https://youtu.be/1_Vm9_Nhsz0
Gammal video. Ett återkommande tema under den här tiden var att Rask tog upp hur hans pappa bad honom ta ned videorna där han hänger ut honom för hans missbruk. Rask tar upp att Fredrik tycker att det är ok när han är drogfri men ändrar sig när han går på drogerna. Jag kan väl dock tänka mig att Fredrik inte vill ta fighten när han är nykter, att Baronen tycks vara väldigt oresonlig och att Fredrik hellre är på god fot med Baronen när han är nykter än att ha en massa konflikter.
Sen återkommer han ständigt till hur mycket missbruksbloggen har hjälpt anhöriga. Alltid med den tunga empirin ”jag visar att de inte är ensamma”.
Glöm inte bort att den innehåller det sedvanliga läsa högt ur privata konversationer. Fyfan att vara anhörig till Rask. Känns som inget är heligt och allt kan flängas ut på sociala medier om det kan tänkas bli content.
EDIT
En annan sak han ständigt tog upp på den tiden var att ”det är tack vare mig att han lever”. Det tåls dock sägas, om och om igen, att det är tack vare Fredrik som Alexander lever. Han är din pappa, han satte dig till jordelivet. Oavsett hur dåligt han beter sig så ska du respektera honom för att han gav dig liv. Vill han inte ha videor där han har rollen som missbrukaren så ska du också respektera hans vilja.