Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-01-17, 18:08
  #1
Medlem
Gertrud1s avatar
Jag hänger inte med i kappvändandet. Beror det på att skiten träffat fläkten, att folket har fått veta sanningen, eller handlar det om ett desperat försök att göra SD onödiga? Att stjäla deras valfrågor?
Det vill säga att locka folk att rösta på vad de tror är ett säkrare kort än SD? Detta eftersom folk brukar resonera - man vet vad man har - men inte vad man får, och därför tvekar att ta steget till SD.

Jag har väldigt svårt att tro att de blivit helt andra partier plötsligt. Är de så jävla korrupta som jag tror?

Oh flashbackintelligentia - diskutera

(mod - hittade ingen liknande tråd, ville diskutera det allmänpolitiskt och inte enskilda politikers uttalanden.)
Citera
2018-01-17, 18:14
  #2
Medlem
Pennansades avatar
Tror man fortfarande på demokrati så är man efterbliven. Jag har ingen bättre förklaring på idiotin.

Politiker är opportunister som suger på statens bröst och ljuger sig blåa för att idioter ska rösta på dem. De saknar all sorts lojalitet till sin politik och moral.
Citera
2018-01-17, 18:18
  #3
Medlem
Rent valfläsk och röstfiske.
Nu skall alla överträffa SD, sen när valet är till ända blir allt som vanligt igen.
Move along, citizen.
Citera
2018-01-17, 18:24
  #4
Medlem
Som-Gjutens avatar
"Kappvändandet" kommer fortsätta..
"Flocken" skenar runt som ett par hjärndöda lämlar som snart kommer begå kollektiv självmord genom att hoppa ut från en klippkant!
Citera
2018-01-17, 18:41
  #5
Medlem
flaskborstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Woodsmoke
Rent valfläsk och röstfiske.
Nu skall alla överträffa SD, sen när valet är till ända blir allt som vanligt igen.
Move along, citizen.

Man vill minska folkets stöd för SD för att vinna röster i valet.. men precis som du säger så kommer man med all säkerhet gå tillbaka till massinvandrings politiken. Helt utan att göra ett endaste dugg åt de bekymmer denna politik skapar ute i landet.

Gemene man är idioter och många kommer svälja detta för att sedan se sina politiker öka på takten i massinvandringen och låta folk öppna sina hjärtan än mera..

Stödet för SD är betydligt större än vad som görs gällande. Politikerna är livrädda för upplopp och revolutionära händelser i landet och använder SD argument i valdebatten.
Citera
2018-01-17, 18:56
  #6
Avstängd
Detta beteende är ytterst typiskt för svaga ledare som leder n ännu svagare skara. Tacka vet jag Knesset där vet man hur man leder,
Citera
2018-01-17, 19:01
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Jag hänger inte med i kappvändandet. Beror det på att skiten träffat fläkten, att folket har fått veta sanningen, eller handlar det om ett desperat försök att göra SD onödiga? Att stjäla deras valfrågor?
Det vill säga att locka folk att rösta på vad de tror är ett säkrare kort än SD? Detta eftersom folk brukar resonera - man vet vad man har - men inte vad man får, och därför tvekar att ta steget till SD.

Jag har väldigt svårt att tro att de blivit helt andra partier plötsligt. Är de så jävla korrupta som jag tror?

Oh flashbackintelligentia - diskutera

(mod - hittade ingen liknande tråd, ville diskutera det allmänpolitiskt och inte enskilda politikers uttalanden.)

Jag är inne på samma undran som du. Min fulla tro är att de vill göra SD överflödiga. De har nog kommit överens om denna metod på en s.k. blocköverskridande träff med vår statsminister.
Det framkom tydligt i dagens partiledardebatt. Vi får väl se hur effektivt det är. Kanske det redan visat sig i OU.

Folk är godtrogna mot sina gamla partier. Särskilt S. När det sedan visar sig att de är grundlurade, är det lätt för partierna att skylla på situationen. Folk i gemen följer inte med i politiken som många här på FB gör.
Citera
2018-01-17, 20:33
  #8
Medlem
nidbilds avatar
Aftonbladets Lena Mellin skriver en alarmistisk artikel idag, vänsterns hatdrev lär inte vänta, Lena Mellin fiskar i nazisternas bakgård

Detta är århundrades kappvändare saknar motstycke i historien.
Citera
2018-01-17, 20:37
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Jag hänger inte med i kappvändandet. Beror det på att skiten träffat fläkten, att folket har fått veta sanningen, eller handlar det om ett desperat försök att göra SD onödiga? Att stjäla deras valfrågor?
Det vill säga att locka folk att rösta på vad de tror är ett säkrare kort än SD? Detta eftersom folk brukar resonera - man vet vad man har - men inte vad man får, och därför tvekar att ta steget till SD.

