Citat:
Ursprungligen postat av
Romanche92
Det verkar hans dröm faktiskt. Jag lider själv utav Psykiska Problem, och jag gick själv till Psykiatrin för att göra en utredning. Men skillnaden mellan mig och Rask var att jag var klar och tydlig med att säga åt läkarna "Jag är här för att jag ska kunna jobba och inte gå hemma".
D.v.s jag krävde att de skulle hjälpa mig att undersöka den liggande faktorn till varför chefer sa upp mig på arbeten efter en månads provanställning. Det sista jag vill är att gå hemma och inte ha något att göra och bara mysa. Men tillbaka till poängen det jag vill komma fram till är att jag satt i samma båt som BB gör just nu. Men istället för att försöka övertala vad som skulle vara fel på mig så ville jag ha svart på vit vad som skulle kunna underlätta mig för att hitta ett arbete.
Idag har jag heltids anställning och diagnoserna med Kognitiva Svårigheter. Men platschefen är medveten om det så han har överseende om fallet.
Så som sagt det är alltid möjlighet för BB att hitta ett jobb det handlar bara om han vill det eller om han vara en frilansare resten utav sitt liv.
Var det inte BB själv som sa engång I tiden att vara Arbetslösa länge är farligt?. Vet inte om den videon han sa det finns kvar.
Om det nu är den sociala biten som är så jobbig så kan han väl ta en anställning som inte är social. Han har körkort. Han kunde skaffa sig ett lastbilskort och börja köra lastbil. Bara han och vägen. Hyfsat betalt också. Han kunde börja på posten, vara uppe på nätterna och dela brev. Han bor i Stockholms närområde. Finns säkerligen massa jobb. Antingen PostNord eller något av de privata. Han kunde köra budbil. Finns mängder med jobb där man inte behöver vara utåt och ha att göra med massa kollegor. Men det handlar inte om det. Det handlar om ursäkter och undanflykter. Först var det, jag jobbar inte för att satsa fullt ut på youtube. Sedan var det, jag behöver inget jobb för jag tjänar extremt mycket pengar på youtube. Nu är det, jag kan inte jobba, så jag kör youtube till jag klarar av något annat. Ska bli spännande att se vilken nästa ursäkt blir.
Har också haft problem och även gjort en utredning. Påtal om det Rask snackar om att ADHD aldrig går över. Jag berättade själv om min barndom och skolgång. Läkaren sa att ADHD faktiskt visst kan ”gå över”. Det kan vara så att man har behov av stöd och behandling i skolåldern men symptomen blir mindre påtagliga när man kommer upp i vuxen ålder. Därför tyckte man inte att jag var i behov av en diagnos. Har även haft flertalet ”psykiska ohälsor” på papperet. Påtal om att skithuvet pratar om att folk som ifrågasätter honom inte vet hur det är att ha psykisk ohälsa. Vad jag kan säga om min egen psykiska ohälsa är att det är a och o att ändra sin livsstil för att lindra den. Har man depression, ångest och annat är ett miljöombyte på sin plats. För det är uppenbart att livet man lever just då inte fungerar varför man mår dåligt av det. Det värsta man kan göra är att känna in sin ångest och börja tycka synd om sig själv. För då börjar man rättfärdiga en massa skit. Som t.ex hans pappa gör som tar droger för att han har ångest.
Men LatBaronen vill inte ta in det. Han vill bara mysa under en filt och leva ett liv med minimal ansträngning, som han alltid har gjort. Han tror att han kan bli kvitt sin psykiska ohälsa så. Man kan dock inte ha kvar kakan och äta den på samma gång.