2023-04-22, 09:16
Medlem
abvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Rask brukar fråga sig vad som är grandiost med honom idag. Han tror att bara för att han inte skryter om vilken fin bil han har så har han inga grandiosa tendenser kvar.

En sak som är väldigt grandios är att skryta om sina 138 000 prenumeranter, och på det snacka som att det är hans stora följe som gör att kändisar ser honom som en jämlik och besvarar hans inlägg.

Jag tror inte det förhåller sig på det sättet. Jag tror Hank von Hell såg att Rask var ett hängivet fan, och därför bjöd in Carl-Fredrik till hans gig och gav honom backstage-pass. Samma med alla dessa rockikoner som svarar honom i DM. Att de skulle tycka att Carl-Fredrik är så mycket viktigare än deras övriga fans bara för att han själv har en skock flygande apor som följer honom på insta tror jag inte.

Alla är ju inte som du Carl-Fredrik, och sätter värdet på människan i antalet följare och kändisstatus. Det kan ju faktiskt vara så att den där trummisen blev glad för kommentaren och sprang några extra kilometer för att kommentaren var fin, och att han öppnar alla kommentarer. Inte bara de som kommer från viktiga ”influencers”.

Sen att du skrytsamt berättar om att du umgåtts med sångaren i Crashdiet vet jag inte om det är så uppskattat. Det känns som att han kanske hängde med dig för att ni har gemensamma intressen i hårdrock etc och skulle på samma konsert. Men du måste ta upp det i en video och berätta hur häftig du är som är kompis med en kändis. Jag är inte så säker på att han vill komma och vara med på din kanal då, han ser ju att det viktiga för dig inte är att han är en skön snubbe som du gillar för personligheten. Han är bara en kändis du vill associera dig med för att visa upp hur viktig du är.
Hahaha ja 138 000 prenumeranter var det...han skryter om hur han byggt upp sin svenska kanal och ska nu göra detsamma fast på engelska

https://youtu.be/ag2Deq4vNac?t=187

Carl är ju så otroligt rutinerad på yoootube så det lär ju gå hur bra som helst. Han kan applicera samma strategi som han kört på den svenska kanalen de senaste åren. Den nya internationella storsatsningen skulle då hamna på ungefär -6000 (minus sex tusen) prenumeranter, hur köper jag kursen? voyd??
Citera
2023-04-22, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av abv
Hahaha ja 138 000 prenumeranter var det...han skryter om hur han byggt upp sin svenska kanal och ska nu göra detsamma fast på engelska

https://youtu.be/ag2Deq4vNac?t=187

Carl är ju så otroligt rutinerad på yoootube så det lär ju gå hur bra som helst. Han kan applicera samma strategi som han kört på den svenska kanalen de senaste åren. Den nya internationella storsatsningen skulle då hamna på ungefär -6000 (minus sex tusen) prenumeranter, hur köper jag kursen? voyd??

Det var det snacket om att han inte värderar Youtube något mer. Men han köper tillbaka kanalen där han har 138 000 subs, bara för att direkt börja flexa med att han har just så mycket subs.

Sedan utelämnar han förstås att hur han fått minst 50 % av de prenumeranterna är att han gått till farfar och som den jättebebis han är bett om pengar så han kan köpa fler. Tänk er den, hur han likt ett barn vid tuggummiautomaten i butiken bara "Farfar, farfar, få jag 10 000 kr, köpa prenumeranter till MIN KANAL!". Det är sjukligt, men det blir också förståeligt varför han fick abstinens när han väl gjorde sig av med den. Det här med följe, antal visningar och statistik är enormt viktigt för Rask, för "det är ett kvitto på" att han är så viktigt som han tycker att han är.

Sen att hans gamla släktingar ligger inlagda på sjukhuset, det är tråkigt för dem. Men det är inget speciellt som händer, gamla människor blir sjuka oftare. Men i sedvanlig ordning måste du få det här att handla om dig. Göra det till en show på sociala medier för att håva in sympati. Det är inte synd om dig för att din farfar har fått en stroke, det är synd om din farfar. Samt, om du nu tycker att han är en så viktig person i ditt liv, varför åker du inte ner till Kroatien för att närvara på sjukhuset? Det hade tagit några timmar. Men nej, just det, det blir svårt för farfar att lätta på lädret och betala din biljett, när han ligger inlagd på intensiven.

Inse hur jävla beroende du är av den där mannen, och att INGENTING hade gått runt utan att du fick hjälp av honom. Det kanske är på tiden att du börjar göra saker för din farfar istället för att han ska hjälpa dig ur knipor och köpa det du behöver hela tiden. Det minsta du kan göra är att åka ner och finnas med som stöd på sjukhuset, men det kan du inte för du är en fattiglapp som vägrar att jobba. Så såna spontana saker skulle du aldrig kunna hitta på utan någon annans hjälp. Du borde skämmas!