Jag har väldigt svårt att tro att de blivit helt andra partier plötsligt. Är de så jävla korrupta som jag tror?

Oh flashbackintelligentia - diskutera

(mod - hittade ingen liknande tråd, ville diskutera det allmänpolitiskt och inte enskilda politikers uttalanden.)


Vafan tror du?! Dum fråga.

Det kan inte vara så att det nalkas val snart och de vill fiska röster???

Om man blott för en hundradels sekund tror att dessa psykopater till partiledare skulle anamma en hårdare migrationspolitik, börja utvisa folk eller vilja försvenska samhället så är man ändlöst naiv.

Retoriken är inte bara lögnaktig och feg, det stämmer dessutom inte överens med partiernas partiprogram. De vill överhuvudtaget inte stoppa massinvandringen som de försöker ge sken av. Det är den viktigaste frågan de flesta bryr sig om. Det är där de kan vinna fler röster.

Men oavsett vad de får för sig så är det dem som satt oss i denna sits och förbrukat sina chanser.

Röstar man på sjuklövern nästa val kan man inte gnälla över vad som komma skall.
Citera
2018-01-17, 20:50
  #10
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redlineoffside
Vafan tror du?! Dum fråga.

Det kan inte vara så att det nalkas val snart och de vill fiska röster???

Om man blott för en hundradels sekund tror att dessa psykopater till partiledare skulle anamma en hårdare migrationspolitik, börja utvisa folk eller vilja försvenska samhället så är man ändlöst naiv.

Retoriken är inte bara lögnaktig och feg, det stämmer dessutom inte överens med partiernas partiprogram. De vill överhuvudtaget inte stoppa massinvandringen som de försöker ge sken av. Det är den viktigaste frågan de flesta bryr sig om. Det är där de kan vinna fler röster.

Men oavsett vad de får för sig så är det dem som satt oss i denna sits och förbrukat sina chanser.

Röstar man på sjuklövern nästa val kan man inte gnälla över vad som komma skall.

Googla flashbackintelligentia och återkom

nej förresten passa på att kolla in ödmjukhet också när du ändå anstränger dig.

Citera
2018-01-17, 21:06
  #11
Medlem
En anledning till att alla börjar vända kappan efter fläkten är att allt fler inser att skiten kommer att träffa den vid valet i höst och då gäller det förstås för politikerna att få skiten på sig, annars har de ju diskvalificerat sig från sina positioner...

Skämt åsido, det politiska klimatet är allt mer osäkert och ingen vet riktigt hur det politiska landskapet ser ut efter valet i höst. Därför kommer alla partier att bli populister på olika sätt, för att försöka sno till sig väljare som senare kan göras besvikna utan att det får någon konsekvens för politikerna.
Citera
2018-01-17, 21:06
  #12
Medlem
Hexen666s avatar
Frågan är väl såklart hur pass geniuna dom är? Jag är knappast imponerad iallafall. Nu senast står Uffe och säger att grova brott och gängvåldtäkter är här för att stanna. Wtf?! Var det bara en dum felsägning eller betyder det att han helt enkelt har gett upp kampen om ett tryggare och bättre Sverige? Samtidigt överväger steffe att sätta in militären i problemområden. Hoppsan kerstin.

Men återigen, har dom förstått grundorsaken till problemen? Har dom suttit ner och analyserat, på djupet? Har dom historisk kunskap om Islam? Känner dom till vad vetenskap säger om skillnader i IQ mellan folkgrupper? Har dom den minsta insikt om att människor faktiskt är tribalistiska? Vet dom hur det är att bo i förorten? Vet dom hur det känns att jobba arselet av sig för att få tandvård samtidigt som Achmed får nya tänder för 50 spänn? Nej jag skulle inte tro det. Dom enda som vågar skrapa lite i sådana saker förutom NMR är SD, kanske några inom MED också. Dom andra är nog fortsatt hopplösa ideologer med en väldigt ytlig sjukdomsinsikt. Dom tror att Sverige lider av en liten förkylning när vi i själva verket har sent utvecklad cancer och måste genomgå omfattande operationer. To little to late.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback