2021-09-26, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pattknullaren
Är det inte lite snål rabatt eller tror han att han kommer få sådär mycket? Vad är för grejer, oöppnade eller använda?

I regel är det 50% rabatt på begagnade teknikprylar som gäller.

Det flesta såg väldigt nytt ut, någon av grejerna var oöppnat. Mic,myggor, kablar osv
Citera
2021-09-26, 14:22
Citat:
Ursprungligen postat av Kubeen
Det flesta såg väldigt nytt ut, någon av grejerna var oöppnat. Mic,myggor, kablar osv
Med tanke på mängderna så är min känsla stöldgods
Citera
2021-09-26, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiskmasen7
Nu säljs det teknikprylar med.

Nypris 1700kr (2st)
Alex pris: 1600 och 1500

Nypris 700kr (2st)
Alex pris: 500kr

Här ska det krämas ut rejält? Är det biljett pengarna han vill få in till kryssningen?

Otroliga priser ändå. Men för att citera Baronen själv i hans klassiska röka i bilen-klipp så ”vill han tjäna facking pengar”. En affärsman av rang.

Ska väl tilläggas, och någon har redan nämnt det, att det är rimliga priser om det är oöppnat och/eller kvitto finns.
Citera
2021-09-26, 14:58
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Det tror jag inte. Jag tror inte han har energi och förmåga att planera tillräckligt för att lyckas på sno på sig massa saker. Det vore för mycket jobb helt enkelt.
Citera
2021-09-26, 15:04
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Froge
Otroliga priser ändå. Men för att citera Baronen själv i hans klassiska röka i bilen-klipp så ”vill han tjäna facking pengar”. En affärsman av rang.

Ska väl tilläggas, och någon har redan nämnt det, att det är rimliga priser om det är oöppnat och/eller kvitto finns.
Kvitto spelar väl ingen roll om grejerna legat och surnat på hyllan så att garantitiden är slut.
Citera
2021-09-26, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Kvitto spelar väl ingen roll om grejerna legat och surnat på hyllan så att garantitiden är slut.

Det är sant, jag har själv inte sett inläggen så tänkte väl mest om något va nyinköpt som han har ångrat!
Citera
2021-09-26, 15:28
Medlem
Citat:

Är ju ett bevis på att det inte är stöldgods. Om man köper saker som man inte vet om det är stöldgods så är ju riskerna högre. Så jo, om jag skulle köpa beggade saker, så är kvitto en värdehöjande sak att det finns. Garanti är dock inte värdehöjande alls, eftersom den ofta inte omfattar den som köper en produkt i andra hand.
Citera
2021-09-26, 15:34
Medlem
https://youtu.be/1_Vm9_Nhsz0

Gammal video. Ett återkommande tema under den här tiden var att Rask tog upp hur hans pappa bad honom ta ned videorna där han hänger ut honom för hans missbruk. Rask tar upp att Fredrik tycker att det är ok när han är drogfri men ändrar sig när han går på drogerna. Jag kan väl dock tänka mig att Fredrik inte vill ta fighten när han är nykter, att Baronen tycks vara väldigt oresonlig och att Fredrik hellre är på god fot med Baronen när han är nykter än att ha en massa konflikter.

Sen återkommer han ständigt till hur mycket missbruksbloggen har hjälpt anhöriga. Alltid med den tunga empirin ”jag visar att de inte är ensamma”.

Glöm inte bort att den innehåller det sedvanliga läsa högt ur privata konversationer. Fyfan att vara anhörig till Rask. Känns som inget är heligt och allt kan flängas ut på sociala medier om det kan tänkas bli content.

EDIT

En annan sak han ständigt tog upp på den tiden var att ”det är tack vare mig att han lever”. Det tåls dock sägas, om och om igen, att det är tack vare Fredrik som Alexander lever. Han är din pappa, han satte dig till jordelivet. Oavsett hur dåligt han beter sig så ska du respektera honom för att han gav dig liv. Vill han inte ha videor där han har rollen som missbrukaren så ska du också respektera hans vilja.
Senast redigerad av StorTuffBiker 2021-09-26 kl. 15:45.
Citera
2021-09-26, 15:34
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Är ju ett bevis på att det inte är stöldgods. Om man köper saker som man inte vet om det är stöldgods så är ju riskerna högre. Så jo, om jag skulle köpa beggade saker, så är kvitto en värdehöjande sak att det finns. Garanti är dock inte värdehöjande alls, eftersom den ofta inte omfattar den som köper en produkt i andra hand.
Garanti följer med prylen och är inte bunden till köparen.
Vore den det så skulle garantin inte gälla för saker du köper och ger bort i present t ex.

Nej, handlare det om enstaka rätt billiga saker så är kvitto ingen värdehöjare om det inte finns garanti kvar.
Citera
2021-09-26, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Har BB kommit till självinsikt, börjar sälja av grejerna och slutar med yt på riktigt?

Eller är det för att bekosta nya micen eller något annat spännande?
Citera
2021-09-26, 16:10
Medlem
Liam303303s avatar
Citat:
Glöm inte att Alex dragit av 25% moms inköpet på farfar Alf firma.
Citera
2021-09-26, 16:23
Medlem
Han har säkert köpt sakerna på firman och säljer det privat. Han tar efter sin farsa som köpte padda och mobiler på firman och sen sålde.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in