EDIT

Sen är det väldigt medvetet att Rask snackar om världskända hårdrocksband i titeln på sin video. Det är så man får publik. Om Mötley Crüe går ut med att de ska släppa nytt album så blir det en stor grej bland deras fans, som måste vara flera miljoner världen över. De kommer att söka på detta, och hitta Skithögens video, är förhoppningen. Det här vet Rask, det är därför han gör det. Det här är ingen rolig och spontan sak han gör bara för att. Det handlar ingenting om att han är så passionerad kring hårdrock, det handlar om att han ser vägar att bli känd för en internationell publik och försöker ta dem. Det är så han fungerar.
Senast redigerad av StorTuffBiker 2023-04-22 kl. 10:54.
Citera
2023-04-22, 11:09
Medlem
GonerStoners avatar
Nu har farfar rask fått en stroke
Citera
2023-04-22, 11:41
Medlem
vrzzs avatar
Skithögen ligger ännu kvar i sängen. Nu behöver han inte gömma det faktum att han ligger i sängen till 10-11 på morgonen och tar det lugnt. Nu kan han göra det öppet för att lite få sympati. Hade nån i min närhet betytt så mycket för mig och fått en allvarlig sjukdom så hade jag flugit dit direkt. Skitsamma om det var på andra sidan världen. Inte ligga i sängen och spela in massa jävla ”tycka synd om mig storys” Usch jävla skräp!

Edit

Kom på att han säkert inte har några pengar för flygbiljetten, den fattiga jäveln. Inget buffertsparande eller nått sånt överhuvudtaget. Ska skithögen nånstans så äre Swish från farfar som gäller. Om mot förmodan skithögen hade åkt, så hade han förmodligen haft med ett testamente med sig och övertalat farfar att skriva över alla sina tillgångar till skithögen för att sedan anlita en jurist som går igenom testamentet och betalat av det via en 36 månaders avbetalningsplan.
Senast redigerad av vrzz 2023-04-22 kl. 12:05. Anledning: Istället för att göra två inlägg så la jag till lite mer i detta inlägg.
Citera
2023-04-22, 11:55
Citat:
Ursprungligen postat av vrzz
Skithögen ligger ännu kvar i sängen. Nu behöver han inte gömma det faktum att han ligger i sängen till 10-11 på morgonen och tar det lugnt. Nu kan han göra det öppet för att lite få sympati. Hade nån i min närhet betytt så mycket för mig och fått en allvarlig sjukdom så hade jag flugit dit direkt. Skitsamma om det var på andra sidan världen. Inte ligga i sängen och spela in massa jävla ”tycka synd om mig storys” Usch jävla skräp!
Han är "handlingsförlamad"...
Jo, men livet fortsätter.
Tessan sköter barnen och hemmet, som vanligt medan ägget ligger i sängen och scrollar sympatier...

"Det är en språkbarriär, går inte bara att sätta sig i bilen och åka till lasarettet i Nyköping"

Det blir väl lillebror som får rodda detta, som vanligt, tillsammans med morsan.

Har du kontaktat ditt medium än, som när lilltjejen drabbades av komplikationer efter operationen? Du hade sån fin kontakt med henne, medan mamma körde bilen och lillebror masserade dig under färden...
https://streamable.com/2o6run
Senast redigerad av Mumsbulle 2023-04-22 kl. 11:59. Anledning: Länk
Citera
2023-04-22, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vrzz

Precis. Ligger och ojar sig om att han "inte kan vara där". Rask kan faktiskt vara där redan om ett par timmar. Eller vänta, nej han kan inte vara där om ett par timmar. För han vägrar att jobba och har förstås inte ett par tusen att lägga ut bara sådär. Något han förstås hade haft om han hade ett stabilt arbete, som kan krävas av en trebarnsfar som är ansvarsfull.

Du kan inte vara nere i Kroatien därför att den som alltid finansierar det du behöver ligger nedsövd och inte kan ta upp luren och swisha för biljetten. Du kan inte vara där för att det är viktigare att sitta hemma och leka hela dagarna. Det är anledningen. Inte för att han ligger i Kroatien. Sug på den, skithög!

Att vara en god far är inte att vara en bankomat.
Citera
2023-04-22, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
https://streamable.com/nhax0n

Äggskallen vaknade för 23 minuter sen, enligt hans egna sätt att tänka, dvs vakna=uppdatera på sociala medier...

Han ligger och undrar vad som händer, jag vet, det kallas livets gång, Alexander.

Den vandrande bankomaten är på reparation.
Mormor har cancer och morfar fick åka [amboolans] igårkväll...

Mys på du i sängen, Tessan tar hand om ungarna, det hörs i bakgrunden, utifrån andra sidan av dörren till grottan, där den store kreatören fabulerar

Tänk om äggskallen kunde förstå att tiden rusar, alla blir vi äldre..Ska han ligga kvar i samma rum om 35år oxå & gapa & fisa??
Kanske dax att kliva upp från sina drömmar, ta tag
i livet.. Samhall väntar på äggskallen, men äggskallen är en jättebäbis han orkar inte..

