon vänlig själ som vill hjälpa henne med de.
De fortsatte tigga pengar i lives varje gång Ulf tittade innan Ulf lades in på psyk, medan Ulf var på psyk och veckan efter han släpptes ut från psyk.
Som tur var så hade Ulfs familj gått in och satt stopp för pengarflödet så fler pengar blev det inte till familjen WT.
Det gick absolut inte rätt till, inte ens om det så var ett samarbete. Detta eftersom Ulfs video som skulle få ligga på Bajsis kanal togs bort i samband med att folk gick på Bajsis och skrev att det var fult av honom att skänka bort någon annans pengar i form av bitcoins.
Så Ulf fick inte ens ut det han blivit lovad av deras vad Bajsis kallar "samarbete".
Skithögen grundlurade Ulf och så fort han fått ut det han ville och insåg att Ulfs familj satte stopp för att mer pengar skulle ges bort, så vände skithögen ryggen till.
Han sa då att "jag kommer aldrig släppa kontakten med honom, han är min vän och en så snäll person.
Vilket vi alla såg igenom och mycket riktigt, idag säger han istället något i stil med "Jag lovade aldrig att vi skulle vara vänner, det var ett samarbete och inte mer".