Tur att inte gamlingarna i släkterna inte bor vägg i vägg nu med äggskallen...
Då äggskallen hade sprungit med kameran i högsta hugg efter sköterskor/läkare samt in i ambulans...
Allt i sin jakt efter genombrottet & pengarna som aldrig kommer att ske för den gapiga narcissist grisen från Trosa!
Citera
2023-04-22, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dirtyone
Tänk om äggskallen kunde förstå att tiden rusar, alla blir vi äldre..Ska han ligga kvar i samma rum om 35år oxå & gapa & fisa??
Kanske dax att kliva upp från sina drömmar, ta tag
i livet.. Samhall väntar på äggskallen, men äggskallen är en jättebäbis han orkar inte..

Tur att inte gamlingarna i släkterna inte bor vägg i vägg nu med äggskallen...
Då äggskallen hade sprungit med kameran i högsta hugg efter sköterskor/läkare samt in i ambulans...
Allt i sin jakt efter genombrottet & pengarna som aldrig kommer att ske för den gapiga narcissist grisen från Trosa!
Rask har inte utvecklats sista 20 åren. Kommer inte utvecklas nästa 20 år.
Citera
2023-04-22, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valet20222
Rask har inte utvecklats sista 20 åren. Kommer inte utvecklas nästa 20 år.

Precis, och det är tragiskt att se. En vanlig fras som Rask kör är "vi kommer att göra det någon gång i framtiden". Det kan handla om alltifrån att skaffa vovve till att åka utomlands till att skaffa ett nytt boende. Men åren passerar förbi och ingenting händer. Tiden står still för Skithögen men ungarna blir bara äldre.

Han är redan idag en tragisk figur, men jag föreställer mig alltid honom 10 år fram och inser att det bara kommer bli värre och värre. Han är fortfarande relativt ung nu. 32 år. Han borde ha växt upp vid det här laget, men han kan fortfarande skylla på att det inte var speciellt längesen han var 25. När han är 42 år funkar det inte längre. Det kommer bli tydligt för alla att det viktigaste i den här mannens liv är att bli känd, på hans barns bekostnad. Det kommer inte gå att skylla på den psykiska ohälsan hur länge som helst, de som inte redan sett igenom honom kommer att ha hunnit göra det inom 10 år. Det kommer bli tydligt för alla vilken jävla luffare och jättebebis han är, som skiter i sitt eget ansvar.

Jag märker hur Rask antagit lite av Jordan B Petersons råd, även om han själv inte förstår var det kommer ifrån. Rask skulle liksom aldrig söka efter självförbättringsklipp på tuben, för han tycker redan att han är bäst i hela världen. Rask har dock fått det från Ben Mitkus, som själv antagit Jordans råd och snackar om att man ska bädda sängen och städa sitt rum.

Det Rask har missat är att Jordan har mycket att säga om den sortens man som han själv är. Han borde ta åt sig lite av det som sägs i den här videon, innan han själv vaknar upp om 10 år och inser hur outhärdligt hans liv verkligen är att leva.

https://www.youtube.com/watch?v=JjfClL6nogo
Citera
2023-04-22, 12:35
Medlem
Om farfar Alf är jätte dålig kanske kommer att lämna in för gott... Vilken tur att Alf är i Kroatien 🙏❤
Vilken mardröm det skulle vara för Alf om hans barnbarn ägget bara skulle dyka upp..
Vilken hemsk död det skulle bli för Alf, ägget kommer fram med kameran.. Alf Alf!!farfar farfar !! hör du mig hör du mig!!
Hjälp mig en sista gång farfar, ansträng dig säg något Alf!! Den här filmen kan bli mitt genombrott!!
Alf hör men pressen från ägget blir för hård, mer blodkärl brister i Alf's skalle😪🥲

Alf somnar in till äggskallen's tjatande samtidigt som äggskallen letar efter sin farfars mobil, måste försöka göra en sista swisch på 1800kr innan han lämnar sin farfar för alltid 😪🥲

Det finaste av allt, om det går illa för Alf😪, är att han fick se sin son Fredrik resa sig med bravur & fixade ett jobb❤ Fredrik som är Äggskallens pappa som äggskallen försökte avrätta offentligt genom sin youtubekanal..
Äggskallen, ja dessvärre han kommer bli ett socialfall resten av sitt liv...
Senast redigerad av Dirtyone 2023-04-22 kl. 12:47.
Citera
2023-04-22, 12:40
Medlem
Fan har ni emot ägg? Att förknippa något så gott som ägg är med Rask? Använd Baronen eller Skithög istället, vilket han nu är.
Citera
2023-04-22, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cykelhjelm
Fan har ni emot ägg? Att förknippa något så gott som ägg är med Rask? Använd Baronen eller Skithög istället, vilket han nu är.

Vi har ingenting emot ägg. Vi förenas i vårt gemensamma förakt inför Skithögen. Efter att Skithögen började missbruka tjack och gå ner i vikt, ser hans huvud ut som ett upp och nerformad ägg, i kombination med hans hyvelrakade huvud.

Det är inget emot ägg. Det handlar om att varenda epitet som gör narr av den verdervärdige luffaren är ett epitet som är bra. I den här tråden finns det ingen respekt för Skithögen. Vi vill bara göra oss lustiga över den pissiga luffaren så mycket som det bara går. Och vi bryr oss inget om det, eftersom Bajsmannen inte respekterar någon annan än sig själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in